Randiga kläder förbjudet på dagis???
Vad tycker ni om detta????
www.nsd.se/artikel.aspx&cat=1&pageIndex=0&arkiv=False
Vad tycker ni om detta????
www.nsd.se/artikel.aspx&cat=1&pageIndex=0&arkiv=False
Sådant folk som de här inne som inte kan se till en människas bästa framför vad barnen har på sig på dagis (pop-kläder som någon nämnde tex), hoppas jag aldrig blir förebilder för mina barn.
Tycker faktiskt att det är synd om förskoleläraren och även om det blir jobbigt att tänka på vad barnen har på sig så tror jag inte att barnen lider särsklit mycket av att inte ha randiga eller prickiga kläder,eller? Dör barnen av detta?
Föeskoleläraren lider av en åkomma och jag tycker INTE att det är fel att anpassa hennes/hans arbetsplats efter detta. Har man elallergi,så brukar ens kontor/rum/arbetsplats bli elsanerad,så varför inte göra ett så litet offer för en annan medmänniska i form av att undvika vissa kläder på barnen?
herregud, så svårt är det väl inte att låta bli att klä barnen i prickigt eller randigt? Precis som man inte ska bära stark parfym i en skola eller på sjukhus måste man väl kunna begära en sådan enkel sak? Det handlar ju inte direkt om skoluniform eller nåt sådant (även om jag inte är emot skoluniform som sak)
får hon ine migrän av barnens skrik? alla randiga o prickiga teckningar? eller de kanske inte får måla så?
alla färgglada kritor?
när barnen kastar leksaker o golvet, när de tar fram kantinrna med mat ut matvagnen (omd e har sånt) de skrammlar en del.
de kan inte bara vara av randigt o prickigt.
måste va annat.
varför kom hon på det nu? o inte förra året? för 2 år sen osv?
Måste det bli en sådan stor deal av allting? Det är väl bara att låta bli att klä barnen i randigt så är det klart med det. Jag som förälder skulle inte ha några synpunkter om personalen bad om en viss sorts kläder pga hälsoskäl. Jag skulle bara göra som de bad och så är saken ur världen.
Men så himla svårt är det väl inte att låta bli att klä sin unge i randigt eller prickigt om det är det som behövs för att hon ska klara av sitt jobb!
Läste i en annan tråd att föräldrarna har tillfrågats om detta och att alla tyckte det var ok men nu är det en förälder som har klagat.
Kanske visste h*n det för två år sedan men ingen tog det på allvar. Eller så har h*n precis kommit på vad som utlöser migränen.
Och nej, förmodligen är det inte skriken som utlöser migränen för då skulle man nog inte be föräldrar att byta KLÄDER på barnen.
Precis som epilepsi kan utlösas av "blixtrande" tv-program och discobollar, kan såklart migrän utlösas av prickar och ränder som är jobbigt för en del att stå ut med.
Tjej 83 skrev 2008-02-14 20:33:14 följande:
Jättejobbig fråga! Rektorn har ju ett arbetsmiljöansvar, helt klart. Men hur långt ska man kunna dra det?! Nu gäller det randiga och prickiga kläder. Tänk om det nästa gång är någon som inte tål gummi, ska barnen inte få ha gummistövlar?
Eller om hon jobbat på affär "Endast enfärgade kläder i denna kö". Eller jobbat på tex fk "Kan tyvärr inte ta emot dig, du har randiga kläder".
Jag tror ni förstår vad jag är ute efter?! Hur långt ska man kunna gå?! (Ja, jag har dragit extremer, men läser ni så förstår ni vad jag är ute efter!)
Såklart ska man visa empati och allt sånt!
Alla har ju inte heller råd att köpa massor av nya kläder till sina barn.
Ska bli intressant att se hur detta slutar!
Jättesvårt, helt klart. För vad ska man göra av personen med migrän annars? Tycker jättesynd om henne, hon måste ju känna sig hemskt besvärlig och jobbig som blivit "utpekad" så. Usch...tur att man inte är rektor där!
Kan ju tillägga att jag bor i GÄllivare kommun. Gått på dagis och skola i Koskullskulle och haft samma rektor!