• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Fröken Småland
    Adelisa skrev 2008-05-13 11:43:11 följande:
    ok. skulle vilja ha en annan färg än vad som finns i bees. Helst typ geckos gröna. Men hittar den ingenstans... suck.
    Den är snygg! Råkar ha en sån i min heliga byrå men den skall stanna hos mig . Kolla med www.kidzshop.se. De brukar ha rätt mycket på lager. Annars www.1klass.se, de har fraktfritt och en del på lager.

Den är inte särskilt för Geckon, utan universal för Cameleon och Gecko (och Frog, även om Frog har en egen åkpåse).
  • Hs Bobbo
    SooJuicy skrev 2008-05-13 00:22:30 följande:
    Helt sjukt ju Vad säger de då? Va ju nån här som väntade på order från dem och pingpong hade inte ens nån beställning på det från Bugaboo.
    Hehe, det var jag... fast tvärtom, Bugaboo hade ingen beställning liggande fr PingPong o då väntade jag på tailored top, parasoll, åkpåse mm.

Nu är det bara parasollet kvar.

...ja, och så har jag ju reklamerat chassit...
    scrapparanne.blogspot.com/ ***Vår Alvin kom till oss den 26 oktober!***
  • Hs Bobbo
    Shoegirl skrev 2008-05-13 08:41:54 följande:
    Jag har bara sett skärmen på BB - den satt kanonbra.
    Hmm, undrar om det var skärmen till sulky eller singelvagn du såg då... tror det måste funka med den.
    scrapparanne.blogspot.com/ ***Vår Alvin kom till oss den 26 oktober!***
  • Fröken Småland
    Fröken Kulan skrev 2008-05-13 11:45:57 följande:
    Hej, jag har en Bugaboo Cameleon med röd sufflett och i helgen åker jag till Istanbul och jag tänkte ha med mig vagnen till min ettåring. Nu undrar jag om ni tycker att jag bör ha med mig suffletten eller inte? Kommer den att behövas där? Jag har ingen parasoll till vagnen och jag vill resa så "lätt" som möjligt. Ska jag ha på den röda fleecen till sittdelen? Eller ska vagnen vara utan?Någon som vill dela med sig av fler tips inför resan till ett varmare land?
    Sufflett: JAAAA!!!! Väger inte många gram.
    Sittdelsfleecen behöver du inte ha, den är ju mest för pynt . Men canvas är också svettigt, jag stoppar alltid in en liten bomullsfilt under huvudet när han sover. UV-filt har jag också alltid som man kan breda ut över vagnen när de sover bl a. Sen skulle jag faktiskt inte åka utan parasoll, men det är klart att man klarar sig utan.
  • Lille Mammsen

Hmmm....har en Grön skiphop & undrar om denna Gröna är som Gecko Grön????????????????? (har ej fått min Gecko Gröna klädsel så jag själv kan kolla) Någon här som vet????

• Sweetsugar

Hej på er.

Är helt ny i bugga träsket ;) Men jag och min sambo har bestämmt oss för en bugaboo cameleon. Men vet ni om det skiljer mkt om man skulle köpa en begagnad från 05 till en ny. Är det några finesser som kommit till på senare år??

• myHappiness

Fröken Kulan skrev 2008-05-13 11:45:57 följande:

Hej, jag har en Bugaboo Cameleon med röd sufflett och i helgen åker jag till Istanbul och jag tänkte ha med mig vagnen till min ettåring. Nu undrar jag om ni tycker att jag bör ha med mig suffletten eller inte? Kommer den att behövas där? Jag har ingen parasoll till vagnen och jag vill resa så "lätt" som möjligt. Ska jag ha på den röda fleecen till sittdelen? Eller ska vagnen vara utan?Någon som vill dela med sig av fler tips inför resan till ett varmare land?
    Jag skulle inte ta med mig cameleon till Istanbul! Hemska trottoarkanter och minimala taxibilar, om man inte får tag på en "storbil". Har du mindre paraplyvagn, skulle jag hellre ta med den och spara på buggan! (Egen erfarenhet, då jag blev galen på vagnen, en liten maclarensulky, för den tog för mycket plats överallt, bar mest.)
  • thj
    Lille Mammsen skrev 2008-05-13 12:16:46 följande:
    Hmmm....har en Grön skiphop & undrar om denna Gröna är som Gecko Grön????????????????? (har ej fått min Gecko Gröna klädsel så jag själv kan kolla) Någon här som vet????
    hej Den är snar lik så de går ihop.
    Noas mamma skrev 2008-05-13 11:29:22 följande:
    Jo det vet jag tänkte mest i allmänhet.

Du kan ju köpa basklädseln i svart och sedan två bugaboo suflettspännen och bågar45 :-st

och sedan en cam suflett
    vad har du tänkt dig för?
    Sittdel tror jag kostar 620-640:-till gecko varukorgen 275:- om jag minns det rätt
    suflett 385:-
    uvskydd 165:-
    Kramizz  

• Höst06

Någon här som vet om man brukar få ta Camen som handbagage på plan från Kastrup??
    Vill gärna ta med mig buggan när vi reser till Turkiet, men frågan är hur långt man får ta med den???

• AIE

Hej!
    kan någon snäll själ hjälpa mig att lägga in mina bilder på min nya bugga i bildtråden? har tyvärr inte PLUS.
    Det är de två översta bilderna i mitt galleri!
    Tack på förhand!
    Annis

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13