• maria1978

Små silla simmar i stim

Välkomna kära vänner!

Här har vi våran  alldeles egna tråd... den är våran och bara våran!!!

Men så vitt jag vet är vi snälla och delar med oss till dem som vill!!

Denna tråd får innehålla VAD SOM HELST.
    (så länge det inte strider mot FLs regler. Då får ni skylla er själva)

Då var det dax brudar!!
    Se det som eran frihet....

We löööve varandra....

Är du ny ta chansen och kom in i vårat glada gäng...försök att förstå våran dåliga humor och ironi!!
    WTF
  • Svar på tråden Små silla simmar i stim
  • solstraalen

Maria: Ah ok. Ja vi har inte vart uppe så många ggr. Men de ggr vi gjort de så har hostan gett med sig mycket fortare än då vi kör på med pulmicorten å de hemma bara.

Såfort vi blir slappamed medicinerna så börjar han hosta hela nätterna..

• maria1978
    solstraalen skrev 2008-05-19 08:08:50 följande:
    Maria: Ah ok. Ja vi har inte vart uppe så många ggr. Men de ggr vi gjort de så har hostan gett med sig mycket fortare än då vi kör på med pulmicorten å de hemma bara.Såfort vi blir slappamed medicinerna så börjar han hosta hela nätterna..
    Grejen är att när man har astma kids så får man inte bli slapp med den förbyggande medicinen för det är den som gör att luftrören är på topp.

Vi ger Alexander pulmicort 1 dos varje morgon och kväll nu och när han är sjuk ger vi honom 2 doser ggr 3 per dag.

Det här med att hitta rätt dos per dag tycker jag är rätt svårt. Men har man en bra astmaläkare så brukar dem hjälpa en jäkligt bra.

NEJ FRUKOST VAR DET:.....å så lär jag väcka Zebastian!!
  • maria1978
    Vos skrev 2008-05-19 07:41:58 följande:
    Godmorgon solen skiner ju idag, då blir Jane gladJag kan rimma tjejer, såg ni detIdag är jag (än så länge) på bra humör.Min träning har redan gett lite resultat.Magen blir inte så uppblåst på kvällarna längre.Jag kanske rent av har börjat få magmuskler DET hade vart nåt Kramis bruders.Love u all
    Nu såg jag dig...förlåt!!
    Va duktig du är...önskar jag får din energi när jag FÖTT ut den här jäkla ungen som envisas med att inte följa det rätta datumet
  • solstraalen

Ska ringa vår läkare då. Se om jag får tag i honom.

Hur fort bör hostan ge med sig då man ger maxdosen av medicinen?
    Nu har vi gett 2 puffar morgon å kväll i flera dagar + airomiren, men den ger endå inte medsig.

• maria1978
    solstraalen skrev 2008-05-19 08:16:32 följande:
    Ska ringa vår läkare då. Se om jag får tag i honom.Hur fort bör hostan ge med sig då man ger maxdosen av medicinen?Nu har vi gett 2 puffar morgon å kväll i flera dagar + airomiren, men den ger endå inte medsig.
    Jag hade ringt till läkaren och haft en diskution med henne/honom. För man skall inte behöva ta airomiren  full dos varje dag. För det skall bara vara i NÖDFALL alltså vid enstaka astma anfall. 
    Men inhalerar han i Nibunetten eller inte?
  • solstraalen

Vi får ge Josef airomir förmodligen 50% av alla dagar,pga hostan.
    Jo han får med nebunetten.
    Ska ringa läkaren nu,eller rättare sagt, jag håller på.
    Upptaget bara. Men ringer vidare.

• maria1978
    solstraalen skrev 2008-05-19 09:22:17 följande:
    Vi får ge Josef airomir förmodligen 50% av alla dagar,pga hostan. Jo han får med nebunetten.Ska ringa läkaren nu,eller rättare sagt, jag håller på.Upptaget bara. Men ringer vidare.
    LYCKA TILL!!!!
  • maria1978

Vi
    Vi alltså Thette Therror Madde Tvättbjörn och Maria över preggo är på djäkneberget...
    eller inte nu...men sedan...
    Madde äter frulle med sina kids...
    Thette therra gör??
    Maria väntar på nå gott!!

Så ni som vill och orkar är välkommna!! ingen skall känna sig utanför!!

• mrsbygg

Från när kommer ni vara där å hur länge?

man kanske ska orka palla sig dit..fast känner jag mig själv rätt så kommer ja inte orka gå längre än till prelaten sen har ja jumbo ont..

• mrsbygg

jag å saga har setat å räknat pengarna i hennes spargris, 307:- hade hon!

Sam ligger å sover nu så ska nog passa på och vila lite jag med, saga ligger och kollar tv så ska slänga mig i andra soffan å göra sällskap...hehe

Svar på tråden Små silla simmar i stim