• Hemliga 72an

Prematurbarn födda hösten/vintern 2007! Del 2!

Från del 1!:

Har precis kommit hem från neo i Helsingborg. Min lille son är född i vecka 32+2 och är nu 12 dagar gammal. Vikten idag var 1860 och han var 43 cm lång. Undrar om det finns fler som fått premisar nu i slutet på året. Det hade varit kul att följas här och diskutera våra små älsklingar.

Även ni med normal stora barn som legat på neo är välkomna!

Här kommer nu del 2 om oss och våra småttingar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-23 16:05
    Presentationstråd!

www.familjeliv.se/Forum-3-142/m30020974.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-24 14:22
    Vår första tråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-142/m27407889.html

• Svar på tråden Prematurbarn födda hösten/vintern 2007! Del 2!
  • boktok
    maroon skrev 2008-05-05 19:55:39 följande:
    BVC-tanten har faktiskt inte sagt nånting om vikten, Elliot är nog ändå en smalare variant av baby, men ingenting än så länge. Däremot allt annat runtom, som utveckling o läkarstatus etc.. sånt bokar hon upp i hans kronologiska ålder.. som tvåmånaderskontrollen.. då var han 2 veckor korrigerad ålder!! Inte många bebisar som ger svarsljud, ler, öppnar händerna etc när det är två veckor.. Puckotant! *fniss*Så länge JAG ser att Elliot mår bra o att han är pigg o kry på alla sätt så tänker jag inte oroa mig för att hon är ute o reser ;)
    Bra talat!
  • hästhov78

haha ja bra talat.. härligt för er som fått bra folk!!! så glad de mår bra sen om de är sena, de får de vara tycker de är duktiga o kommer bra... mina blir 6 månader på söndag känns ofattbart.... men underbart...

• hästhov78

god morgon på er... härligt med sol när man måste upp tidigt.ute o släppte ut hästarna o det var så skönt 06,00.. hur går det för er alla med era små?? här går det framåt.. växer så snabbt. la deras 44 strl bodys på dem o tog kort såg roligt ut inser vad de växt då=)

• Hemliga 72an

Jo man blir chockad när man ser hur dom växer. jag har haft fullt upp och inte haft tid att vara inne. Fick en katt bebis för 9 dagar sedan och lillan har åkt på öroninflammation. Så ni kan ju själv gissa hur mycket jag haft att göra! Idag vände sig Djohnny för första gången från rygg till mage! Han är så duktig. Är nu snart 6 månader och 4 korrigerat.

• camillarockstar

nu ålar Wille!!! Men han sitter inte ännu själv... när gör dom det???

• Hemliga 72an
    camillarockstar skrev 2008-05-12 18:29:40 följande:
    nu ålar Wille!!! Men han sitter inte ännu själv... när gör dom det???
    Djohnny kan sitta en liten stund själv men inte så länge. det kom vi på idag!
  • hästhov78

Så kul när de gör nya saker. våra vänder för fullt lite jobbigt då de är i sängen på natten o de ej klarar/orkar vända tillbaks själva då får vi gå upp o hjälpa dem....=) sitter djohnny själv utan stöd?? våra kan ej det om de ej lutar sig mot nåt.. nu har ene grabben fått två små tänder precis kommit fram så vi har haft några härliga dygn...

så mysigt med kattunge.. men jobb är det + m nån blir sjuk alltid kommer allt på en gång. Har säjlv mycket pyssel med skadad häst.. ej så lätt o åka till veterinär med två 6 månaders o häst själv....

• Hemliga 72an
    hästhov78 skrev 2008-05-14 19:38:30 följande:
    Så kul när de gör nya saker. våra vänder för fullt lite jobbigt då de är i sängen på natten o de ej klarar/orkar vända tillbaks själva då får vi gå upp o hjälpa dem....=) sitter djohnny själv utan stöd?? våra kan ej det om de ej lutar sig mot nåt.. nu har ene grabben fått två små tänder precis kommit fram så vi har haft några härliga dygn...så mysigt med kattunge.. men jobb är det + m nån blir sjuk alltid kommer allt på en gång. Har säjlv mycket pyssel med skadad häst.. ej så lätt o åka till veterinär med två 6 månaders o häst själv....
    Jo Djohnny kan sitta själv en liten stund utan stöd. Men det blir mer och mer. Idag när han låg på golvet vände han runt till mage och körde upp rumpan i vädret! Snart börjar han väl ta sig framåt ordentligt. Nu blir det bara små korta bitar i taget.
  • ikke

Hej på er!

Jag vill gärna vara med här. Min lilla tjej föddes vecka 32 den 28 november 2007. Då vägde hon 1772gr och var 42,5 cm.
    Måste bara säga att det är helt underbart att kunna läsa om er och era barn!!!

• cloudberry79
    ikke skrev 2008-05-15 15:09:07 följande:
    Hej på er!Jag vill gärna vara med här. Min lilla tjej föddes vecka 32 den 28 november 2007. Då vägde hon 1772gr och var 42,5 cm. Måste bara säga att det är helt underbart att kunna läsa om er och era barn!!!
    Hej hej och välkommen!!!
    Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
Svar på tråden Prematurbarn födda hösten/vintern 2007! Del 2!