Inlägg från: varfördåför |Visa alla inlägg
  • varfördåför

***Skelleftetråden***

eddy funck houser ny är större. googla det får du se :-P

När får vi en Gloria?
  • varfördåför

artristy är kasnke inte lika stort dock men iaf..

• varfördåför

köpte en ny cykel till alvin idag en 20" pojkcykel, så nu springer jag efter o håller ...

När får vi en Gloria?
  • varfördåför
    hally skrev 2008-04-20 20:56:22 följande:
    Va kul att få ny cykel Kan han cykla sen innan?Nadja fick också precis en ny 20", hade tänkt en 24" men den var lite väl stor. Jobbigt att byta varje år, hoppas på att hon kan ha denna nästa år också Ungarna här ute bor på cyklarna på sommaren så den blir väl använd iallafall.Usch va här luktar målarfärg! Är så less på den lukten nu! Tur den försvinner snabbt så får man vädra näsan ett par dagar innan man målar nåt igen
    nää, han kan inte cykla sedan innan, han har inet avrit intreserad tidigare, bara cyklat med stödjul (han har ju just fyllt fem bara så vi har inte tjatat) men nu är han gasnak intreserad och jag tror att han ska lära sig gasnka fort. gick iaf över förväntan idag
    När får vi en Gloria?
  • varfördåför
    hally skrev 2008-04-21 08:17:35 följande:
    xylifon: Va kul, det brukar gå snabbt när de är intresserade att lära sej Själv är jag lite kluven, barn är inte mogna före 12 års ålder att cykla i trafiken, och även om det är lugnt villaområde där vi bor så kör det ju genom bilar då och då. Alla andra barnen cyklar ju fritt omkring och Nadja får också göra det, men lite orolig är man... Är nog jobbigt att hålla reda på henne när man cyklar tillsammans MorBlåbär: Grattis till flytt och nytt boende! Det är jättefint i Ersmark, vi trivdes hur bra som helst i byn =)Har ni köpt hus eller ska ni hyra?Var flyttar ni ifrån då (var bor ni nu)?
    vi bor ju i skogen så men han får aldrig vara ute o cykla helt själv, bara just på våran gräsmatta får han cykla men inte på vägen då följer jag med och då går jag så har jag mer koll än om jag också ska hålla reda på en cykel

det blir bättre i somar då alla skogsvägar har tinat fram så får han viddga sina vyer lite
    När får vi en Gloria?
  • varfördåför
    hally skrev 2008-04-21 13:55:48 följande:
    xylifon: Ja det blir ju perfekt för han med skogsvägarna i sommar Tycker det är rätt jobbigt att cykla med Nadja just nu eftersom jag oftast då har Elias bak på min cykel och han är så tung. Kan ju inte släppa min cykel och hjälpa henne utan måste då krångla av Elias av min cykel först... Men det går ju bra med promenader, så cyklar hon en bit och stannar och väntar.maritmedm: Ja vi har just inte några möbler från IKEA, blir Nadjas säng som ska köpas där bara åsså några byråer. Men de har ju mycket annat snyggt än just möbler. Tycker de har lite knapphändig information både på hemsidan och i katalogen...plus att katalogen verkar vara totalt inaktuell, vet någon när den nya brukar komma?
    jo presis men nu har vi införskaffat en cykel kärra så då kan de små sitta i den i sommar så kan jag lämna min cykel och hjälpa alvin om det skulle bli aktuelt att cykla hela familjen, tex de tre kilometerna till badstranden
    När får vi en Gloria?
  • varfördåför
    hally skrev 2008-04-21 14:13:03 följande:
    Ja det blir ju perfekt!Tycker själv att det är skönt med cykelturer, fast just i sommar blir det lite tungt Nadja brukar få en cykeltur med pappa om kvällarna ibland, det tycker hon är så kul. Elias han blir galen om både jag och Nadja cyklar iväg utan han. Då står han bara och skäller på sin far (och han är inte lågmäld) och vill att han ska ta fram cykeln så de kan komma efter oss. Är jag hemma gråter han en skvätt och nöjer sej med nåt annat sen. Han är helt tokig i cyklar och ska absolut cykla själv. Han går och tar Nadjas cykel och välter den över sej om man inte ställer bort den när Nadja inte sitter på.
    våran mellersta pojk vill absolut inte cykla, cykelkärran går bra, men han vill inte alls prova den lilla cyklel me stödjul, han har inget itresse av det, så det är väldigt olika!

när alvin var lika gammal som ilon är nu (två och ett halvt) så cyklade han från anderstorpskolan till handlarn och tillbaka då vi va o köpte glass, det var inga problem, ilon är för bekväm
    När får vi en Gloria?
  • varfördåför
    hally skrev 2008-04-21 15:22:11 följande:
    Jo precis
    ilon är också för klumpig igentligen, han kan nog inte cykla trejuling heller. han vill hällst åka vagn elller sitta i en vattenpöl
    När får vi en Gloria?
  • varfördåför
    hally skrev 2008-04-21 16:13:18 följande:
    Han kanske förstår att han borde hålla sej stilla Vår galning han ska ju göra allt som storasyster gör...hon är smal och vig och smidig och har bra balans och är 5 år äldre så hon klarar av det. Lillen är som en klump som inte tänker så långt Fast han är go och gla och vrålar bara en LITEN stund när han misslyckas Jaja, han försöker ju iallafall.
    ilon har nog insett att han inte kan bli som alvin, att han har en annan kroppsform och en annan balans. Däremot den lille, lille, han tror att han är som femåringen, så han klättrar och klänger är inet långt borta innan han tar sig upp i hokuspokusstolen tex medans ilon knappt tar sig upp på en vanlig stol
    När får vi en Gloria?
  • varfördåför
    hally skrev 2008-04-22 08:16:44 följande:
    xylifon: Ja vår lille han har ju sin storasyster som idol. Ska testa allt som han ser henne göra. Det är himla skönt med ålderskillnaden tycker jag, hon läser för honom samtidigt som de ibland verkligen leker lekar tillsammans. Tycker det fungerar skitbra. Inte som många säger att "de har ju så liten glädje av varandra om det är sån åldersskillnad" - har då inte vi märkt av Gomorron allihopa!
    jo dom får säkert enn annan glädje av varnara då det äär stor åldersskilnad
    När får vi en Gloria?
Svar på tråden ***Skelleftetråden***