Sojaallergi - HJÄLP!!
Men har ännu bara använt den till köttbullar/pannbiff. Blandar i en massa havremjölk och då blir det jätte saftiga. Ska prova PO Fiber (potatisfibrer) nästa gång då jag fick tipset för ett tag sedan!
Nu är jag sugen på att göra lapptest jag med! Haha!
Ingenting visar ju sig på lillebror. Han ska till läkaren i morgon, så får vi se vad farbror doktorn säger...
Burger King är alltså bättre! Det var väl det jag visste!
Synd bara att vi inte har det här...
Tack för receptet!
, man läser ju vad folk skriver, men det är först när man ska göra det själv som man vill ha det "bästa"! Får se om det hinns med imorgon.
Uhu...
Nu har jag varit hos en ny läkare. Denna läkare trodde inte vår son hade några problem med mat egentligen utan att det är hans "eviga" förkylningar som gör att han har ont i magen. Så han trodde inte alls på mig att jag sa att han var känslig för t.ex havre (som jag just nu är hundra på att ha orsakat att han inte sovit senaste nätterna). Sen om det är för att hans mage blivit känslig pga. förkylningar det köper jag och även att han inte har några fler allergier, det kan jag också köpa.
Men inte en chans i världen att jag börjar rätt av och ger allt vi undvikit...
Det skulle jag ALDRIG våga...
Fick iaf Tavegyl som vi kunde ge för att han skulle bli slöare och somna.. Känns inte helt hundra..
Men en nödlösning om vi märker att han reagerar på något eftersom det även är "allergidämpande".
Köpte även Sempers Magdroppar och Loctobase Repepair att smörja in hans kinder med på läkarens inrådan.
Har ännu inte gett något idag, men har helt tagit bort havren idag. Ska bli intressant att se hur natten blir!
Forfarande sugen på lapptest, men hoppas ju givetvis att läkaren har rätt på ett sätt. Men han reagerar ju onekligen på maten och vad orsaken är spelar ju egentligen inte någon roll, för vi vågar ju ändå inte ge maten han reagerar på...
Kaffe lät gott!
Tur att jag vant mig vid havremjölk i, för jag åt ost på mackan igår kväll och inatt och nu har jag "magsjuka" igen... Om det nu inte är magsjukan som kommit tillbaks...
Gissa vem som för första gången i sitt snart 10 månaders liv som HELA natten fram till klockn fem då han hojtade till och somnade om till 06.00!!!!!!!!!!!!!!!
Min man tror dock inte helt att det var havren som ställde till det!
Ja, han får väl tro vad han vill.
Tack för allt stöd tjejer, återkommer när jag får lite mer tid!