• crash and burn

Randiga kläder förbjudet på dagis???

Vad tycker ni om detta????
    www.nsd.se/artikel.aspx&cat=1&pageIndex=0&arkiv=False

• Svar på tråden Randiga kläder förbjudet på dagis???
  • Elli47

OM någon på min sons dagis skulle riskera att bli sjuk pga sonens klädmönster så skulle jag inte ha något emot att byta kläder på honom, så viktigt är det inte vad han har på sig på dagis. Man undviker ju parfymer och annat också för att inte folk ska bli sjuka. Å andra sidan kan man fråga sig om den här personen ifråga alltid blir dålig av randigt/prickigt eller bara ibland?

• TuSSen09

hum
    men stringtrosor på 2 åringar tolerar dom?

• TuSSen09

alltså inte just dom i kiruna, gällivare eller vars det nu var läste artikeln igår

men på ett annat dagis...

• My sunshine
    Bebis09 skrev 2008-02-15 10:21:14 följande:
    hummen stringtrosor på 2 åringar tolerar dom?
    va? finns det ens stringtrosor till 2åringar?
    Det e ju sjukt o kan ju inte vara bra för deras puppor
  • Butterscotch
    Om någon mot förmodan skulle få migrän av att se stringtrosor tror jag att de skulle be föräldrarna att inte sätta på sina barn sådana också. Men annars har väl inte dagis med det att göra.
  • Thalis
    Snälla säg att du är ironisk!! Finns det stringtrosor till 2-åringar?
    Bättre ensam än i dåligt sällskap
  • TuSSen09
    My sunshine skrev 2008-02-15 10:22:50 följande:
    va? finns det ens stringtrosor till 2åringar?Det e ju sjukt o kan ju inte vara bra för deras puppor
    tydligen.... en liten flicka hade det utanpå blöjan!!
    Butterscotch skrev 2008-02-15 10:23:20 följande:
    Om någon mot förmodan skulle få migrän av att se stringtrosor tror jag att de skulle be föräldrarna att inte sätta på sina barn sådana också. Men annars har väl inte dagis med det att göra.
    nä har dom det med randiga byxor då? vi får ju ändra halva våran dotters garderob om det kommer hit..
  • TuSSen09
    Thalis skrev 2008-02-15 10:24:53 följande:
    Snälla säg att du är ironisk!! Finns det stringtrosor till 2-åringar?
    ja en unge hade det iaf.... hon var två år hade stringtrosa utanpå blöjan (köpt i usa) och dagispersonlen brydde sig ej.. min kompis däremot som jobbade på det dagiset undrade vad det var för förälder hon hade.. men dom andra sa ingenting

jag tänker då klä vår dotter i randigt, prickigt, lite svårt med modet nu! och färgerna, allt är ju randigt och prickigt...
  • Butterscotch
    Bebis09 skrev 2008-02-15 10:25:27 följande:
    nä har dom det med randiga byxor då? vi får ju ändra halva våran dotters garderob om det kommer hit..
    Om någon i personalen får migrän av randiga kläder? Ja, som det beskrivits tidigare i tråden är det arbetsgivarens jobb att skapa god arbetsmiljö för sina anställda och därför ombads föräldrarna att inte klä sina barn i randigt och prickigt. Det fanns som tur bara EN förälder som var egoistisk och i avsaknad av empati, alla andra föräldrar ställde upp för att barnens fröken skulle kunna må bra på jobbet.

Barn växer ju ur kläder ganska snabbt så man behöver ju inte byta ut befintliga kläder utan bara tänka på vad man köper när det är dags att köpa nytt. På det här dagiset fanns det lånekläder som barnen kunde ha.
Svar på tråden Randiga kläder förbjudet på dagis???