Blå Flygare skrev 2008-04-30 18:08:05 följande:
S får jag åter sålla mig till denna skala, efter att bara i förrgår tagit bort den från mina favoriter. Misstänkt sädeslagsallergi (havre känns för mig som största kandidaten) eller celiki (dr trodde mer på den verkade det som).Har fått remiss för lapptest eftersom pricktest var negativt på "allt" (mjölk, ägg, torsk, soja, havre). Vi vet att hon är allergisk mot mjölk o ägg. Hur lång tid tog det nu att få komma till Kungsbacka? Säkert olika beroende på hur brottom det är, och vårt fall är nog inte så akut eftersom vi annars vet vad vi ska börja med att utesluta o så.Känns hopplöst. Om mycket havre gjort henne allergisk mot det, hur blir det då om hon får mycket ris istället. Känns som att det blir nästa allergi i så fall. Osv tills hon bara kan äta älgkött och bladsallad. Inte riktigt så, men det känns lite så. Positiv när det gäller andra, när det gäller mig själv så blir jag pessimist utan ände Eftersom celikiprov togs och det ev. blir bipsi ska vi inte ta bort något ur kosten. Men det måste väl vra ok att utesluta en del av havren och fortsätta ge pasta, bröd och blodpudding osv? Det är ju nästan ingen gluten i Oaly ändå, och det är ju bara gluten man ska fortsätta ge. Behövs ju ingen havre för någon del av testningen (annat än prvokation)
Ja, i Kungsbacka var de supersnabba. Jag hade ju iofs pratat med dem innan, men det var ju inte jätte akut heller, för jag hade ju slutat med vete och havre med gott resultat.
Jag pratade med barnmottagningen på tisdagen, då sa sköterskan att remissen går förhoppningsvis iväg samma dag eller onsdag. De ringde från allergimottagningen på onsdagen! Det var lite tight för dem att sätta plåstrena på fredagen, och vi hade planerat vara på resande fot, så på måndagen fick vi tid för plåstersättning. På torsdagen hade vi alltså svar. Så det gick jätte fort!
Återkommer

, nu ropade maken på mig.. Att jag alltid fastnar...!