• Jesssicaaa

hostar massor trots bricanyl..

Vad ska man göra? Han är 1 ½ och hostar så han nästan får kväljningar trots bricanyl...

• Svar på tråden hostar massor trots bricanyl..
  • love actually

jessicaaa, hej och hå vad jag känner igen mig. min 7-veckors kille har faktiskt åkt dit han..han har haft hosta sen 2 veckors ålder. På bvc säger de inte mkt om det, koksalt eller bröstmjölk i näsan och bricanyl för andningen men inget mer. Ska dit imorgon på 6-8veckors-kollen och då ska jag fråga igen, det kan ju inte vara meningen att det ska vara så här.

Sofie 20070209 - Charlie 20080117
  • Jesssicaaa

jasså det lät konstigt att han haft det så länge, min lillkille var jättesnorig tidigare och täppt i näsan i ca två veckor, och nu kom hostan..:(

• Jesssicaaa

usch vad det är jobbigt att höra han må så dåligt, han är så röd runt ögonen också..stackarn..jämt när han sätter sig ner på huk så andas han konstigt, det piper och väser(heter det så?)

• T x 3
    Svar på #23
    Om det piper och väser om din son så har han svårt att få luft. Uppsök doktorn nu!
  • honyponken

du bprde åka in med honom nu! min dotter har förkylningsastma och det är väldigt jobbigt för henne. det började så som du beskriver, men ingen doktor ville sätta rätt diagnos på henne så hon fick bara hostmedicin. sen efter några akutbesök så kom dom fram till att det varastma, men då hade detgått såpass lång tid att det även blitt lunginflammation :(

väser det så ska man absolut in för då får dom inte mkt luft! (har själv astma)

• Jesssicaaa

det var bara när han satte sig ner på huk som det lät så, så fort han ställde sig upp så försvann det..

Nu verkar han ha somnat iaf, han fick mollipect innan han la sig. Det verkade dock som att han fick ont eller nått efter han fick det, eller så vart det kanske bara obehagligt ifall slemmet blev "tunnare"..

• T x 3
    Svar på #26
    Slemmet blir inte tunnare av mollipect. Däremot smakade det säkert illa. Om du lägger ditt öra på barnets rygg och lyssnar visst låter det rossligt, orent då? Jag har själv haft barn med både krupp och andnöd och vet vilken panik känsla både barnet och de i närheten får.
  • Jesssicaaa

har lyssnat nu och ja jag hör att det är lite rossligt..

• Stora

Vår son har astma, Har man astma hjälper varken mollipect eller andra hsotmediciner. Bricanyl borde ge effekt men får ni det flytande? Gå till läkare och be dem lyssna, Det måste inte vara astma. Barn kan vara rossliga av olika anledingar och allt är inte astma. Då man har astma så svullnar luftrören igen och det bildas massor av slem. Man får svårt att andas ut och det "piper" i bröstet. Det kan man inte alltid höra själv men en doktor kan.
    Om det är astma så bör ni får något luftrörsvidgande Bricanyl,Airomir eller ventoline som spray inte flytande, Samt kortison. Astma gör luftrören inflamerade och kortisonet tar ner svullnad o inflamation vilket gör att hostan "läker ut" och att den också förebygger svullnad. MEN även om det är astma så kan de fortsätta hosta, Vår son är just nu jättedålig. Trots dubbla doser medicin så hostar han hela natten. Men han är ändå mycket bättre mellan hostorna nu förut hostade han konstant.
    På så små barn är det svårare att ställa diagnos - men vår son var!½ de ska h a haft upprepade hostor som ej går över på lång tid och varit tungandade. Men efter tre besök hos doktorn ska de faktiskt utreda astma hos barn.

• T x 3
    Svar på #28
    Jag hade det på känn. Jag hoppas att du går till doktorn imorgon för att få hjälp. Låt doktorn lyssna de är experter på att höra. Fast gråter barnet när det blir undersökt så kan det vara svårt.
    Jag har tre astma barn och två kruppbarn. Nu tror du väl jag skämtar men mina barn är infektionskänsliga och har eller har haft det mesta som går att ha. Jag har själv astma också. Det är bara att fråga på om du undrar över något.
Svar på tråden hostar massor trots bricanyl..