• vänat

Linser / Glasögon

Jag har nu haft glasögon i många är tröttna fort på bågarna då det första jag jag sätter på mig när jag vaknar är mina glasögon det även det sista som åker av på kvällen då jag går i säng.

Glasögon blir mer eller mindre ett smycket inte enbart ett hjälpmedel.

Nu undrar jag ni som har både glasögon och lisner vad trivs ni bäst i? (vet att man även behöver glasögon om mam har linser)

vad är biligast en dagslinser eller måndslinser?
    Eller beror det på syn fel om man kan ha en dags linser/månads linser?

Vad före dara ni en dags eller månds linser?

Vad ser ni för fördelar med linser? fördelar med glasögon?
    Nackdelar med linser? nackdelar med glasögon?

berätta gärna allt vet redan att alla inte kan ha linser men borsett från det.

• Svar på tråden Linser / Glasögon
  • vist

Har både och. Om jag måste välja så trivs jag nog bäst med linser. Har månadslinser och har bara provat endagslinser vid ett tillfälle så jag kan inte säga vad som är bäst.

Nackdel med glasögon får jag väl säga är:
    Imma för glaset när man kommer utifrån och in.
    Inte ligga och snurra runt i sängen.
    Inte se någonting när man duschar.

Kommer inte på så mycket mer....

• vänat

Nck delra med liner? fördelar med linser?

För och nackdlera med glasögen käönner jag väl till.

• PetraD

har linser och bara linser
    endags, men brukar använda mer än en dag. ca en vecka kanske.

• vänat
    PetraDeliu skrev 2008-02-28 13:34:00 följande:
    har linser och bara linserendags, men brukar använda mer än en dag. ca en vecka kanske.
    Fins det inga nackdelar med linser då? eller är det enbart fördelar??
  • Ayla sthlm

jag har endagslinser och jag tycker att det är suveränt!
    Bara att plocka ut och slänga på kvällen...

Nackdel... kan inte komma på nån...

• danitra

Jag använder bara linser - har dom dygnet runt i en månad innan jag byter par. Helt suveränt eftersom jag inte ens tänker på mitt synfel!

Glasögon har väl fördelen att man inte kan tappa dom och sedan inte hitta dom som med linser - men det är typ den enda fördelen.

• blondtjej

har du speciallinser för dygnetrunt danitra?

Just nu använder jag bara mina glasögon. Älskar dom! Innan hade jag bara linser typ eftersom jag hatade mina glasögon.

+ glasögon:
    Smidigt att använda, bara att ta på och av..

- glasögon:
    Man kan tröttna lätt
    Dyrt att köpa nya
    Jobbigt på sommaren (om man inte har solisar med styrka också)
    Immar på vintern.
    Ivägen ibland.

+ linser:
    Smidigheten att slippa ha nåt på näsan.
    Man kan slänga på sig solisar lätt och slipper imma, regn och smuts som på glasögonen.

- linser:
    Dyrt om man har engpngslinser och byter varje dag
    Mina ögon kan bli lite torra om jag har i mina linser en heldag och kväll/natt.

• danitra

cute angel: Nja, vet inte. Dom kommer från Synsam och är godkända för att ha i dygnet runt i 30 dagar.

• blondtjej

okej, d va sånna ja menade, för ja hade en kille som hade i sina månadslinser jämt i en månad eller nåt...

• vänat

Kan ha linser på sig om man badar i havet eler om man är på badhuset??

Eller ramlarde lätt ur då?? kanske en kasig fråga men vill gärna vet så jag lättare kan fatt ett beslut fram över.

blondtjej skrev 2008-02-28 13:50:57 följande:
    har du speciallinser för dygnetrunt danitra? Just nu använder jag bara mina glasögon. Älskar dom! Innan hade jag bara linser typ eftersom jag hatade mina glasögon.+ glasögon:Smidigt att använda, bara att ta på och av..- glasögon:Man kan tröttna lättDyrt att köpa nyaJobbigt på sommaren (om man inte har solisar med styrka också)Immar på vintern.Ivägen ibland.+ linser:Smidigheten att slippa ha nåt på näsan.Man kan slänga på sig solisar lätt och slipper imma, regn och smuts som på glasögonen.- linser:Dyrt om man har engpngslinser och byter varje dagMina ögon kan bli lite torra om jag har i mina linser en heldag och kväll/natt.
    menar du att endags linser är dyrae än måndas linser?
Svar på tråden Linser / Glasögon