• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Zvartaliljan skrev 2008-03-04 17:52:05 följande:
    God kväll!Idag kom postis med paket från esmeraldaogko. En rosarutig heldräkt, en svartvitrutig topp/tunika och regnbågsklänningen från MOLO. Regnbågsklänningen var GIGANTISK i strl.92. Den är lika lång som suiten i 86!Sen kom paket från freshmilk också med en superfin jeanskjol från ej sikke lej och den underbara röda kik-kidsuiten  Den satt som en smäck på Maia i 86! Alldeles perfekt och till och med några centimeters växtmån o hon växer ju inte så fort så den lär passa ett tag. Jag tror att vi upplever storlekarna olika också beroende på hur tajt den sitter, Maia är ju så smal så den t.o.m satt lite löst runt magen så hon fyller ju inte ut den där.Har pratat med Eleraff o de har lagt undan en grön i 86 till mig nu Skulle ju egentligen tagit en i 92 då för o ha en som var lite stor men den hade visst någon jenny snott till en liten Ilon
    Ups, sorry Generad! Hon ringde till mig och frågade om jag hade den. Japp, den ligger i Ilons garderob...
    Hoppas 86 funkar på lilla Maia.

Måste in och kika i BT på Milo ju !!
  • Jen80
    Zvartaliljan skrev 2008-03-04 18:57:59 följande:
    Ja det roliga är att Ilon är ju nästan ett år yngre än Maia och han har storleken större Hon tyckte jag skulle föreslå byteshandel med dig
    Hehe, byteshandel.. hmmm, kan bli dyrt !! Nä, Ilon har nog en aning större kagge som drar upp suiten . Och Ilon lär inte bli blöjfri än på ett tag ... Eller jag har inte räknat med det iaf hehe... 
    jompa skrev 2008-03-04 18:56:54 följande:
    Ojojojojo gud så snygg den röda var. Finns den som tröja kanske, den som Jen80 köpt till Ilon.
    Vilken? den i velour??
    Ja, det är verkligen fullt där inne ... Inte det lättaste att ha koll på allt hehe...
  • Jen80

Jaha, då sover bägge barnen och Niklas åkte precis till jobbet. Stackarn, ska jobba hela natten och kunde inte sova nåt idag. Sen ska han köra hem (slutar 6 i morgon bitti) och han har 1,5 timme hem i bilen.
    Men men, själv måste jag ju ha nåt gott att äta nu då ... Hmmm, kanske finns lite glass i frysen (oj, nu blev det full rulle i magen. H*n var nog väldigt sugen ). Japp, det får det bli... om inte annat för bebisens skull ...

• Jen80
    Tjollabolla skrev 2008-03-04 19:30:17 följande:
    Den var jättefin på henne! Och kikkid dressen med Din lilla Maia väger ju 1 kg mindre än Milo!
    Ja, 86 ser ut att sitta bättre på Maia än på Ilon hehe... Inte alltid längden som är avgörande märker man. Lööövhandles kan göra mer än vad man tror på längden ...
  • Jen80
    jompa skrev 2008-03-04 19:47:38 följande:
    Men alltså, du heter Jennie och din man Niklas, precis som här hemma då
    Haha, måste vara den perfekta matchningen då !!
    Åh, velourtröjan är sååå fin ! Älskar den verkligen!
  • Jen80
    ängeln83 skrev 2008-03-04 19:59:00 följande:
    Någon som vet om Katvigs blå/oranga body finns fraktfritt nånstans?
    Är inte säker, men den kan finnas på eleraff. Tror inte den kommit upp på hemsidan, men maila och kolla isf...
  • Jen80

Åh, va fina barn det kommit upp i BT !!
    Tjolla: De är så fina, de hängselbyxorna. Ilon har dem, men jag har nästan glömt bort dem. Är i stl 80 så jag hoppas de ff är lite stora, för jag gillar dem bättre så... Måste jag testa imorgon.

• Jen80

Bild i BT på Ilon i dagens outfit . Full rulle på honom, så inte lätt att fota, men men.. kläderna syns iaf !

• Jen80

Alltså, skulle det visa sig vara en tjej i magen och jag inte har budat på den här så blir jag ju tokig!! Älskar det gamla miniapple och i den färgen! Struntar i om det kikar ut en liten kille. Då får den helt enkelt åka ut på T igen...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9