• Anonym

Brasiliansk vaxning.

Funderar på att överraska min sambo med en sådan vaxning.
    Finns det någon som gjort en sådan som kan tala om lite hur de går till,vad man ska tänka på,kostnad o framför allt,gör de mycke ont?
    Bor i södra delen av landet,så vet någon ett bra ställe så e jag tacksam.

• Svar på tråden Brasiliansk vaxning.
  • KalleKn
    timri skrev 2008-03-10 13:49:27 följande:
    Ska väl förtydliga hur det är efter att man har gjort en braziliansk vaxning. Efter en vaxning så är man slät och fin i ca 2 veckor, sedan börjar håret växa ut och blir stubbigt. Så det är stubbigt i kanske 2 veckor beroende på hur snabbt håret växer, efter det har det växt lite mer så det är mjukare och längre, och inte stubbigt som fan längre .
    Jag skulle nog säga 3 veckor stubb av dom 5.
  • Anonym (?)

Någon som har vaxat armhålan? Kostnad och hur mycket hår sen innan måste man ha för att kunna vaxa?

• Anonym

Armhålan vaxar man själv!

Anonym (?) skrev 2008-03-10 17:18:34 följande:

Någon som har vaxat armhålan? Kostnad och hur mycket hår sen innan måste man ha för att kunna vaxa?
  • Anonym (?)
    Anonym skrev 2008-03-10 17:26:10 följande:
    Armhålan vaxar man själv!Anonym (?) skrev 2008-03-10 17:18:34 följande:
    Eftersom jag aldrig gjort det själv så är det bättre att låta någon annan göra det åt mig. Kommer ju dö av smärta

Hur långt måste håret vara?
  • Anonym

Beror på vilket vax du använder.
    Jag tar det gröna brazilian-vaxet på fittan och veet warm vax under armarna. Då använder jag en kraftig diskhandduk och drar snabbt utmed huden (viktigt!). Tänk också på att stryka på det medhårs och dra bort det mothårs (och utmed huden!!)

Anonym (?) skrev 2008-03-10 17:30:05 följande:

Eftersom jag aldrig gjort det själv så är det bättre att låta någon annan göra det åt mig. Kommer ju dö av smärta Hur långt måste håret vara?
  • timri
    KalleKn skrev 2008-03-10 17:14:25 följande:
    Jag skulle nog säga 3 veckor stubb av dom 5.
    Nä, så mkt som 3 veckor kan det väl ändå inte vara?, tycker nog själv att det var 2
  • Anonym
    Svar på #65
    Just det! Med det gröna vaxet räcker det ofta med tre kanske fyra mm stubb. Veet vaxet är segare och kräver lite längre hår (5-7 mmm, kanske).
  • Jennass

för mig tod det typ en timme :) men hon förklarade vad hon skulle göra och hade sig, hon visste ju att jag var "vaxningsoskuld" och då lägger dom ner extratid :) hehe..

och visst kan man lämna en sträng kvar, det frågade hon men jag ville göra en helvaxning, lämnar alltid en sträng när jag rakar, men vaffaaan! ;) valuta för pengarna ska de vara :D

UL 9/3 :D
  • LillaFågelBlå
    drömhus skrev 2008-03-10 12:30:49 följande:
    Ingen från Uppsala som vet ett bra ställe?
    Jag har även vaxat i Uppsala när jag inte fick nån tid i Gävle (hade viktig dejt så jag åkte 15 mil för en vaxning ) men iaf, gå INTE till Fashion House eller nåt sånt, på St Olofsgatan, samma hus som gamla Plantan/Basic Hotel. De är billigast med 350 kr, men fy faaan!! Hon visste inte alls vad hon sysslade med, sa hela tiden "ojojoj, va svårt det här va" Tryggt.. Och jag hade en massa vaxrester kvar, om hon skulle ta bort dem så fick jag KÖPA aloe vera av henne så skulle hon göra det!! Allt hår var inte borta heller, hon tog inget längre bak..

Har hört att Uppsala SPA ska vara suveräna!
  • KalleKn
    timri skrev 2008-03-10 17:50:11 följande:
    Nä, så mkt som 3 veckor kan det väl ändå inte vara?, tycker nog själv att det var 2
    Kan gå med på närmare 3 än 2... Tycker bättre om när du har ditt ljusa fjun kvar *puss*
  • timri
    KalleKn skrev 2008-03-10 20:23:10 följande:
    Kan gå med på närmare 3 än 2... Tycker bättre om när du har ditt ljusa fjun kvar *puss*
    Ok ger mig, vi säger väl 3 . Aha, trodde du oxå gillade när det var lent och fint därnere som omväxling *pussar*
  • LillaFågelBlå

haha, Relax House hette visst stället i Uppsala, inte Fashion House Som jag INTE rekommenderade alltså..

• Anonym

Testat braziliansk vaxning 1 gång innan.
    Mannen tyckte det va kanon Skrattande
    Jag med för den delen.
    Kände mig mkt fräshare! (stavas?)

Någon som vet någon bra i närheten av Helsingborg?

• Anonym (nyfiken)

Någon som vet någon som gör det i västerås? skulle vara bra att göradet på hemmaplan så att säga

• KalleKn
    timri skrev 2008-03-10 21:42:42 följande:
    Ok ger mig, vi säger väl 3. Aha, trodde du oxå gillade när det var lent och fint därnere som omväxling *pussar*
    Det är himla trevligt men det uppväger inte riktigt dom tre veckorna du är som en igelkott där nere. *puss*
  • timri
    KalleKn skrev 2008-03-12 12:32:43 följande:
    Det är himla trevligt men det uppväger inte riktigt dom tre veckorna du är som en igelkott där nere. *puss*
    Tycker det är himla mysigt och skönt när det är lent, men inte lika kul när det blir stubbigt. Vill ju inte att du ska sticka dig eller sexvägra för att jag är igelkott *pussar*
Svar på tråden Brasiliansk vaxning.