• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

gosmamman skrev 2008-03-06 22:17:36 följande:
    när jag varit gravid så älskade jag att vika de små bebiskläderna och sortera dem i byrån, packa skötväskan och bädda i vagn och vagga/spjälis. Man kommer liksom i bebisstämmning då
    Ja, nu kan man ändå känna att det faktiskt närmar sig lite. Åh, tänk när man ska ta bort lapparna och lägga dem i tvätten. Kommer ihåg när jag väntade Liam och skulle tvätta alla bebiskläder där innan han kom. Var helt underbart att stå och hänga tvätt den gången ... Fast det sjuka är att jag ofta kan tycka om att hänga tvätt, särskilt när det mest är barnens kläder och mycket. Alla fina kläder på ett och samma ställe . Brukade (när vi bodde i lägenhet) alltid hänga på ett visst sätt också, sorterat efter vem kläderna tillhörde . Snacka om störd !
  • Jen80
    gosmamman skrev 2008-03-06 22:18:59 följande:
    Det gör nästan lite ont i en ibland för man kan ju inte trycka på dem sina åsikter om dom inte vill ha dom.Jag har fått bita mig i tungan många ggr men ibland så smyger jag in nån liten kommentar i samtalen, försiktigt sådär
    Ja, jag har bara hoppats på nån knäpp bvc-kommentar ang. amning eller just mat på natten. Jag har verkligen kört som jag har velat och skulle de nånsin ha sagt nåt så skulle jag bara sagt emot. En gång tog hon upp 5-minutersmetoden just för att Liam ville äta på natten (vet itne hur gammal han var, men det var under året iaf, men inte plutteliten) och jag sa att jag absolut inte ens tänker testa den utan fortsätta ge honom på natten. Hon fortsatte lite, men insåg snart att jag hade mina åsikter. Inget ont om 5-minutersmetoden, utan mer att jag såg det inte som ett problem att han åt på natten. Visst hade jag gärna sovit hela nätter, men jag tänkte ändå att jag lär få sova sen och det fick jag ju ... Äh, tycker man ska lyssna på sig själv, men visst kan man rådfråga dem...
    Oj, nu sparkade den igång en rejäl sammandragning. Åh, mys mys, snart ska de göra riktigt ont ..
  • Jen80
    Tjollabolla skrev 2008-03-06 22:29:09 följande:
    Eller hur! Att tvätta bebiskläderna var magiskt! Se dom hänga där och det var såå litet. Jag minns att jag stod och undrade om bebisen verkligen skulle vara så liten, och så drunknade han ändå i dom när han kom trots hans 4,5 kg .Nu älskar jag att hänga tvätt, iaf den "gröna" tvättomgången. Massa Molosar och Katvigar och det är så fint när allt hänger där . Eller stryka det och lägga in i garderoben och sen bara njuta... *me like*
    O ja, den gröna tvättomgången är den bästa !! Sååå fina plagg som hänger där på rad . Och sen allt viks och in i garderoben mmmmm ...
    Buttelina skrev 2008-03-06 22:31:21 följande:
    åhh, snacka inte om att längta efter bebis. jag har velat ha barn sen jag var typ 13 år, då köpte jag mitt första bebisplagg (skadad jag vet) sen när vi bestämde oss för att skaffa barn så var jag 20 och det tog två långa år att bli gravida min längtan i 7-9:e månaden var ENORM.
    Som jag då ! Har också längtat efter barn grymt mycket sen jag var i typ den åldern. Mamma var riktigt orolig för att jag skulle gå och bli gravid tidigt, men nä, jag ville ju ändå vänta till jag träffat den rätte !! Och då dröjde det inte länge. Vi blev tillsammans i jan och innan sommaren planerade vi barn, men han ville vänta till efter sommaren i hopp om ett nytt jobb. Han fick det inte, men det hindrade oss inte. Tur att det tog sig direkt, annars hade det varit riktigt jobbigt. Lider med alla som får gå och vänta och vänta. Vet ju hur jobbigt det är att vänta i bara några veckor, så jag kan bara tänka mig...
    Ja, sen hann ju varken Liam eller Ilon bli särskilt gamla förrän syskonfrågan kom upp. Hoppas man känner ett stopp efter nästa . Det jobbiga är att jag vill egentligen inte ha fler, men kommer ändå längta och sambon kommer inte säga nej, så jag hoppas inte jag tar upp frågan ...
  • Jen80

Usch, jag har jättesvårt att göra mig av med kläderna. Har sålt i några omgångar på Tradera, men nu var det länge sen jag sålde barnens kläder. Om nästa blir en tjej så åker nog många av Ilons kläder ut på Tradera, men usch, jag avskyr att skiljas från kläder!!

• Jen80
    Buttelina skrev 2008-03-06 22:41:20 följande:
    jaså din sambo är villig att skapa en liten nr 4 min är inte ens villig att skaffa en trea men det kommer nog ja, det var HEMSKT att inte kunna bli gravid på två låååånga år
    Ja, om jag vill ha en fyra så skulle han nog inte säga nej. Men inte så att han skulle ta upp det. Det har han aldrig gjort. Han är mer en sån som "visst, det blir nog bra" . Frågar jag om jag ska köpa ett visst plagg så säger han "bara köp". Tar jag upp att jag vill ha en bebis till så säger han "ska vi inte vänta lite?!". Nä, och så säger jag fördelar och nackdelar och så säger han "visst, det blir säkert bra" och så är han nöjd över mina beslut ... Haha, låter som om han itne bryr sig ett dugg .. så är det ju såklart inte. Han tycker det är roligt med barn och ser inte problemen som jag ser dem.
  • Jen80
    isold2003 skrev 2008-03-06 22:45:22 följande:
    Jag har inga problem alls med det. Sparade det mesta från stora killen eftersom vi ville ha ett barn till men när lillkillen väl kom ville jag inte använda de gamla kläderna iaf ju. Nu har all sån klädnostalgi försvunnit helt Allt åker ut på Tradera!
    Det jag inte använde till Ilon av Liams bebiskläder åkte ut på Tradera undan för undan... Men Ilon har så mycket kläder som jag verkligen älskar så de får vara kvar tills jag inser att nästa inte kommer använda dem... eller efter att nästa vuxit ur plagg efter plagg och jag aldrig har haft dem på bebisen ..
    Tjollabolla skrev 2008-03-06 22:43:22 följande:
    Jag oxå!  
    Åh, jag försöker!! Svårt atts tänga av ...
  • Jen80
    Buttelina skrev 2008-03-06 22:47:49 följande:
    hehe, vilken skön man du verkar ha
    Ja, han är rätt mysig ...

God natt säger jag igen !!
  • Jen80

Äh, tänkte först läsa ifatt, men gav snabbt upp .
    Har jag missat nåt viktigt ?!?!

Var på stan idag och shoppade lite smågrejer... en gul och en brun tröja med bilar på från Lindex. Ville egentligen bara ha den gula, men Liam ville ha bägge så det fick det bli. Kostade ju bara 70 kr/st. Lämnar tillbaka den bruna om inte den gula sitter bra.
    sen blev det finfina Pop-strumpor till Ilon, grön-blårandiga med röd häl och tå (har jag för mig). Jättefina strumpor iaf !!
    Sen kunde jag inte hålla mig, utan köpte en Katvig-suit till bebisen. Åh, ska ju inte köpa en massa kläder ju ... Köpte stl 62. Lär ju vara superstor, men har en del i 56. Äh, man är så feg och tänker att bebisarna ska vara så stora.
    NovJen: Vilken stl var det i din suit?

• Jen80

Ja, och dumma jag har gått och letat Lindex-velourisar i stl 86 till Ilon i en evighet, men har kommit på NU som först att de bara går upp till stl. 80. Men de borde funka ett tag till Ilon va? Ångrar att jag inte köpte idag. Fanns både gröna och oranga...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9