Anonym (undrande) skrev 2008-03-06 15:01:45 följande:
Hur går det till EGENTLIGEN o hur lång tid tar det?Ligger man på rygg oxå o vaxar bort håret som finns mellan skinkorna? Det måste kännas konstigt tror jag, o visa upp hela behagen både fram o bak för en helt okänd...fast den som vaxar kanske inte tänker på det...Tar man bort allt hår eller kan man ha kvar som en "hårsträng" fram, jag skulle nog inte vilja ta allt hår....
Ja, man får börja med att ta av sig på underkroppen och lägga sig på rygg på en brits. På salongen där jag har gjort det använder dom varmt vax (tror det finns nån slags strips oxå?). Tjejen som jag går hos som hon kletar på det varma vaxet, väntar en stund och drar sedan bort snabbt så håret följer med. När det är dags att ta håret mellan skinkorna får man lägga sig på magen och sära lite på skinkorna och så vaxas håret bort där bort. Om man vill vaxa bort allt hår eller lämna nån sträng. Första gången kändes det lite konstigt att ligga där och fläka ut sig, men nu så känns det bra. Första gången gjorde det rejält ont, men känns inte så farligt nu längre. Brukar ta ca 15 min för mig att få det gjort. Sedan gör man det ca var 4:e-5:e vecka.