• maria1978

Små silla simmar i stim

Välkomna kära vänner!

Här har vi våran  alldeles egna tråd... den är våran och bara våran!!!

Men så vitt jag vet är vi snälla och delar med oss till dem som vill!!

Denna tråd får innehålla VAD SOM HELST.
    (så länge det inte strider mot FLs regler. Då får ni skylla er själva)

Då var det dax brudar!!
    Se det som eran frihet....

We löööve varandra....

Är du ny ta chansen och kom in i vårat glada gäng...försök att förstå våran dåliga humor och ironi!!
    WTF
  • Svar på tråden Små silla simmar i stim
  • mrsbygg

mmm äntigen frukost!!

va helt tomt i kylskåpet, så fick åka till affärn efter vi lämnade saga så nu sitter ja me min gammla vanliga macka och en massa juice...
    sen köpte ja massa annat mums oxå...

suck, sam slockna i bilen men han vakna nr vi åkte upp till lägenhten la han i sängen me hopp om att han skulle somna om, men just precis nu kom världens vrål där innefrån...

fast nu bidde det tyst igen....jaja hoppas ja hinner äta klart iaf..

jane, härligt å få sova så länge!! fast inte skoj å behöva stressa som en blå dåre bara för det hehe...

har räknat ut att jag kommer få sova en hel natt ostört förhoppningsvis om 1½ år...*ränkar ner*

• solstraalen

En liten fundering bara, hur mkt sover Sam på dagarna?
    Tänkte eftersom han inte sover brapå nätterna?

Vill hitta en lösning så du får sova lite :)

• mrsbygg
    solstraalen skrev 2008-05-20 09:26:37 följande:
    En liten fundering bara, hur mkt sover Sam på dagarna?Tänkte eftersom han inte sover brapå nätterna?Vill hitta en lösning så du får sova lite :)
    vi har redan försökt allt me hans sömn men han vägrar sova på nätterna iaf.

har minskat sömnen på dagarna, har försökt ta bort sömnen helt på dagarna tom men då blev det bara ennu värre...

vi brukar gå upp runt 6 i snitt, sen är han döds trött vid 10 ungefär så då får han gå å lägga sig sen sover han till 12 ungefär, brukar gå in å väcka honom då ananrs kan han sova hur länge som helst.
    sen 'ter vi lunch och busar fram tills typ kl.16 då är han trött igen.
    så då sover han fram tills kl. 18 sen äter vi middag sen är han uppe till 21-22 sen slocknar han...

sen brukar han vakna allt mellan 24-03 och vill ha flaska sen somnar han oftast om och sover fram tills mellan 05-07..
  • solstraalen

Ah ok.

Ja om han bara vaknar en gång är det ju "ok", men de jobbiga nätterna får gärna försvinna.

Ska han börja dagis i höst?
    Förhoppningsvis börjar han sova bättre då.

• madeleine78

hej hoppla!
    Go´morgon...

idag fick jag ju lov att gå upp när wille vakna.. *gässp*
    Väck Towa och iväg på dagis.. När vi kom utanför dörren kom deras paps hem och bilden var framkörd... hahaa...
    Nu har de gått lagt sig wille hans pappa för en tupplur...

Eli, jag tror att Sam sover för sent när sover på em. Wille får inte sova nått efter 4. då sover han hur bra som helst om natten och slutade vakna när vi tog bort maten om natten oxå när han va ca 6 mån... då går han och llägger runt halv 8 sen.
    Wille sover ungerfär nån tim på fm och sen efter lunch.. som på dagis.. vilket är ju bra då han kommer de rutinera inne sen..

• solstraalen

Josef får inte heller sova för sent, inte heller för mkt på dagen.
    Max 2 timmar sover han per dag.

Häromdan sov han bara 1 timma precis å då sov han som en stock, de va skönt!

• Theresa1

Om nån är intresserad så ska jag berätta almaskitgris sovvanor De är ju ändå på tapeten haha

*somar 19.30-20.00 typ.
    (*händer ett par ggr i veckan: sover till 24.00 bara gruffar o somnar om av sig själv efter ett tag)
    *vaknar vid 5 tiden. Får en flarra och en klapp typ. Inget prat eller ens antydan om att det är dags att vakna på riktigt
    *sover till 7.30-8.30
    *sover igen vid 10 tiden. Brukar vakna efter nån timme typ
    *Sover en stund på em får somna senast 14.oo... Hon brukar vara sova en halvtimme MAX en timme då.

bara av ren nyfikenhet Eli, vad äter saga till frulle om ni inte hde ngt hemma? Klart jag fattar att du gav henne något at äta

• mrsbygg
    madeleine78 skrev 2008-05-20 09:39:12 följande:
    hej hoppla! Go´morgon... idag fick jag ju lov att gå upp när wille vakna.. *gässp*Väck Towa och iväg på dagis.. När vi kom utanför dörren kom deras paps hem och bilden var framkörd... hahaa...Nu har de gått lagt sig wille hans pappa för en tupplur... Eli, jag tror att Sam sover för sent när sover på em. Wille får inte sova nått efter 4. då sover han hur bra som helst om natten och slutade vakna när vi tog bort maten om natten oxå när han va ca 6 mån... då går han och llägger runt halv 8 sen.Wille sover ungerfär nån tim på fm och sen efter lunch.. som på dagis.. vilket är ju bra då han kommer de rutinera inne sen..
    han blir juh trött runt 4 så får han inte sova då så somnar han av sig själv nånstans endå haha..

men vi har juh försökt att inte ha han sovades så mycket men då blir han bara ennu värre på nätterna! om man lyckas hålla han vaken vill säga på em..

fåt hoppas d blir bättre när han börjar på dagis i Aug!
  • mrsbygg
    Theresa1 skrev 2008-05-20 10:07:40 följande:
    Om nån är intresserad så ska jag berätta almaskitgris sovvanor De är ju ändå på tapeten haha*somar 19.30-20.00 typ.(*händer ett par ggr i veckan: sover till 24.00 bara gruffar o somnar om av sig själv efter ett tag)*vaknar vid 5 tiden. Får en flarra och en klapp typ. Inget prat eller ens antydan om att det är dags att vakna på riktigt*sover till 7.30-8.30*sover igen vid 10 tiden. Brukar vakna efter nån timme typ *Sover en stund på em får somna senast 14.oo... Hon brukar vara sova en halvtimme MAX en timme då.bara av ren nyfikenhet Eli, vad äter saga till frulle om ni inte hde ngt hemma? Klart jag fattar att du gav henne något at äta
    ne för fan, min unge får inge mat! hon får klara sig

Ne då, hon fick sin vanliga oboy, sista mjölken å sista mackan vi hade hemma!

Föder heldre mina barn först än mig själv..
  • madeleine78
    mrsbygg skrev 2008-05-20 10:11:51 följande:
    han blir juh trött runt 4 så får han inte sova då så somnar han av sig själv nånstans endå haha..men vi har juh försökt att inte ha han sovades så mycket men då blir han bara ennu värre på nätterna! om man lyckas hålla han vaken vill säga på em..fåt hoppas d blir bättre när han börjar på dagis i Aug!
    du kan kanske låta han sova max nån timme då då... se om de funkar bättre...
    eller kanske dra ner på fm sömnen...

de brukar väl kanske rätta till sig när han börjar dagis sen.. då faller sig sömnen mer på rutin tillsammans  me de andra barnen...
Svar på tråden Små silla simmar i stim