TjorveniSkåne skrev 2008-03-09 10:10:20 följande:
Jag var inne här igår och frågade om vår krångliga suflett. Nu har jag lagt in foton i galleriet. Problemet är att det inte går att få bygeln att stå rakt upp, däremot kan man böja den väldigt lång neråt, längre ner än ramen när den är i horistontalläge.Det verkar som om röigheten i suflettklämmorna (de man fäster på den del av ramen där gummi saknas) är alldeles för små, jag kan knappt röra på suflettbågarna.Jag har provat att byta sida på klämmorna.Någon som känner igen problemet? ytterst tacksam för svar! Jag vill ju ut och köra!
Okej
Då tar du bort suflett tyget så att bara bågarna och fästena sitter kvar på ramen.
sedan kollar du så att fästet är korrekt på båda sidor(där du sätter i bågarna måste vara på rätt håll)det troliga är att dessa blivet vridna lite så att de hamnat på fel ställe.
Det gör att bågen liksom inte kommer till rätta och sufletten säckar ihop..
Oh är så dålig på att förklara

..
Kramiizz
Christian skrev 2008-03-09 00:59:30 följande:
Jag har för ett tag sedan varit aktiv i denna tråd. Någon kanske kommer ihåg mig då det inte är allt för vanligt att killar lägger stort intresse på barnvagnar...I onsdags sålde jag min cameleon (jag menar vi sålde våran cameleon) ... känns lite tomt nu - men vi hade inget val.
Kommer ihåg dig