Randiga kläder förbjudet på dagis???
Vad tycker ni om detta????
www.nsd.se/artikel.aspx&cat=1&pageIndex=0&arkiv=False
Vad tycker ni om detta????
www.nsd.se/artikel.aspx&cat=1&pageIndex=0&arkiv=False
Den fröken det rör sig om är en toppen fröken!! Uppskattade av personal, barn o föräldrar!!! Om hon skulle vara tvungen att flytta på sig för att ETT barns föräldrar inte kan ställa upp så skulle det vara mycket svårt att fylla hennes plats med någon bättre...
Dessutom behöver inte föräldrarna köpa in nya kläder om dom inte har några helfärgade, dom får låna när barnet kommer till förskolan...
Så vari ligger problemet??????
Och hur kan man jämföra denna situation med en höjdrädd pilot??
Skulle vara sååå kul att se alla er som INTE tycker att samhället ska anpassa sig efter individen, när ert barn en dag står i samma sits.
-Blir hörselskadat - behöver hörslingor
-Förlorar ett ben - hyllor behöver sänkas
-Blir allergisk mot damm - extra städpersonal
Det kan vara vad som helst. Nog skulle ni vilja att de anpassade förskolan i den grad det är möjligt?
Fast det är klart, klä barnen i ickeprickiga kläder är förstås en enorm påfrestning för oss föräldrar.
Bodde jag i närheten skulle jag åka dit personligen med en säck enfärgade tröjor - så kan fröken själv byta på de barn vars föräldrar saknar empati.
Förstår inte riktigt varför föräldrarna bryr sig om var barnen har för kläder medan de är på dagis?
Självklart ska man kunna göra en sån uppoffring för någon som tar hand om ens barn.
Har inte läst tråden men fan va sjukt! Är hon så pass sjuk så måste hon ju kunna få ett läkarintyg o bli sjukskriven! Menar hon kan ju ine varken gå till el från jobbet, handla el gå på stan..utan att ha en bindel för ögonen då...herre gud , skulle aldrig gå med på detta...
Nej , hon har inte valt ett ykte som orsakat hennes problem. Hon har valt att ta hand om barn och det kan hon göra om det inte förekommer för mycket mönster i omgivningen.
Själv tycker jag att lösningen där hon jobbar på EN avdelning, med ett visst antal barn som är införstådda i hennes problem, än att jobba på det sätt du föreslår, med en massa olika barn varje dag som garanterat inte har en aning om hennes bekymmer.