hostar massor trots bricanyl..
Vad ska man göra? Han är 1 ½ och hostar så han nästan får kväljningar trots bricanyl...
Vad ska man göra? Han är 1 ½ och hostar så han nästan får kväljningar trots bricanyl...
Jag tycker att du ska be om en remiss till barnläkaren. Jag tror att han har förkylningsastma. Han börjar hosta när han blir infekterad tills infektionen försvinner. Stämmer det? Hostar du mycket så får du ont i magen fast jag tror inte det påverkar avföringen om det är det du menar. Har han förstoppningsproblem så kan jag lite om det. Har tre förstoppningsbarn med allt vad det innebär. Lycka till.
Har så svårt att komma ihåg, men jag tror det..
nja snarare tvärtom, han har varit lös i magen sen i höstas..och jag tror att han har magsjuka just nu också..började i torsdags att han bajsade gult trådigt bajs(ursäkta detaljerna) som luktade hemskt, och nu igår så kom hostan och nu är den jättejobbig för han, hämtade precis ner han så han ligger på en kudde i vagnen och ser lite tv..
imorse hade han också lite feber
Då tycker jag att du ska testa om han har laktulos eller gluten. Dessutom har han ju en infektion nu och då kommer hostan. Tjatar om att du ska be att få remiss till en barnläkare. Då får du och ditt barn den hjälp ni behöver.
vi ska till bvc den 19 mars, om han inte blir sämre innan det så ska jag be om att få träffa en barnläkare..
man behöver väl ingen remiss för att träffa en barnläkare? har ni ingen barnmottagning/vårdcentral i kommunen där du bor?
Bricanyl vidgar luftrören, det är inte hostdämpande!
Sådär höll vår dotter på hur länges som helst innan hon fick diagnosen förkylningsastma. Men man måste uppsöka läkare flera gånger innan en sån diagnos ställs.
Vi åkte in till barnakuten vid 3 tillfällen innan det konstaterades och fick bra medeciner med hem. Varför vänta tills den 19 mars om han har problem nu. Är hostan stötig?? Flämtar han?? Är han väldigt besvärad av hostan skulle jag antingen ringa VC eller Barnklinken/barnakuten imorgon.
vi fick mollipect utskrivet till vår ettåring som hostade som en galning, det hjälpte jättebra!
nu har han fått mollipect, än så länge har det inte gett resultat..han sover 10 minuter och sen vaknar han och gråter och hostar i ca en halvtimme och så håller det på..men bm sa att det kan ta några dagar innan det ger full effekt..
nu har dock lillen fått mkt hosta och han är 6 veckor..är såå orolig att han ska bli dålig och få svårt att andas..han tar då i ordentligt då han hostar och det är ju bra...