• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Bellahhh
    Mawe123 skrev 2008-04-08 16:35:13 följande:
    Ja så gjorde jag, beställde hela vagnen och mailade att jag ville köpa utan carrycot.Ja, liggdelslock följer med, har nu ett brunt sånt i canvas, men vet inte riktigt vad jag ska ha det till då jag inte har någon liggdel ;)
    Hur lång tid tar det innan de svarar på mail?
    Min familj är finast
  • vetta

Har nu läst på om cammens uvskydd på bloggen, den verkar ju inte sådär jättebra om den bara tar bort 65%. är det någon som har skyddet och isåfall vad tycker ni? Passar den bara till sittdelen? Har inte sett några bilder på den med liggdelen...

En fråga om sommarsuffletten också, är det bara mer ventilation eller täcker den mera än den vanliga suffletten?

• Fröken Småland
    Mawe123 skrev 2008-04-08 16:35:13 följande:
    Ja så gjorde jag, beställde hela vagnen och mailade att jag ville köpa utan carrycot.Ja, liggdelslock följer med, har nu ett brunt sånt i canvas, men vet inte riktigt vad jag ska ha det till då jag inte har någon liggdel ;)
    Sälj locket på Tradera. Tror du kan få en hundring för ett brunt.
    Lille Mammsen skrev 2008-04-08 16:36:11 följande:
    va kostar en kompl. klädsel till en Cam?? dvs sufflett-sittyg-varukorg!
    Varukorg 440:-
    Sittdelsbas 880:-
    Liggdelsbas 665:-
    3-delat toppset 1.000:-
  • Unna

Ja, det har du rätt i! (7444 med frakt) Men jag kände inte till Gucce och deras 15% rabatt när jag beställde...

Men jag menade mest att i diskussionen om man nu ska beställa från en utländsk webbutik ska beställa i dollar eller euro kanske det kan vara en idé att kolla med ens bank vilken kurs man får...

Bellahhh skrev 2008-04-08 16:31:29 följande:
    dt blir ju 7400 på gucce... så dt är ju ingen större skillnad
  • leson76
    Unna skrev 2008-04-08 16:45:18 följande:
    Ja, det har du rätt i! (7444 med frakt) Men jag kände inte till Gucce och deras 15% rabatt när jag beställde...Men jag menade mest att i diskussionen om man nu ska beställa från en utländsk webbutik ska beställa i dollar eller euro kanske det kan vara en idé att kolla med ens bank vilken kurs man får...
    Jag hade beställt från Gucce om jag skulle beställt med liggdel.
    .....går väl inte att sälja liggdelen på Blocket...? ....utan chassi.
  • Fröken Småland
    LillaMiss Piggy skrev 2008-04-08 15:59:57 följande:
    Ska beställa en Cameleon till kotten som kommer till midsommar. Förhoppningsvis kommer det vara en solig sommar vilket innebär att jag behöver solskydd till vagnen. Vilken har ni använt? Även på jakt efter en skötväska  utan "flärp" / lock över dragkedjan. Funderar på en Skip hop. Finns det fler?? Vilken använder ni?
    Inte så många gillar Bugaboos egna, vet inte varför. Här är några som verkar populära här i tråden. Förutom Skip*hop då, som du själv föreslog.

Gaia & Ko i sjukt snygg brun manchester

Annan modell från Gaia & Ko, förvillande lik Skip*hop

OiOi Hobo enkel och klassisk

Och så de ljuvliga väskorna från JuJuBe inte att förglömma, här modellen BeTween

Vad har jag själv för väska då? En gammal laptopväska med jobbets logga på . Tack och lov att jag inte fastnat i skötväsketräsket. Sitter fast i nog med träsk ändå .
  • ami
    mamma2003 skrev 2008-04-08 16:52:35 följande:
    Inte så många gillar Bugaboos egna, vet inte varför. Här är några som verkar populära här i tråden. Förutom Skip*hop då, som du själv föreslog.Gaia & Ko i sjukt snygg brun manchesterAnnan modell från Gaia & Ko, förvillande lik Skip*hopOiOi Hobo enkel och klassiskOch så de ljuvliga väskorna från JuJuBe inte att förglömma, här modellen BeTweenVad har jag själv för väska då? En gammal laptopväska med jobbets logga på . Tack och lov att jag inte fastnat i skötväsketräsket. Sitter fast i nog med träsk ändå .
    Från en som tycker det är väldigt roligt med väskor av alla de slag då... Du som har Bee, visst är väl handtaget något smalare/vagnen smalare än Cam? dvs kanske behövs en väska till ifall det blir en Bee (som ju iofs inte är bestämt än)..
  • Unna

Jo men det går väl? Det finns nog någon som vill kunna variera färg även under den korta tid man har liggdelen.

leson76 skrev 2008-04-08 16:47:59 följande:
    Jag hade beställt från Gucce om jag skulle beställt med liggdel. .....går väl inte att sälja liggdelen på Blocket...? ....utan chassi.
  • NovJenny

Sedan om man t.ex. har två barn kan man byta mellan ligg och sittdel jättelätt utan att krångla.

Unna skrev 2008-04-08 16:57:47 följande:
    Jo men det går väl? Det finns nog någon som vill kunna variera färg även under den korta tid man har liggdelen.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13