hostar massor trots bricanyl..
Vad ska man göra? Han är 1 ½ och hostar så han nästan får kväljningar trots bricanyl...
Vad ska man göra? Han är 1 ½ och hostar så han nästan får kväljningar trots bricanyl...
Jessicaaa, hur märkte de att han hade lunginflammation? Charlie hostar så han nästan tappar andan...och bricanylen verkar just inte hjälpa.
love actually- han har inte rs virus då??
har han fått inhalera slemlösande? det fick melvin göra ett 30 tal ggr, sen fick han mer feber och då tog de sänka på han som visade 68 och det ska vara under 10, så det blev en lungröntgen som visade lunginflammation..
Tx3-vi var in till vc dagen efter igen för jag tyckte han blev värre, då ringde en sköterska till barnmottagningen på sjukhuset och där sa läkaren att han måste läggas in
jessicaaa, det är det jag funderar på...för nu har han varit så här sen han var 2 veckor..och han är snart 2 månader. han har inte inhalerat något slemlösande, visste inte ens att det fanns..? På bvc säger de bara att det inte finns ngt mer än bricanylen att ge...
ja, första gången lyssnade de inte ens på honom eller kollade på honom utan gav bricanyl bara..andra ggn sa de att det satt i näsan för lungorna lät bra. "droppa koksalt i näsan du"
Tx3, ja, det rosslar. Nu har jag inte lyssnat på nån dag, men det känns om man håller handen på hans rygg. Han hostar mest när han sover (ligger ner men är upp-pallad med kuddar), i vagnen sover han rätt bra då jag har fällt upp ryggstödet ett steg. Använder nässug och näsfrida, men det kommer inget.. (förresten så är magen hans bättre, tack för tipsen!)
Bricanyl hjälper inte ett dugg på vår son, han blir bara hyper, ventoline har funkat bättre.. Men har även en som heter molipect och en som heter cocillana nånting.. Dom funkar rätt bra. Eftersom vår son alltid får problem med hosta å luftvägarna när han blir sjuk så har vi prövat många.
Har läst mer eller mindre hela tråden och håller med om att det låter som att din son har förkylningsastma (vilket de GROVT missade på MIN sons BVC... sköterskor som de är. Man bör gå till en pneumolog eller en barnläkare för att få rätt diagnos vad gäller barns andningssvårigheter). Min son var precis likadan, hostade på nätterna tills han nästan kiknade och på BVC stod de och kliade sig i huvudet.