• crash and burn

Randiga kläder förbjudet på dagis???

Vad tycker ni om detta????
    www.nsd.se/artikel.aspx&cat=1&pageIndex=0&arkiv=False

• Svar på tråden Randiga kläder förbjudet på dagis???
  • Hemliga 72an

Det är synd om hon som har migrän men då får hon ta ett annat jobb! Man ska kunna ha vilka kläder man vill. Jag hade aldrig accepterat sådant!

• bebis08

Nä men allvarligt??!
    FÅR man göra så öht?
    Hon borde omplaceras....

• Butterscotch

Synd om henne - och inte speciellt jobbigt som förälder att sätta på barnen enfärgade kläder för att på så vis avhjälpa problemet.

• Zixi

Samtidigt så är det faktiskt så att arbetsgivaren måste göra vad de kan för de anställdas bästa. Och om det verkligen är så att en an de anställda lider av migrän som utlöses av flerfärgade kläder så gör arbetsgivaren rätt i att korrigera arbetsmiljön.

Sen kan man ju tycka att en förskola kanske inte är en lämplig plats för just den anställda, men det är faktiskt en annan fråga

• ilalila

Det hade blivit svårt med kläder här hemma Allt är ju nästan prickigt, randigt och rutigt...Hade det varit en bra pedagog som gjorde ett bra arbete hade jag givetvis försökt ställa upp för henne. Kläder är inte så viktigt tycker jag, det är mycket viktigare för mig att mitt barn har bra personal som mår bra och kan göra ett bra arbete.

• Nettis1975

Självklart har man rätt att klä sitt barn hur man vill, så skulle någon komma med en randig tröja så får man det.

• bubbelmaja

Då tycker jg nästan att förskolan får stå för kläderna. Man kan inte förutsätta att alla föräldrar har råd att köpa in nytt.

• solstrålen80

men föräldrarna som kommer o lämnar då? får dom ej ha va dom vill heller eller?
    tänk om mina arbetskläder e randiga eller prikiga...eller min jacka ...

o saker runt om kring som e randiga o prikiga dåå?
    mjölkpakenen e randiga...o köttbullar e runda som prickar...

då får man ej ha popkläder på ....

löjligt!

• Agapi

jag tycker att man får välja jobb efter sina förutsättningar, inte förvänta sej att hela arbetsplatsen + alla barn/föräldrar i detta fallet skall ändra sej.

• Snooze

Yes! Jag skulle gärna klä mina barn i enfärgat för personalens skull....
    ......OM jag får dra av på dagisavgiften som ersättning för alla nya kläder jag måste köpa
    ....helt sanslöst....

Svar på tråden Randiga kläder förbjudet på dagis???