Sojaallergi - HJÄLP!!
falken skrev 2008-04-03 06:58:44 följande:
Och ett barn tål ju inte lika mycket som en vuxen heller.Kavat, jag orkar heller inte anmäla nåt, trots en tråkig historia jag var med om hos en gynekolog en gång. Men tidningar, nja, då får det bli en helsida då. Du har ju två söta barn som båda mått dåligt en längre tid utan att få hjälp, trots att lapp-testet finns i din egen kommun (?) Det kasnke finns ett nyhetsvärde i det? Men en notis i tidninge vet jag inte om det hjälper.Diskussionen måste föras högre upp i hierarkin, för att det ska ske några snabbare förändringar. Men, om man bara lyckas omvända och öppna ögonen på någon barnläkare, så är det ju alltid värt något?Tänkte däremot fråga BVC varför de remitterade dottern med allergibesvär till barnmottagningen och inte till barnallergimottagningen (som jag inte ens visste fanns)?
Nu ligger ju mitt BVC i samma hus som barnmottagningen, men om de inte är lika kunniga som barnallergimottagningen så borde ju alla barn med allergier som magont och eksem åtminstonde hamna på rätt ställe från början. Finns ju en massa tid och pengar att spara!
Mmm, vi får väl se vart det slutar, men man måste ju börja någonstans. Vet de på BVC ens om att lapptest finns och görs i Kba? Ja, man undrar ju...
Har en till fråga. Vi blev, av samma läkare, rekomenderade att smörja hans kinder med Locobase (?) Repair, då han sa att de var torra och trodde på atopiska eksem (yeh, sure...) Men det känns inte som det händer någon förbättring alls, tvärtom känns det som status är samma och kinderna fortfarande är "hårda".
Igår badade vi ungarna så då blev det miniderm över hela kroppen och idag är han mycket mjukare i kinderna!
Tänkte testa bara miniderm ett tag men undrar om ni har några erfarenheter?!