Diskar du under rinnande vatten?
Ja, du som diskar för hand, diskar du under rinnande vatten?
Varför - varför inte?
Ja, du som diskar för hand, diskar du under rinnande vatten?
Varför - varför inte?
Nej, varken diskar eller sköljer i rinnande vatten. Det blir rent och fräscht ändå, och det går åt mindre vatten ![]()
Nej.
Sköljer och borstar av allt efter att det används.
Sen när det ska diskas så fylls ena hon upp med kokhett vatten, diskmedel och disk.
När det svalnat, diskas det och sen sköjs det av under rinnande vatten (oftast rätt kallt).
Skulle inte kunna diska allt under rinnande varmt vatten pga att jag inte vill göra av med allt varmvatten + vatten i brunnen
Vi kör det mesta och även kastruller i diskmaskinen. Så det som handdiskas är väldigt lite och ytterst sällan. Då vi diskar för hand är det under rinnande vatten. Så vi diskar av fort och sköljer av. Vi har radon i vattnet så kranarna vill man inte ha stående rinnande för länge.
Självklart står det svala vattnet inte och rinner under tiden jag diskar. Det sätts på när det är dags att skölja *noga* ![]()
Ja, jag gillar ljudet av det rinnande vattnet? :)
Ja, jag diskar under rinnade vatten för att det verkligen är skitäckligt att diska i smutsigt vatten.
vi diskar under rinnande vatten just för att det var mycket lättare..diskade förut i ena diskhon..men tycker nu att det bara är äckligt!
när jag bor själv så brukar jag göra det för det mesta, men det beror på att det oftast är så lite som ska diskas så det skulle gå åt mer vatten om jag fyllde upp diskhon.. fast jag kan fylla upp en kastrull eller burk eller nåt också.. beror lite på..
jag diskar BARA och ALLTID under rinnande vatten,mycket fräschare :)
Sköljer ni inte av tallrikar o dylikt innan ni sätter dem i disken?då blir det nog inte lika slemmig o äckligt i diskvattnen :)