Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

isold2003 skrev 2008-03-08 19:52:08 följande:
    Nu lyckades lillkillen ställa om textstorleken så jag måste ha förstoringsglas för att se vad ni skriver  Jag får nog starta om sidan.. *inget datasnille direkt*
     Oj! Hur lyckades han med det?
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2008-03-08 20:03:44 följande:
    Har också tittat på den, men tycker att den är lite lam i färgen...
    Ja, den är väldigt ljus. Tror att den som har den måste vara rätt stark i färgerna själv.
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2008-03-08 20:16:09 följande:
    Ja så är det nog. Ska heller inte vara en mögtocke som min unge kanske.
     Mögtocke??? Nu får du förklara för en stockholmare vad sjutton det betyder
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2008-03-08 20:25:03 följande:
    Hahaha tänkte inte på det.Mög= smuts eller skitTocke= tuppAnvänds väl som smutsgris ungefär
     Haha...som sagt-alltid lär man sig något nytt!
    lillronya skrev 2008-03-08 20:27:15 följande:
    Blir visst inte mycket melodifestival för mej. Har datorn utanför sovrummet på ovanvåningen där Emilio ligger och "astmahostar". Blir lätt sittande här istället för att gå ner emellan....
     Usch då! Stackaren!
  • Duntoffla
    MiAmor skrev 2008-03-08 20:38:39 följande:
    ni stockholmare: när jag var mindre så ryktades set att i sthlm så finns det inte hemlagad senap i korvmojjarna. Stämmer det?  det måste det väl finnas??Ett ord vi använder här uppe är sköjas. Alltså att man får kväljningar.Plös är ett annat ord som nån sa att man inte använder söderut. Vet inte om det stämmer men de är ord som är hur vanliga som helst för mig iaf
    Jag får väl svara även om jag inte är en "äkta" sthlmare.  Bor ju några mil utanför och de som bor i stan kallar mig väl lantlolla Jag har nog aldrig sett hemmagjort senap i någon korvmoj så ryktet stämmer nog.
    Sköjas har jag hört fast av inflyttade. Plös? det enda vi säger plös om är det som sitter på skorna. Min sambo kommer Norrifrån och ibland dyker det upp ord som man inte fattar. Fast det är mest om han pratar med de hemifrån.
  • Duntoffla

Äntligen rasslar det till lite med mina auktioner på T. Vill ha mer shoppingpengar.
    Funderar på att lägga ut rutiga Molosuiten. Den är fin men gillar den inte på Noel...

Dyrt att hålla på och ändra sig hela tiden.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9