• FruSundahl

Diskar du under rinnande vatten?

Ja, du som diskar för hand, diskar du under rinnande vatten?
    Varför - varför inte?

Fredric & Angelica
  • Svar på tråden Diskar du under rinnande vatten?
  • Zofye

Ja, absolut. Jag tömmer behållaren!

Sencha skrev 2008-03-14 11:59:47 följande:
    Fast även "stort" på en modern snålspolande toalett innebär väl mindre vatten än en gammal vanlig toalett (har jag för mig)?
  • FruSundahl

Jag diskar under rinnande för jag tycker det är äckligt att ha all smutsdisk i samma vatten och diska i det och sen bara skölja av.

Någon fixidé jag fått, så här hemma diskas det bara under rinnande

Fredric & Angelica
  • Blåbärspaj

nix jag gör icke det.fast nu har vi diskmaskin

• FruSundahl

Jag har också haft diskmaskin, i 4 år ungefär, men den rackaren har börjat röra på sig, inte kopplat stramt nog Nu står det disk där ute och han ligger på soffan!

Blåbärspaj skrev 2008-03-14 12:02:29 följande:
    nix jag gör icke det.fast nu har vi diskmaskin
    Fredric & Angelica
  • Cecilia84

vi har ju diskmaskin nu men när jag diskar för hand och innan vi hade maskin så diskade jag under rinnande vatten.Vet att det inte är det miljövänligaste som finns men fy vad jag tycker det är äkligt med att diska i diskhov vattnet blir ju smuttsigt så då skulle jag ju behöva byta vatten hela tiden så det skulle ju inte vara bättre det.

• Birgitta2
    FruSundahl skrev 2008-03-14 12:02:22 följande:
    Jag diskar under rinnande för jag tycker det är äckligt att ha all smutsdisk i samma vatten och diska i det och sen bara skölja av. Någon fixidé jag fått, så här hemma diskas det bara under rinnande
    Det löser man genom att skölja noga efter man ätit och druckit. Då är disken nästan ren när man lägger ner i diskhon.
  • Hallonröd
    FruSundahl skrev 2008-03-14 12:07:27 följande:
    Jag har också haft diskmaskin, i 4 år ungefär, men den rackaren har börjat röra på sig, inte kopplat stramt nog Nu står det disk där ute och han ligger på soffan!
    *Hahahaha*...
    Tuktning av diskmaskinen behövs genast....
    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • StepByStep

Nej, för disken sköter min diskmaskin.

Esmeralda ska bli storasyster! =) Barn nr.2 i magen, Bf den 21/6-08.
  • Linny

Ja, när jag handdiskar så gör jag det. Vi har diskmaskin, men handdiskar de större grejerna.

• Hallonröd

Lägger ni ner er disk smutsig i vattnet utan att skölja av först???

FruSundahl skrev 2008-03-14 12:02:22 följande:
    Jag diskar under rinnande för jag tycker det är äckligt att ha all smutsdisk i samma vatten och diska i det och sen bara skölja av. Någon fixidé jag fått, så här hemma diskas det bara under rinnande
    Cecilia84 skrev 2008-03-14 12:12:47 följande:
    vi har ju diskmaskin nu men när jag diskar för hand och innan vi hade maskin så diskade jag under rinnande vatten.Vet att det inte är det miljövänligaste som finns men fy vad jag tycker det är äkligt med att diska i diskhov vattnet blir ju smuttsigt så då skulle jag ju behöva byta vatten hela tiden så det skulle ju inte vara bättre det.
    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
Svar på tråden Diskar du under rinnande vatten?