Sojaallergi - HJÄLP!!
Imaten kanske är så liten mängd och är i den mesta maten så den är svårare att undvika och känns kanske inte lika mycket?!
För min dotter slutade som sagt med tårta, pannkaka, till och med pyttipanna (jag min dumma nöt blandade ju i ägg), men däremot så har hon fortsatt att äta t.ex bullar och sockerkaka även om hon faktiskt ibland även har undvikit det eller tagit ett bett och inte velat ha mer...
Men spagetti carbonara som vi gjorde ibland med rått ägg, det åt hon, men hon älskar ju pasta.. Hrm, ja, dit jag ville komma var väl att det är ju svårt för henne att utesluta all mat för hon måste ju vara hungrig ibland och vilja äta något.
Ja, som sagt, dottern älskar ju också pasta och det var det som kändes svårast nu att "ta bort". Hittade en spagetti med ärtprotein i, allt annat var sojamjöl eller liknande i, så chansade att isolerat ärtprotein skulle funka. Dietisten skulle höra av sig med fler tips på produkter, men har ännu inte hört något.
Någon annan här som vet pastamärken utan vete, vetestärkelse eller sojasläktingar i?
Vad ger ni för välling då?
Och yosa är det ju bara havre i, inget vete eller gluten så vitt jag vet *springer och läser*, näää, havre, så det tycker jag är långsökt att hon skulle avstå pga gluten... Vet i och för sig inte hur "ren" havren är i Yosan, men näää, tror inte på gluten om hon inte vill äta den.
Dottern har här börjat dricka "sonens" risdryck. Vet inte om det är tillfällighet också.. Men hon får solhavre och havregrynsgröt till frukost än så länge. Visade ju inget på lapptestet, men ger det sig inte så får vi testa utan havre också.