Inlägg från: Trolltoka |Visa alla inlägg
  • Trolltoka

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Okej.. Ja vi får väl se. Har inte mensen kommit på tisdag så blir de å köpa ett "riktigt" test. Sprättade upp testet och kollade lite i de. Först å främst så va de inte vått enda vägen upp och sen va de ett rött streck utanför rutan. Så ja vettesjutton. Kan ju som sagt vara så att jag är låghormonare också. Känns bara så jävligt å behöva vänta enda tills hösten om de inte är nått nu *suck*

• Trolltoka

Jo precis. Och som sagt sist plussa ja ju bim+8 så än är ju inte hoppet ute :) Får väl tänka så. Ja hösten. Sambon vill att jag ska ha jobbat lite först å fått fast anställning. Har ett sommarvikariat som börjar i juli. Och vill vänta så att vi vet om jag får fortsatt så att vi kan höja min FP lite.

• Trolltoka

Härligt å höra om någon här i tråden iaf som har en bra dag Sånt piggar upp som sjutton

• Trolltoka

yess - Jo helt klart, det skulle vara behövligt. Men jag vet inte hur länge jag klarar av att må så här dåligt över min gravidlängtan. Och det har jag förklarat för karln. Men han vill endå vänta till hösten.

• Trolltoka

Jo men endå så tog jag en helkväll å försökte förklara för honom och förklara varför jag inte pallar att hälsa på hos alla våra gravida bekanta. Jo det gör jag med...

• Trolltoka

Nu fattar jag ännu mindre. Kände nyligen hur det ilade till kring tappen. Och nu är den ännu mer bakåtlutad? Fortfarande samma längd och konsistens. Men mer bakåtlutad? Vtf?

• Trolltoka

Disan: Näst intill 100% eftersom jag fick en blodsprängd äggviteflytning då, vilket betyder att ägget har släppt. Visst kan ju även ha en längre lutealfas än 14dagar också. Visserligen är på BIM+2 nu om man räknar en lutealfas på 14, fast skulle jag haft 15-16 så skulle ju tappen ha ändrat på sig nu med tycker ja.

Trodde stensäkert att jag skulle få mensen nu i morse. Men tror ni den va där? Ni tror nog rätt. Nopps mensen va inte där. Och får ALLTID mensen direkt på morgonen, brukar komma direkt när jag satt mig på toa på morgonen, men icke.

Checkade tappen. Precis likadan som innan. Ilade som sjutton i mellangärdet i morse. Är nog likabäst att förvänta sig att mensen kommer när som så slipper jag bli jätteledsen igen när den kommer. Men hur jag än gör så hoppet om att den inte kommer går inte å få bort. Brukar ju inte ha så här mycket känningar innan mens. Brukar mer vara så att den kommer som en "aha-upplevelse".

• Trolltoka

Jo hoppas gör jag med. Men vet inte riktigt vad man ska tro. Ska man lita på tappen är jag gravid. Går knappt att känna öppningen längre heller :S Finns väl inte så mycket att göra förutom att avvakta och se. Hoppas på det bästa och förvänta sig det värsta.

Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?