• Jesssicaaa

hostar massor trots bricanyl..

Vad ska man göra? Han är 1 ½ och hostar så han nästan får kväljningar trots bricanyl...

• Svar på tråden hostar massor trots bricanyl..
  • monstermamman

hostmedecin kanske =) bricanyl är ju till för andningssvårigheter inte hosta.

• monstermamman

Ja självklart används bricanyl vid fler tillfällen bäst att skriva de annars blir man väl tyvärr på hoppad =)

• Maroschka

Samma med Jakob i samma ålder.
    Han hade tydligen någon lättare version av falsk krupp visade det sig så han går numera på Lepheton- Desentol. En hostmedicin som har fungerat jättebra på honom.

Jakob 060415
  • skånenettan

Har du ingen hostmedicin som är utskriven till honom?

Har du höjt sängänden till honom, en kudde under ryggen, svalt på rummet?

(¯`°?.¸ ♥ Två underbara söner födda -04 & -06 ♥¸.?°´¯)
  • Jesssicaaa

vi har provat hostmedicin, men det hjälpte inte så vi fick tips från bvc att ge han bricanyl..

maroschka- är det receptfritt?

• T x 3

Bricanyl hjälper inte mot hostningarna. Du måste ha Pulmicort åt honom. Bricanyl är luftvidgande men har han astma så måste han ha kortison (Pulmicort) för att kunna vidga bronkerna. Jag tror att det kallas så. Jag har tre astma barn och är själv astmatiker. Jag fick astma i vuxen ålder och höll på att hosta ihjäl mig lika så har mina barn. Ett annat tips för dig är att låta barnet bada eller duscha med badrumsdörren stängd. Annars så kan du hålla huvudet ovanför en kokande kastrull med vatten. Tänk på att han ska ha huvudet högt och hostar han för mycket så låt han sitta och sova i barnvagnen. Att sitta och stå är det bästa sättet att få luft. Vore jag du skulle jag be att få en remiss till en barnläkare. Om du lyssnar på ryggen så hör du nog att det inte låter rent där heller. Har han en nebunette? Lycka till och fråga om det är något du undrar över.

• T x 3

Obs har han svårt att få luft så ska du inte ge hostmedicin. Ett tecken på det kan vara just hostning. Hostan hjälper att få bort slem och annat så att han kan andas bättre.

• Maroschka
    Jesssicaaa skrev 2008-03-03 21:25:28 följande:
    vi har provat hostmedicin, men det hjälpte inte så vi fick tips från bvc att ge han bricanyl..maroschka- är det receptfritt?
    Nej det är inte receptfritt.
    Jakob 060415
  • T x 3

Jag antar att du har gett flytande bricanyl? Om det är så är det en sådan liten del som kommer på rätt ställe för det går ut i hela kroppen. Andas du in bricanyl så hjälper det bättre. Nebunett är en inhalator du sätter för små barns näsa och mun. Flytande bricanyl hjälpte inte för oss heller och det var så vi förstod att barnen kunde ha förkylnings astma. Jag har även ett krupp barn.

• Jesssicaaa

Ja alltså han har fått bricanyl tidigare för att han hostade och hade svårt att andas, nu sist fick han däremot kåvepenin också..
    tycker han ofta har det såhär, hostar och blir allmänt dålig.
    Kan det bero på ngt annat att han ofta får såhär jobbig hosta. Han har länge nu också varit dålig i magen..

Svar på tråden hostar massor trots bricanyl..