Min pojkvän blev pappa inatt, med sitt ex. Är jag hemsk om jag inte vill vara involverad?
Innan jag blev tillsammans med min pojkvän hade han ett kort förhållande med en tjej. Hon blev tyvärr gravid. Jag skriver tyvärr då det här barnet inte kommer utav kärlek. Det var inte ens ett misstag. Låter kanske omoget att säga att hon lurade honom, så var dock fallet. Mamman i fråga har misskött sig från första stund. Hon har rökt och druckit alkohol långt in i graviditeten. I mina ögon anser jag att hon inte är redo för att bli mamma.
Jag och min pojkvän har nu varit tillsammans i ett halvår. Han har under hela tiden varit ärlig mot mig. Han önskade inte detta barn men kommer försöka göra det bästa av situatinen. Än vet vi inte hur delaktig han kommer att vara.
Jag känner nu att jag inte vill vara involverad i detta och har väl från första stund sagt detta till min pojkvän. Jag kommer aldrig att säga vad min pojkvän ska göra och kommer aldrig att hindra honom från att träffa sitt barn. Självklart inte. Nu känner jag att jag inte kommer vara något större stöd för honom. Jag vill heller inte att en sådan här stor grej för min pojkvän ska bli en grej som handlar om mig. Känner mig egoistisk men jag fixar inte att vara där just nu. Är jag hemsk om jag inte stöttar honom i detta? Någon med liknande erfarenheter?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-11 13:37
Mitt inlägg kan nog missuppfattas lite. Jag syftar på den närmsta tiden. Till den dag då jag vet helt säkert att jag vill leva med den här personen.. Ett tillägg bara.
Ibland skriver men inte allt man tänker.. och tur är väl det;)