Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Frågade igår men fick nog inget svar eller så har jag glömt det. Är det ngn som vet hur Katvigs veolurshorts är? Och var man hittar dem mer än på Matador? (för liten storlek på Babyclothes)

• Duntoffla
    isold2003 skrev 2008-03-08 20:49:41 följande:
    Hade du något annat tips? Tänkte på frakten..
     Nej, tyvärr! Trodde jag hade sett den på Enzokids men så var det inte. Inte den färgen. Och jag vet inte vad frakten är heller för den delen.
  • Duntoffla
    Aprilia skrev 2008-03-08 20:51:44 följande:
    de är pyttesmå i storleken, hade en 68 förra sommarn som var som en 56:a ca
     Ok. Då kanske man ska upp ett par storlekar då?

lillronya skrev 2008-03-08 20:52:19 följande:
    Plös har jag ingen aning om vad det är... Här klöks man när man får kväljningar.Andra roliga förvecklingar kan det bli med orden lipa och grina.Lipa= räcka ut tunganGrina= skrattaMåste bara meddela att Nordman slog ut Häggkvist/Johnsson om nån nu missat det!!!
     Och Andreas Johnson som är så hot! Hur fasen gick det till?
  • Duntoffla
    MiAmor skrev 2008-03-08 20:51:52 följande:
    ja, det är det på skorna som är plösen ..hmm, så det kanske inte finns hemlagad senap i mojjarna, det som är så gott! ..det klassiska norrländska är ju annars, shhh-ljudet. Det som betyder "ja" det använder vi oss friskt av här, t o m min sambo som kommer från Bolivia säger det
     Ja, det där shhh-ljudet vänjer jag mig inte vid. Sccchhuta (skjuta) låter lite Liiiiiidingö eller Östermalmigt
  • Duntoffla
    Jen80 skrev 2008-03-08 20:59:59 följande:
    Ja, Ilon hade ett par förra sommaren, då han var 4-6 mån och jag tror jag köpte stl 80 i dem... eller 74. Kan gå ner i källaren och kolla... Tror jag testade stl.110 på Liam som då hade 92 i vanliga kläder.
     Du behöver inte rota för min skull. Ta det lugnt gravida kvinna!
    isold2003 skrev 2008-03-08 21:01:01 följande:
    Jag hade missat det. Tycker att det var lite trist faktiskt.Har kämpat med att få lillkillen i säng, blä vad jag avskyr bråk vid sängdags I vanliga fall tar det två minuter att natta våra pojkar så jag är inte van vid strul heller. Han fyller ju två imorgon och jag hade sett fram emot att fixa iordning här hemma nu ikväll men nu är jag helt slut efter två timmars sömn inatt och lång tråkig nattning *känner mig som en dålig mamma*
     Ja, Nordman är ingen höjdare även om Carola är som hon är. Men Andreas...suck!
     Trist att behöva avsluta kvällen med nattningstjafs! Klart du inte är en dålig mamma! *kram*
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-03-08 21:03:46 följande:
    carola
    lillronya skrev 2008-03-08 21:02:41 följande:
    Han asade ju med sej henne, klart att han inte kunde gå vidare då...
      Men kan inte alla bara blunda och inte kolla på henne då? Han är ju bra. Jaja...skitsamma!
  • Duntoffla
    CamillaJ skrev 2008-03-08 21:04:39 följande:
    Min lillkille var 6 månader i sommras då hade han 80 i sina velour shorts
     Tack! Noel kommer att vara 8-11 månader så bör man ta 86 då tror du?
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2008-03-08 21:08:42 följande:
    Jo det får man ju göra när hon är i rutan. Ja, ja... Det går som det går med det där... Jag har övergett det och landat här. Lyssnar på det, barnen tittar där nere.
    Jag har knappt tittat alls. Mest hört faktiskt. Är inte så insatt i det där. Vet inte vilka som är i final.

Har hämtat ostbågarna (bäst att säga ostkrokar också när det är norrlänningar i tråden ) och Pepsi. Party!!!
  • Duntoffla
    CamillaJ skrev 2008-03-08 21:10:28 följande:
    Det är ju snöre i dom, men min lillkille är typ normal smalis hehe men sen bero det på hur man vill att dom sitter, hans var ju att växa i men satt endån bra! Men de är små i storlekar iaf
      inte som min lilla knubbis då? Jag tror jag testar med 86 om jag hittar några.
  • Duntoffla
    CamillaJ skrev 2008-03-08 21:12:34 följande:
    Hittade bara denna bilden, äsch syns endån inte hur de satt
    Fina! Hittade såklart inga 86:or bara för det. Vare sig på babyclothes eller Matador. Så var det med det. Får väl vänta och se vad som dyker upp.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9