Inlägg från: Trolltoka |Visa alla inlägg
  • Trolltoka

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Hejsan hej! Har suttit och läst lite till och från här i tråden och försöker lära känna min kropp litegranna då vi planerar syskon frammåt hösten eventuellt.

Slutade med minipiller för ca 1 vecka sedan och om man ska gå efter länkarna så verkade jag få ÄL igår. Vet ni om det finns någon sida där man kan hålla koll på sin menscykel och äl? Hur länge brukar man ha äl? Om man hade sex 3 dagar innan äl kan det bli befruktat endå då eller är det bara under äl det kan bli?

• Trolltoka

Okey så då e de inte omöjligt med andra ord att man kan bli på tjocken fast man hade sex nån dag innan äl om jag fatta rätt? Är ganska säker på att det är äl jag har just nu.

Det finns här? Vars hittar jag den då? *virrpanna nr1*

• Trolltoka

Disan - Jo jag har en -07a :) Okey ja det är väl bara vänta å se med andra ord då :) Skrev ut en menstruationskalender igår och skrev in när jag hade äl så får se nu hur lång tid det tar innan mensen kommer :) Tappen kändes iaf ganska mjuk, hal, fuktig och öppen och högt placerad. Fick en flytning som var blodsprängd eller vad man ska säga. Bara yttepyttelite blod i. Kan det ha varit när ägget lossnade?

• Trolltoka

Nu fattar jag verkligen ingenting.... Kollade tappen i morse. Lite öppen, äggviteflytningar, kände hugg/stickningar i livmodern i morse när jag vaknade. Blodsprängd flytning tyder på att ägget har lossat (alltså äl) vad jag har kommit fram till efter att ha läst en massa. Och går man efter det hade jag äl i onsdags. Men varför är då tappen fortfarande lite öppen och har äl flytningar? Fattar verkligen noll nu...

• Trolltoka

Jadu ja säg då de. Kroppen är bra knasig ibland. Har kännt på den lite till och från är ju inte helt 100 på att den är öppen vet ju inte riktigt hur de ska kännas så... Iof min tapp är nog ganska opåverkad från förlossningen eftersom det var akutsnitt i v.28 utan vattenavgång etc. Ska nog int förvänta mig att det blev något denna månad. Bara å ställa in sig på att vänta tills i höst antagligen :(

• Trolltoka

så det kan alltså ta några dagar innan tappen stänger sig efter äl om jag förstått rätt?

• Trolltoka

Få se... Tapprapport idag då: mjuk längst ut och hård mot roten, hal, vet ej om den är stängd eller öppen dock, ganska långt bak placerad. Någon som kan förklara för en nybörjare vart i stadiet man är då?

• Trolltoka

okey... läskigt... e ju bara typ bara 2 veckor sen jag slutade med pillrena så har inte så jättekoll på min cykel längre och inte haft "riktig" mens sen jag fick dottern så har absolut noll koll på läget nu.

Tussen: Haha spänningande :D Vi får hålla tummarna för varandra och hoppas att Bumbi smittat oss med lite grav-sjuka *fniss* Fast ännu vågar jag inte hoppas något.

Bumbi: Hur var din tapp strax efter äl denna gången när du fick plus? (Oj vad jag gillar ditt nick föresten *love bumbibjörnarna*

Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?