• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • misshallonsaft

ngn som vet va ståbrädan kostar som de även kan sitta på?

Filip bf 060319, bebis bf 080724
  • bara lilla jag

Hej hej jag är lite sugen på att köpa en bugaboo bee till min son som är 4,5 månader.. Har fått infoblad och grejer från en affär i uppsala.. Men ni verkar ha lite koll.. Till vagnen så får man tydligen suflett och regnskydd.. så jag tänke fråga lite om tillbehär.. Baby nest är det något man behöver och hur länge kan dom små ha den?
    är det andra tillbehör man bör köpa?? tack :)

• Fröken Småland
    misshallonsaft skrev 2008-04-02 17:14:30 följande:
    vilken är bäst?? gecko eller cam?? har ngn bild på cam me sittdelen på?blev erbjuden att köpa en 08 beige cam me svart top.. för 7000. å då ingick vinterhjul och nya framhjul ocg dvd å lite annat..
    Kolla i Shoegirls blogg i TS för att se skillnaden mellan modellerna. Finns massor av bilder i bildtråden, även till den finns adressen i TS.
    Bellahhh skrev 2008-04-02 17:07:54 följande:
    Varför säger ni att vagnarna svänger åt alla håll? Det gör inte min, tycker den är tvärgrym, bättre än min UJ alla ggr... Dock när man har fulla liggläget så kan den svänga lite men det är lite det... Jag kanske bara har tur eller så är det vanligare på cam eftersom den är tyngre?
    Geckon har en lägre tyngdpunkt och är mer lättkörd. Det är den allra största fördelen med den modellen. Förutom att den är snyggast då .
  • misshallonsaft

har kollat på alla vrålsnygga vagnar i bildtråden men de står inte vilka som är cam eller gecko...

hittar inte heller shoesgilrsblogg

• Bellahhh
    mamma2003 skrev 2008-04-02 17:33:25 följande:
    Geckon har en lägre tyngdpunkt och är mer lättkörd. Det är den allra största fördelen med den modellen. Förutom att den är snyggast då .
    Ahhaa tänkte såå ;D
    Min familj är finast
  • misshallonsaft

nu hitta jag de lästa om de å enligt henne låter ju camen mkt bättre än geckon. enda som är bättre me geckon är att den är lite mer lättkörd..

• Renstjärna
    Svar på #2942
    myHappiness skrev 2008-04-02 12:58:56 följande:
    Ni som haft felaktiga chassin, vilket år/månad var det tillverkat?
    [/citat]

Jag har som sagt precis fått mitt ersättningschassi som också det var fel på. Det första var producerat augusti och det andra i december 2007. Nu skulle BabyTrader kontakta Bugaboo så får vi se vad som händer...
    SoFo89 skrev 2008-04-02 14:41:02 följande:
    [citat]
    September och december -07 än så länge!
    Var köpte du din? Gick det bra med andra reklamationen?
  • Renstjärna

Oj, vad konstigt det blev... Klistrar in delar igen... Måste nog öva lite. Hur lyckas du citera två samtidigt mamma2003?

Jag har som sagt precis fått mitt ersättningschassi som också det var fel på. Det första var producerat augusti och det andra i december 2007. Nu skulle BabyTrader kontakta Bugaboo så får vi se vad som händer...

• Unna

bloggen om bugaboo står i ts, här är länken:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

På bild är största skillnaden att Cam har klädd ram, på Geckon syns det mer aluminium.
    Sedan har inte Geckon höj- och sänkbart styre och saknar alltså reglage för detta på styret.
    Ser du handtag/störtbåge på vagnen är det en Cam, för den finns inte till Gecko - men eftersom man kan ta bort den kan en vagn utan den både vara en cam el gecko.

Bästa sättet att se är alltså att ramen inte är klädd på gecko.

misshallonsaft skrev 2008-04-02 17:46:56 följande:
    har kollat på alla vrålsnygga vagnar i bildtråden men de står inte vilka som är cam eller gecko...hittar inte heller shoesgilrsblogg
  • Kajsan

Sjukt nöjd efter en heldag ute med Been, den funkar på grusvägar tillockmed, fast det skakar lite mer än med camen förstås.
    Bäbisen på 5 veckor ligger perfekt i camåkpåsen (utan babynest såklart).
    Och vagnen går in i vår hiss
    Frågan är om man verkligen behöver camen nu....

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13