• thj

Bugaboo tråden nr 13

Cilla R skrev 2008-06-02 13:37:37 följande:
    Alltså jag måste bara fråga. Den amerikanska modellen av Cameleon tillåter ju inte att man byter bastyg, men hur tvättar man den och måste man köpa en ny stolsram när man vill byta tyg?
    Man tar bort det från stolsramen tar bort plattan och skummet.
    30grader i maskin lite tvättmedel inget sköljmedel.
    Torkar och sätter tillbax..
    Brukar göra det på kvällen så är den torr på morron igen

Du behöver inte köpa ny ram ..
    vi har fästen att sätta på ramen till den amerikanska modellen om du vill byta sittdel

Kram
  • thj
    Kajsan skrev 2008-06-02 22:44:52 följande:
    mallan brallan skrev 2008-06-02 22:11:50 följande: Eller 7 vagnar till 2 barn
    Hmm tjejer gissa hur många jag har haft till 8 knoddar
  • thj
    Lille Mammsen skrev 2008-06-02 23:34:04 följande:
    Du lider väl oxå av barnvagns skadan Här har man brukat sjukt mååååånga till 4-troll
    japp ..
    Lustigt nog har det trappat av sen min kära bugga flytta in
    men jag tittar ,men bara lite på UJ *nyfiken på den*
    Kram
  • thj
    Noas mamma skrev 2008-06-02 23:56:38 följande:
    Hallå tjejer,Sitter och funderar på om man kanske ska ta och köpa en bilstols adapter till min Cam. men när jag har läst om dom så står det passar till acta graco. Jag har en besafe iZi sleep. är det samma adapter? eller är det olika till olika bilstolar??
    Om du har en besafe så ska du ha den adaptern som funkar till maxicosi
    Kram
    Kajsan skrev 2008-06-03 00:33:10 följande:
    Ja Uj var spännande, när jag väl fick tanken i huvudet gick det inte att stoppa mig.Sambon tror på fullt allvar att jag har en släng av Asbergers, och _inte_ nåt illa menat alls mot de som lider av det, utan på fullt allvar UJ var sjukt skön att köra, och det är numera stora tjejens vagn.
    Oh vännen kan jag inte få låna din UJ lite
    Kramizz
  • thj
    jule skrev 2008-06-03 09:45:37 följande:
    thj-vill du kika i din GB har en fråga...
    Kollar nu vännen
  • thj
    MildaMaränger skrev 2008-06-03 10:20:55 följande:
    Thj... hört dig för om britax?
    Jobbar imorgon,lovar att kolla då
    Vilken modell har du?
    Cilla R skrev 2008-06-03 10:38:41 följande:
    Nä jag vet. Anledningen till att jag frågade var för att en släkting till mig i USA mailade Neiman Marcus och undrade varför man inte kan köpa bastyget löst i USA som man kan göra i Europa. Hon fick till svar att man inte kan byta bastyget utan att det är permanent Jag tyckte det lät helknasigt, hur gör man då om det är slitet och man behöver ett nytt?!
    Ja verkligen helt galet
  • thj
    MildaMaränger skrev 2008-06-03 11:05:06 följande:
    en cam! snällt av dig!
     Vilken britax stol har du?
    Kramizz
  • thj

Förstår att du är arg.
    Måste dock säga att det kan inte vara bugaboo som bestämt detta
    De jobbar inte så överhuvudtaget.
    Först får kunden nya chassi och lägger det gamla i den kartong det nya kom i.
    Resultat kunden är aldrig utan vagn.

Detta måste vara den berörda butiken som själva har bestämt...

Har aldrig hört talas om detta test

kramizz

modestyclara skrev 2008-06-03 22:37:56 följande:
    Alltså nu är jag verkligen besviken på Bugaboo. Hur f*n kan de komma med villkor som att handtaget bara ska klara 25 kg? Och hur kan de mena att det är pålitligt att testa chassit genom att trycka det mot en hushållsvåg. De måste ju skicka dem till ett riktigt testlabb för att få riktiga resultat fattar de väl!? Det värsta är att de först lovar en ett nytt chassi och sedan några månader senare mailar ett nej förresten du måste skicka tillbaka ditt trasiga först ovh vara utan vagn och sedan kanske du får ett nytt ifall vår hushållsvåg visar 25 kg... Oj vad arg jag är nu. Jag testar och testar med vågen hemma men ena gången glider handtaget på 20 kg och näst apå 40 kg. Vore ju jättepinsamt om man skickar tillbaks det och så säger de att nej det här är helt. MEn int ekan det väl vara helt om det glider så fort man går över en trottoarkant eller uppför ett trappsteg!? ARG, ARG, ARG!!!!!
  • thj
    Mael skrev 2008-06-03 22:47:23 följande:
    Ush vad jag drar mig för det här med det glidande fästet... Har inte kontaktat Ping Pong än, så jag vet inte hur de hanterar detta (hann inte heller se om någon här visste). Funderar på att kila förbi Barnbutikens serviceställe och be dem titta på det först. Ibland kan det tydligen vara så enkelt som att någon skruv behöver gras sa de när vi frågade. Vet du om det stämmer thj?Måste få ändan ur snart!
    De reklamationer vi fått,har Ana inte nämnt ngt annat än att kunden ska ha ett nýtt chassi,bugaboo lagar sällan ngt..

Kram
  • thj
    modestyclara skrev 2008-06-03 22:55:36 följande:
    Nej nu blir jag ännu argare... Enligt mailet från BT är det Bugaboo som bestämt detta med 25 kg och testet... men hur gör du då THJ när ni får in reklammationer?
    Okej!
    Låter märkligt,men kan ju inte veta till 100%.
    Det vi gör är att ta kundens:
    Namn
    serialnr
    inköpsdatum
    mailar eller ringer service på bugaboo.
    Sen mailar de tillbax att kunde får ett nytt chassi och att det förväntas ta ca 2-3v..
    De är alltid mkt vänliga och tillmötesgående på bugaboo
    Natali på bugaboo är en riktig Pärla fixar och donar och finns alltid till hands..

Vi har aldrig hört talas om detta test..

Kramizz
  • thj
    myHappiness skrev 2008-06-03 23:10:00 följande:
    Jag mailade bugaboo direkt för snart en vecka sedan. Har ej fått svar... Men prova, du kanske har tur!
    Vilken adress maila du på?
    De brukar vara snabba att svara,prova igen kanske det kommit fel.
    Kramizz

Alla felaktiga chassin ska skickas åter till bugaboo.
  • thj
    Lille Mammsen skrev 2008-06-03 23:18:23 följande:
    150:- inkl. frakt för ett "nytt" lock till bugaboo´s skötväska/bag = Ok pris!? (ingen köp/sälj annons)
    Okej Pris
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13