• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • myHappiness

En fråga till experterna ;)

Liggdelen ska man kunna använda som extra säng och så. Hur gör man med själva delen som fästes i chassit? Tar man av liggdelen är den ju kvar och blir längre än själva fötterna på liggdelen. Är det ok att ha liggdelen ståendes på den eller sliter man?

(Fick just hem vagnen, skickades i fredags från babytader, och leker för fullt med den. Barnen har bäddat med filtar och dockor. Men vagnen ska packas ner igen i väntan på bebis...)

• Unna

Ojoj vad många som inte gillar tanken på grå/brun. Men man tycker ju så olika. Jag vill tex absolut inte ha en färgglad vagn.

Undrar över parasoll, jag tycker det ser lite fånigt ut, men ska få barn i juli, så det kanske vore en bra idé. Hm. Någon som har erfarenhet av det?

• Lille Mammsen
    misshallonsaft skrev 2008-04-02 11:39:05 följande:
    hm ok.. ja får hitta ngn som kan sy då .-)
    själv ska jag nog beställa en GRÖN klädsel,har ju svart och vill ha en extra klädsel...... Man e skadad *asg* har 3extra klädslar till min UJ så då måste jag ju ha det till min Gecko oxå (kanske tur att jag ej har Cam,då skulle jag väl mängder av extra klädslar & få en sur gubbe & en tom plånbok *asg*)
  • steffo trish
    Unna skrev 2008-04-02 11:50:03 följande:
    Ojoj vad många som inte gillar tanken på grå/brun. Men man tycker ju så olika. Jag vill tex absolut inte ha en färgglad vagn.Undrar över parasoll, jag tycker det ser lite fånigt ut, men ska få barn i juli, så det kanske vore en bra idé. Hm. Någon som har erfarenhet av det?
    Parasoll är bra!
    ~*Stolt Mamma till Vackraste Em & Lillisbebisen med BF 3/10*~
  • Infinite Joy

steffo trish skrev 2008-04-02 10:10:10 följande:

grå/offwhite eller brun/offwhite
    Och jag som nästan hade bestämt mig för brun/sand.... tänkte att det var en lite mjukare kontrast än offwhite. Är så tråkig med färger (svart UJ och så har jag haft en black and white) så tänkte "tuffa" till mig nu... brun/sand= riktigt våghalsigt. Har dock inte sett hur de ser ut i verkligheten. Ska kika än en gång i bildtrådarna. Blir inte offwhite heller smutsigt så man måste tvätta ofta?

Jag har föreställt mig att det är snyggare med mörk bas och ljus topp, men vad tycker ni som sett irl?
  • steffo trish
    Infinite Joy skrev 2008-04-02 11:57:05 följande:
    steffo trish skrev 2008-04-02 10:10:10 följande: Och jag som nästan hade bestämt mig för brun/sand.... tänkte att det var en lite mjukare kontrast än offwhite. Är så tråkig med färger (svart UJ och så har jag haft en black and white) så tänkte "tuffa" till mig nu... brun/sand= riktigt våghalsigt. Har dock inte sett hur de ser ut i verkligheten. Ska kika än en gång i bildtrådarna. Blir inte offwhite heller smutsigt så man måste tvätta ofta?Jag har föreställt mig att det är snyggare med mörk bas och ljus topp, men vad tycker ni som sett irl?
    Ja men brun/sand är också superfint!!!!
    ~*Stolt Mamma till Vackraste Em & Lillisbebisen med BF 3/10*~
  • Lille Mammsen
    Unna skrev 2008-04-02 11:50:03 följande:
    Ojoj vad många som inte gillar tanken på grå/brun. Men man tycker ju så olika. Jag vill tex absolut inte ha en färgglad vagn.Undrar över parasoll, jag tycker det ser lite fånigt ut, men ska få barn i juli, så det kanske vore en bra idé. Hm. Någon som har erfarenhet av det?
    jag diggar ej parasoll om det blåser + jobbigt att hela tiden behöva flytta o vrida,vända efter solen..... har ett o kommer anv. i nödfall alt. som extre! ska nog köpa till bugaboos UV/SOLSKYDD till min!
  • misshallonsaft
    Lille Mammsen skrev 2008-04-02 11:50:21 följande:
    själv ska jag nog beställa en GRÖN klädsel,har ju svart och vill ha en extra klädsel...... Man e skadad *asg* har 3extra klädslar till min UJ så då måste jag ju ha det till min Gecko oxå (kanske tur att jag ej har Cam,då skulle jag väl mängder av extra klädslar & få en sur gubbe & en tom plånbok *asg*)
    är den gröna som UJ gräsgröna??
    Filip bf 060319, bebis bf 080724
  • Unna

Har också tänkt på uv/solskydd, men ger den svalka? Det är ju en sak att den skyddar mot farlig solstrålning, men jag vill åt svalka genom skugga.

• MGn
    Unna skrev 2008-04-02 12:13:31 följande:
    Har också tänkt på uv/solskydd, men ger den svalka? Det är ju en sak att den skyddar mot farlig solstrålning, men jag vill åt svalka genom skugga.
    Sätter man upp ett parasoll så blir det ju skugga över barnet, vilket ge svalka...jag är en riktig diggare av parasoll...men bara på prommenader av raksträcka...inne i stan bli det jobbigt att ändra parasollet så fort man ändrar riktning på vagnen
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13