• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Buttelina skrev 2008-03-05 21:09:30 följande:
    här är en lite bättre bild
    Vilken stl köpte du i bägge?
  • Jen80

God morgon på er!! Eller morgon och morgon . Har precis lagt Ilon, som säkert kommer sova 3 timmar framöver. Han har ju varit vaken hela 1,5 timme . Sömntuta!
    Den andra är inte lika trött utan gör av med lite överskottsenergi framför Mora Träsk .
    Lade in en bild på min lille plutt i sin nya solhatt . Men den fick inte sitta på huvudet många sekunde tyvärr. Hoppas han går med på det i sommar bara ...

• Jen80

Hmmm, kanske också behöver lite kaffe... Kan behövas när Mora Träsk är ständigt på i det här huset, antingen på dvd eller skiva. Bara att se dem ger en ju huvudvärk hehe...

• Jen80

Åh fy fasen!! Har så fruktansvärt ont. Vet egentligen inte vad det är, men det tillhär väl hela det här bäckentjofset. Värker i ljumsken som bara den och när jag går så hugger det bara till och det gör bara ondare och ondare. Måste hämta kryckorna som står i sovrummet (som jag drar mig för att använda), men nu kan jag knappt gå. Men det är så konstigt att det bara är i ljumsken och gör så fruktansvärt ont. Sambon kommer inte förrän vid 17 eller nåt ... Åh, hoppas det lugnar sig lite...

• Jen80
    isold2003 skrev 2008-03-06 10:32:04 följande:
    Usch vad jobbigt! Tufft att ta hand om två små samtidigt också. Hoppas att det lättar lite under dagen.
    Ja, nu är det jättejobbigt . Kom för nån timme sen och det har blivit värre sen dess. Känns som att det är en nerv eller nåt som kommit i kläm. När jag går så behöver det inte kännas nånting sen hugger det till som bara den och gör svinont. Och böja mig går inte nu, för det tar tvärtstopp. Gör t.o.m ont nu när jag sitter så jag kan itne riktigt slappna av. Får se om det avtar lite. Annars har jag ju ont i bäckenet och så, men nu verkar det som att det är en nerv eller nåt.

Duntoffla: Är nog inte så mycket de kan göra, för det är säkert en del av mitt bäckenbesvär eller så. Ska ringa och se om nån kan komma hit när det är dags för Ilon att vakna och äta, men alla jobbar ju. Åh, så hemskt när man känner att det verkligen inte GÅR! Ok, att ha ont, men när man inte KAN så får man ju nästan panik ... 
  • Jen80

Det positiva med just den här smärtan jag har nu är att den försvinner säkert lika plötsligt som den kom. Hoppas bara det är snart ...

• Jen80

Jaha, då försöker man njuta lite av en barnfri timme ... Liam lade sig precis för att sova och Ilon har sovit sen 10. Hoppas de sover bägge två nu till kl.13. Liam får bara sova en timme, både på gott och ont...
    Jag känner mig mycket bättre nu. Har släppt det mesta nu, så det var ju skönt.
    Sitter och äter pensionärslunch (känns det som ) - torsk i ugn med matlagningsgrädde och kokt potatis. Just med potatis till kändes precis som om det var mormor som hade lagat det haha. Annars brukar jag ha ris till... Lätt iaf ! Tänkte magen behövde det efter Mc Donalds igår och innan jag hugger in på min stora godisskål !!

Åh, jag vill också köpa tunikor och klänningar. Så fint nu till våren.
    Har också börjat köpa billigare kläder till Liam då han fläckar ner hur fort som helst och jag är sååå dålig på att komma ihåg att ta bort det innan det slängs in i tvättmaskinen. Ilon har jag jättesvårt för att hitta kläder till på typ H&M och liknande. Lite på Lindex, men inte så jättemycket faktiskt... Lättare när de blir lite större...

• Jen80
    terezita skrev 2008-03-06 12:11:00 följande:
    tack för övertygelsen om att mio behöver en sol hatt... ska ha den röda och möjligtvis en grön oxå... och så ska jag ha den röda suiten som jag redan har i grönt och så ska jag ha både i rött och grönt omlotttröjan från kik kid!!!
    Omlottröjan är ju bara sååå fin!! Ja, allt från KikKid är verkligen superfint! Och färgerna... de har verkligen lyckats!
    terezita skrev 2008-03-06 12:20:02 följande:
    ajuste och tack jompa för övertygelsen om att enrique behöver en hjort t-shirt!
    Haha, du är för rolig ... Farligt med bildtrådar .
  • Jen80

Åh, nu sitter Liam framför Bolibompa och det kunde varit så lugnt och skönt... MEN, min lille Ilon är inte den där lugna och glada bebisen som han en gång var. Nej, han har förvandlats till ett monster som ska stänga av TV:n HELA tiden, ta ljuslyktorna på bordet, dra ut sladdar osv och blir totalt vansinnig när han inte får... tja, allt som en vanlig 1-åring håller på med . Trodde inte han skulle bli sån som storebror som var på ALLT. Men ja, nu är vi där... tjihooo !!!
    Men nu satte jag in honom på lekrummet och än så länge är han kvar där... Nähe, nu hör jag honom komma... Var nog där i två min iaf . Nu går han glatt fram till TV:n och så var den av igen och Liam skriker på honom . Underbar Bompa-tid hehe...

Finfina kläder i BT !! Har inte hunnit läsa så mycket i tråden....

• Jen80
    CamillaJ skrev 2008-03-06 18:16:53 följande:
    har inte läst itråden ska det hehe  men ska äta lite middag först men först skulle jag medela att ni måste kika i BT på min sötnos (inte de bästa bilderna) men så underbart fin!
    Så söt han är lille Albin !! Haha, ser ut som en mini-me av Gustav !! Kepsen gör allt !!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9