• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Noiis
    Lille Mammsen skrev 2008-05-13 09:20:50 följande:
    Hmm...färger på klädslar till Geckon är endast Grön-Svart-Röd!
    Jo det vet jag tänkte mest i allmänhet.
  • Fröken Småland
    martina78 skrev 2008-05-13 11:21:46 följande:
    FRÅGA:Snöhjulen, de har ju en vit spärr som man kan lossa så de kan vara svängbara, men de tar ju i chassit när man har de så, vilken annan funktion är de vita spärrarna till för då?
    Nej, svängbara är de inte. De går bara att lossa med de vita spärrarna så att man kan vinkla dem vid ihopfällning. Så att axlarna "låser" sig. Ja, du hajar va?
  • Lille Mammsen

Noas mamma skrev 2008-05-13 11:29:22 följande:

Jo det vet jag tänkte mest i allmänhet.
    Jag själv har en svart & beställde en grön klädsel! Rullar liggdelen nu så kan inte komb. så mycket nu! men funderar på om tex svarta liggdelen med en grön sufflett+grön varukorg skulle se knasigt ut? Har ju köpt Sommar/UV suffletten+skyddet därifrån oxå (1klass) Blev ett pkt pris på 1659:- tror det är ganska bra pris...vet att det skulle ha blivit dyrare att beställa ifrån en annan butik iallafall!
  • Fröken Småland
    Adelisa skrev 2008-05-13 11:31:28 följande:
    passar camens åkpåse i bee?
    Ja, den passar men det finns inget bra sätt att fästa den på. Bee:s åkpåse har en extra tygbit med knapphål som man sätter fast med samma knappar som suffletten. Bee:s åkpåse passar också i Cameleon och Gecko, men då saknas å andra sidan fickan som man fäster under sitsen på dem. Annars ser åkpåsarna likadana ut!
  • madebyinferno
    mamma2003 skrev 2008-05-13 11:35:59 följande:
    Nej, svängbara är de inte. De går bara att lossa med de vita spärrarna så att man kan vinkla dem vid ihopfällning. Så att axlarna "låser" sig. Ja, du hajar va?
    Aha, då fattar jag Tack, nu behöver jag inte ligga sömnlös för det i natt då
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • Adelisa
    mamma2003 skrev 2008-05-13 11:39:02 följande:
    Ja, den passar men det finns inget bra sätt att fästa den på. Bee:s åkpåse har en extra tygbit med knapphål som man sätter fast med samma knappar som suffletten. Bee:s åkpåse passar också i Cameleon och Gecko, men då saknas å andra sidan fickan som man fäster under sitsen på dem. Annars ser åkpåsarna likadana ut!
    ok. skulle vilja ha en annan färg än vad som finns i bees. Helst typ geckos gröna. Men hittar den ingenstans... suck.
  • Fröken Småland

Åh, idag har jag beställt ett offwhite parasoll, en svart Bee-sufflett och en svart Bee-påse *lycklig som en liten flicka*. Har bestämt att Bee får följa med på semestern, tänkte först tagit med Frogen eftersom jag inte tycker att Bee är tillräckligt mysig och ombonad för min lilleman (ett år ). Men så kom jag på att om jag köper en Bee-påse så blir den nog riktigt mysig också. Kommer nog imorgon *längtar*.

• Fröken Kulan

Hej, jag har en Bugaboo Cameleon med röd sufflett och i helgen åker jag till Istanbul och jag tänkte ha med mig vagnen till min ettåring. Nu undrar jag om ni tycker att jag bör ha med mig suffletten eller inte? Kommer den att behövas där? Jag har ingen parasoll till vagnen och jag vill resa så "lätt" som möjligt.

Ska jag ha på den röda fleecen till sittdelen? Eller ska vagnen vara utan?

Någon som vill dela med sig av fler tips inför resan till ett varmare land?

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13