• FruSundahl

Diskar du under rinnande vatten?

Ja, du som diskar för hand, diskar du under rinnande vatten?
    Varför - varför inte?

Fredric & Angelica
  • Svar på tråden Diskar du under rinnande vatten?
  • Sencha

Nej.
    Undantaget är en del grytor och stekjärn.

Son född 2004; BF 11 juli
  • TheLove

Ja... Jag brukar (om det är mycket disk) fylla ena hon med vatten och diskmedel och så sköljer jag i rinnande vatten. Om det är lite disk så diskar jag allt under rinnande vatten.

• imsel
    Sencha skrev 2008-03-14 11:28:35 följande:
    Nej.Undantaget är en del grytor och stekjärn.
    Precis!
    Bara onödigt att slösa så mycket vatten.
    Fast nu är det inte jag som diskar här i hushållet, det är alltid sambon.
    Men en gryta eller två i veckan kanske jag diskar
  • snillis

NEJ

Nu har vi diskmaskin men det jag diskar för hand diskar jag inte under rinnande vatten utan häller upp vatten med diskmedel i hon.
    Det är ett enormt slöseri med vatten.

• Zimlis

Ja oftast (men inte alltid) för att jag bara diskar grytor och stekpannor för hand.. Resten går i maskinen..
    Finglas diskas iofs för hand, men då öser jag alltid upp - sköljer däremot under rinnande kallt vatten

• Birgitta2

Vi spolar tydligen alldeles för lite vatten i Sverige, vilket innebär att vattnet blir dåligt. Se till och använd vattnet i stället. I ett program med sånt var man väldigt bekymrad över vattenkvaliteten eftersom det står alldeles för länge i ledningar och rör. Det gör att bakterier växer till sig. Eller nåt.

• Magrat

Ja, men jag både diskar och sköljer under rinnande vatten. Jag fyller alltså inte upp en jätteho med vatten som saker får stå i.
    Låter vatten rinna medan jag blöter sakerna lite, stänger av, diskar några saker, sköljer, osv.

• Helene m Olivia o Sigrid

Diskar inte under rinnande vatten men sköljer förståss under rinnande vatten, annars blir det ju inte rent!

(iofs diskar jag knappt, det gör maken!)

♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Bäbis 080805 ♥
  • Birgitta2

Fyller vasken med avsköljd disk, på med vatten och diskmedel. Diskar där och sköljer under rinnande vatten.

Jag vill ha tillbaka min diskmaskin!!!

• Åsalie
    Birgitta2 skrev 2008-03-14 11:32:40 följande:
    Vi spolar tydligen alldeles för lite vatten i Sverige, vilket innebär att vattnet blir dåligt. Se till och använd vattnet i stället. I ett program med sånt var man väldigt bekymrad över vattenkvaliteten eftersom det står alldeles för länge i ledningar och rör. Det gör att bakterier växer till sig. Eller nåt.
    what? come again....Skulle Sverige använda/spola för LITE vatten? Det har jag ytterst svårt å tro.... Inte meningen å va otrevlig blev bara så chockad
Svar på tråden Diskar du under rinnande vatten?