• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Knyttet och K
    Lille Mammsen skrev 2008-04-08 18:53:42 följande:
    Blev ju såååå sugen då det är 50% på denna! Inte för att jag behöver...vågar ej skriva hur många OTH påsar jag har eller antalet Simpleworld påsar *ASG* Jag har faktiskt INGEN bugaboo åkpåse! *asg*
    Åh, var är det 50% på dem? Jag tycker den är så himla fin (för visst är det Elodieåkpåsen du menar) men det har inte känts motiverat att köpa den till ett barn som inte åker vagn *skrattar* Fast nästa vinter åker hon kanske lite.

Är det någon som vet om Frogen har funnits i gult?
  • Hs Bobbo
    Lillpinglan skrev 2008-04-08 00:04:10 följande:
    Halloj alla...Jag äger en Urban Jungle men nu när bebben vuxit ur liggdelen vill jag ha en annan vagn. Gillar INTE att jag inte kan välja själv på UJs sittdel åt vilket håll min dotter är vänd. Så... jag är nyfiken på Bugaboo Cameleon! Har "snabbklämt" på en.. fick några funderingar!* Stör man sig inte på att handtaget inte går att justera mer än "uppåt/neråt"? Det känns som att handtaget är liksom så nära vagnen så man kanske sparkar/trampar på hjulen? På andra vagnar så är liksom handtaget riktat mer bakåt, närmare magen på mig som kör.. liksom... (hoppas ni förstår)* Om man vänder på styret (t.ex. under en promenad om det blåser hårt eller solen skiner bebben i ögonen) så de små hjulen hamnar bakåt... blir inte vagnen himla irriterande svårstyrd då? Blir det bättre om man låser hjulen då? Eller blir det så pass irriterande att man aldrig kommer att köra på det viset?* Ingen som retar sig på att sittdelen är så himla liten att man inte kan "lägga något vid sidan av barnet" vid behov? * Sover verkligen barnet bra i fullt liggläge när det inte kan ligga plant, utan liksom "skålat"? Är det bra för barnets rygg?Ska åka och klämma på lite olika modeller in real life så småningom.. Funderar på att även provköra TEUTONIA MISTRAL S... Någon som känner till den modellen och kan prata "för och emot"? Den är inte lika snygg.. men ser mer rejäl ut. Kanske mer hållbar för en växande bebis som så småningom ska klättra i vagnen och smutsa ner den med skor.. Aahhhhhh - alla dessa val!!! Hoppas någon kan bistå med lite argument..Kram från villrådig mamma till 9-månaders..
    Säkert flera som svarat redan, har inte hunnit läsa ikapp, men svarar jag med!!

* Stör man sig inte på att handtaget inte går att justera mer än "uppåt/neråt"? Det känns som att handtaget är liksom så nära vagnen så man kanske sparkar/trampar på hjulen? 
    På andra vagnar så är liksom handtaget riktat mer bakåt, närmare magen på mig som kör.. liksom... (hoppas ni förstår)
    - inget som stör mig

* Om man vänder på styret (t.ex. under en promenad om det blåser hårt eller solen skiner bebben i ögonen) så de små hjulen hamnar bakåt... blir inte vagnen himla irriterande svårstyrd då? Blir det bättre om man låser hjulen då? Eller blir det så pass irriterande att man aldrig kommer att köra på det viset?
    - man vänder på själva sittdelen så att de små hjulen ändå är framåt, för att undkomma det problemet. Busenkelt.

* Ingen som retar sig på att sittdelen är så himla liten att man inte kan "lägga något vid sidan av barnet" vid behov?
    - upplever den inte som så liten, i såna fall kan man lägga ovanför bebis eller i åkpåsen längst ned där det är gott om plats.

* Sover verkligen barnet bra i fullt liggläge när det inte kan ligga plant, utan liksom "skålat"? Är det bra för barnets rygg?
    - det är just bra det är, ingen vikt belastar ryggraden i lodrätt läge vilket en vanlig sittvagn gör (om barnet ännu inte kan sitta själv är det ju direkt skadligt). Bebisar som ligger på rygg brukar ju oftast ligga med lite uppvikta knän och inte helt plant, det vittnar om att de trivs i det läget. Super!

Ska åka och klämma på lite olika modeller in real life så småningom.. Funderar på att även provköra TEUTONIA MISTRAL S... Någon som känner till den modellen och kan prata "för och emot"? Den är inte lika snygg.. men ser mer rejäl ut. Kanske mer hållbar för en växande bebis som så småningom ska klättra i vagnen och smutsa ner den med skor..

- som av en händelse har jag en Mistral, en -04, som extravagn (ej en S så den har inte svängbara framhjul). Den används i stallet. Jämförelsen jag kan göra är att den är så oerhört otymplig, väger hur mkt som helst att packa i o ur bilen och är besvärligare att köra. Jag har ännu inte använt den i sittläge eftersom bebis ännu inte sitter själv, så just nu är Buggan även i stallet. Men jag upplever inte Mistralen som större sett till innermått, när man har åkpåse o sånt i den. Körmässigt gör jag denna jämförelse: Buggan är som en rapp liten Porsche med breda lågprofildäck, medan Mistralen är som en Citroen padda med fantastiskt gung... så det finns bra egenskaper på den också. Men jag skulle aldrig ha den som förstahandsvagn om alternativet är en Bugga!

Det var mina åsikter.
    scrapparanne.blogspot.com/ ***Vår Alvin kom till oss den 26 oktober!***
  • Acke

Ni som är Bugaboo-fans...Vad är det för större skillnader mellan en Bugaboo 05-06 och de som är nya? Funderar på att köpa en beg Bugaboo men undrar som sagt vad det är med denna fantastiska vagn som utvecklats...och om man missar något väsentligt när man köper en äldre vagn?

Undrar också hur mycket "trappåkande" den håller för...Bor i Sthlm och kommer åka mycket buss kommunalt...

• leson76

OHHH NEEEEEEEEEJ

Gucce får inte lämna 15% på Bugaboo. Jg som precis bestämt mig för en Bee. Bläääääääääähh
    Hade ju varit trevligt att kunna gynna en lokal butik MEN vill inte betala fullpris.

• SmillaMilla

Åhhh nu håller jag på att bli galen!

Försöker att själv sy upp en suflett och inte behöva betala sömmerskan denna gången. Men jag får verkligen inte ihop måtten. Jag har nu ritat av sufletten 4 gånger och det ser totalt olika ut varje gång. Biter mina naglar frenetiskt. Någon som har några mått?

Men jag har i alla fall fått ihop en sittdel och en bumperbar överdrag. Allt i matchande stjärnor som insidan av min nya suflett.

• Videli
    leson76 skrev 2008-04-08 20:04:18 följande:
    OHHH NEEEEEEEEEJGucce får inte lämna 15% på Bugaboo. Jg som precis bestämt mig för en Bee. BläääääääääähhHade ju varit trevligt att kunna gynna en lokal butik MEN vill inte betala fullpris.
    Vaaaaa varför får dom inte det?
  • Hs Bobbo

Hm, betr detta m alla beg chassin som finns till försäljning nu - jag tror att folk helt enkelt är så fräcka att de reklamerar sina chassin fastän att de är hela för att få nya o så säljer de det ena... för det bara kan ju inte vara så att folk säljer sina trasiga chassin??!! De är ju farliga!

scrapparanne.blogspot.com/ ***Vår Alvin kom till oss den 26 oktober!***
  • Stella81
    OHHH NEEEEEEEEEJGucce får inte lämna 15% på Bugaboo. Jg som precis bestämt mig för en Bee. BläääääääääähhHade ju varit trevligt att kunna gynna en lokal butik MEN vill inte betala fullpris.
    Nej vad trist! Vet du om det gäller även alla tillbehör?
  • leson76
    Videli skrev 2008-04-08 20:10:25 följande:
    Vaaaaa varför får dom inte det?
    De har fått tillsägelse från leverantör. Det förklarar varför det är samma pris på Bugaboo överallt. En del märken får inte reas, förmodligen för att hålla varumärkets höga status. Bleeh
  • jessica1979
    Hur har du fått reda på detta? Har fattat det som att folk visst beställt Bugaboo med rabatt därifrån? Funderade på det själv ju
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13