• thj

Bugaboo tråden nr 13

ewamarie skrev 2008-05-26 09:08:53 följande:
    HejHär kommer en lite "tvätterifråga". Tvättade vår röda sittdelsbas efter konstens alla regler. 30° och bara lite tvättmedel. Har sedan inte använt den på ett tag för vi har använt denimbasen. I alla fall så fick jag för mig att tvätta denimbasen igår och ville då använda den röda basen. Men döm av min förvåning; Basen verkar ha krymt. Hur jag än tog i så gick det inte att få på remmarna (som sitter på "metallpinnarna") efter ett tag bad jag oxå sambon att göra ett försök men det gick verkligen inte. Man ser oxå att basen blivit lite kortare... Jag blev nervös att även denimbasen skulle krympa så jag satte på den fuktig på ramen.Men är det verkligen meningen att man skall torka basen på ramen? Har allas baser krymt lite efter att man tvättat dom? Skall jag tvätta den igen och sedan torka den på ramen? Hur gör ni???
    Oj då
    Nää mina har inte krympt.
    Men det kan vara riktigt svårt att få på den när den nytvättad.

Jag har aldrig torkat mina direkt på ramen,funkat ändå
    Hoppas det går bättre nu..

Kramizz
  • thj
    MildaMaränger skrev 2008-05-26 09:14:59 följande:
    Tack Jule och thj! Kul med snabba svar. Då tror jag nästan att jag nöjer mig med den. Lite för lat för att springa runt och leta med min tjockismage hihi... Vart kan jag hitta den billigast? En brun får det nog bli
    Brun är riktigt läcker,vad har du ör bas och topp*nyfiken*
    Själv har jag sandbas med brun topp med moln inuti(ala'mamma på vifts design*

Tror de kostar samma överallt!

kramizz
  • thj
    ewamarie skrev 2008-05-26 09:18:55 följande:
    Så det är meningen att man skall ta i för kung och fosterland för att få på basen?Sambon tryckte som tusan på ramen för att få på remmarna men det gick ändå inte, eller tog vi i för lite?? Vill ju inte ha sönder ramen.
    Ta i för kung och fosterland bara den går inte sönder.
    Det är trööögt att få den,men det ska vara så

Kramizz
  • thj
    Weklund skrev 2008-05-27 21:00:01 följande:
    thj - om man beställer från er ikväll, när har man de då? bor typ i sundsvalls området!!
    Finns det i lager så på torsdag Förmiddag.
    Kramizz
  • thj
    jompa skrev 2008-05-29 20:34:43 följande:
    Ni som handlat från Kidzshopen, brukar de svara på mail snabbt?
    Jag kanske kan hjälpa dig inboxa mig så kan jag hjälpa dig
    Kramizz
  • thj
    Angelinah skrev 2008-05-30 08:07:24 följande:
    Nä, vad e det jag läser??Har BB börjat krångla med reklamationer?  Menar dom att man ska skicka tbax chassit för test, stå utan vagn, sen få tbax antingen det man skickat som är felaktigt, eller vänta lääääänge på ett nytt med en vagn ståendes i ett hörn obrukbar?
    Det gäller nog bara BT.
    De har inte dragit in de deffekta chassina till bugaboo utan bara lämnat ut nya.
    Alla dåliga chassin vill bugaboo ha tillbax.
    Blir ingen billig historia för BT att betala alla chassin som ej kommit åter till bugaboo.
    Så det är nog därför de är så försiktiga nu..

En del av de trasiga chassin har nog även dragits isär med våld alltså inte normal slitage,av de chassin bugaboo har fått åter..

Bugaboo krånglar inte De är lika rara och tillmötesgående som alltid..

Måste passa på att fråga har du fått din nya vagn?

Kramizz
  • thj
    Angelinah skrev 2008-05-30 08:50:30 följande:
    Men hej på dig Allt väl med dig o barnen? Aha.. så det har med BT att göra, då e jag med... Ja dom har ju ett gäng chassin på vift antar jag som dom inte krävt åter..Men mitt chassi glider rätt lätt nu å chassit blir snett   måste ju bli en enorm påfrestning på andra delar av chassit iom sneställningen?Näpp!! Ingen ny vagn än tyvärr, å nästa vecka åker vi på semster å den lär inte hinna komma innan dess tror jag...
    Hej
    Allt bra här hoppas det är fint med  er med
    Oh semester så mysigt

Kan kolla underdagen ang vagnen

Kramizz
  • thj
    Angelinah skrev 2008-05-30 08:58:38 följande:
    Japp... allt toppen här med Ja semester behöver man verkligen nu känner jag... sola o bada lite Vill du göra det?  Gulligt av dig Fick prel besked slutet av Maj, hade hoppats det skulle hålla...
    Självklart kollar jag det
    Kramizz
  • thj

Tjejer
    Om man kunde vvälja vilken färg som helst på en topp till bugaboo cam.
    Vad skulle ni då välja?
    Och till vilken bas.-)

Kramizzz

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13