Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym

18 månader,, tagit på pappas snopp

Snuskigt.. Min dooter har känt på hennes pappas kuk.. Hon är 18 månader och redan så mdveten vad det är för nåt.. Har sagt nej till henne men hon lyssnar inte,

Vad ska jag göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-23 17:41
    Kuk var att ta i men snopp då eftersom jag inte fick säga det. Förlåt fel ordval.

• Svar på tråden 18 månader,, tagit på pappas snopp
  • Cinnalinna

Ett litet barn ser bara kön och nakenhet som nagot sexuellt om de LÄRT sig detta av en vuxen, annars är en snopp lika oladdat som en arm!

TS, jag tycker din oro verkar lite konstig, är du orolig att pappan gjort nagot med flickan? Eller har du bara noll koll pa hur barn fungerar?

• Anonym (mjau)

När vår dotter badade ihop med sin pappa, hon var ca 17 månader då, fick hon syn på hans snopp och sa "mjau", sött tycker jag! Hon är medveten om att pojkar har nåt mellan benen som inte hon har, hon kallar inte snoppen för något särskilt, men sitt eget och andra flickors kön kallar hon "puppa".

• Anonym (medvetna)

Har tre bonusbarn i åldrar 6 till 10. Tjejen på sex år är väldigt intresserad av bröst just nu och kan få för sig att dra ner tröjan på mig när vi ligger i sängen på morgonen och vill se mina tuttar som hon säger. Jag ser inget konstigt i det intresset, hon är en ung tjej som blir mer och mer medveten om sin kropp. Talar bara om för henne lugnt och stilla att hon inte ska dra ner min tröja, att jag inte vill det osv men absolut inte göra det till något skämmigt.
    Den äldsta grabben på tio har igen blivit intresserad av sin egen samt av andras kroppar och då framförallt bröst. Där hänger det väl ihop med att han närmar sig tonåren. Gäller väl även där att vara naturlig men ändå säga stopp när han går över gränsen och förklara vad som är ok och inte.

Barn är intresserade av kroppar, oavsett ålder, fasen till och med jag som närmar mig 30 är intresserad av min kropp och andras, hur de ser ut och hur jag ser ut etc. Det är naturligt ju.

• Anonym (Hahaha!)
    Knastroll82 skrev 2008-03-23 18:42:51 följande:
    Själv använde jag farfars snopp som hantag i duschen när jag var runt 2. Såg ju ingenting med huvudet fullt i schampo, och på den tiden fanns ju inget "no tears" schampo. Han blev helt förstörd, men inte har jag några men av det idag.
    Ha ha ha! Det är ju så det är med små barn. Inget de tänker på. Galet kul historia. Stackars farfar...måste ju ha gjort ont!
  • Anonym (Hahaha!)
    Anonym (mamma) skrev 2008-03-23 22:44:19 följande:
    När sambon och sonen 15 månader duschade för några veckor sedan hörde jag sambon säga: "Aj!, Hörru, du har en egen, dra i den istället!" Lät så roligt tycker jag :) Det är när man gör en stor sak av att nakenhet är fult och hemligt som det blir fel tror jag.
    Många roliga historier som dyker upp i denna verklighets främmande tråd. Den hänger ju bara där...Klart man måste testa att dra i den! Hahaha!
  • Anonym (Hahaha!)

Samma här... Han har tom börjat fråga om TV:n och brödrosten om de har snoppar. ALLT och ALLA måste kollas... Härligt att se folks reaktioner i ICA-kön!

nyttigen skrev 2008-03-25 11:58:00 följande:
    Ha ha. Ts skulle höra dotterns rabblande om vilka som har snopp eller inte i den här familjen Jisses, låt barnen få lära sig och upptäcka. Dom vet inte mer än vad dom lär sig av oss vuxna, men så långt tänker inte TS va?
  • Anonym (Hahaha!)
    Kalle Karls mamma skrev 2008-03-25 11:48:01 följande:
    jag har en kille på 3 som tycker om tuttar när han ser dom säger han mamma har fina tuttar
    Nåväl, det var ju lindrigt... Jag fick höra av min äldsta att jag hade lååånga och fina tuttar. Då var det bara fram med skådespelar-facet och säga ett glatt:"Tack"
  • Buttelina
    Anonym skrev 2008-03-23 17:39:15 följande:
    Men alltså om han sitter i soffan med kalsonger så är hon där och tar på den. Är det inget sexuellt då? Ororlig för det. Men hon kanskr är så liten att hon inte förstår
    Sexuellt? en 18 månaders?? hon är ju bara nyfiken på den dinglande saken där bakom. HERREGUD det är inget konstigt, gör ingen stor sak av det! min dotter var likadan. en dag  badade hon med pappa och han stod upp och tvättade hårte så reste hon sig upp, drog i den och sa tut tut, precis som om det var en tåg tuta   Barn är nyfikna, inget konstigt alls!

en snopp för en så liten flicka har INGET med sex att göra hon hade lika gärna kunnat tuta på hans näsa.
  • Jordgubbssmak

När jag var lite drygt ett år, kolla jag in min pappa när han satt på sängkanten utan kalsonger, jag titta..sprang ut i köket, hämta en brödbit och gick fram till snoppen, la huvudet på sne, sträckte fram handen o sa..HA?..jag trodde det var ett djur som behövde lite mat..(hahaa den kanske behövde växa till sig)
    Så nån sexuell underton tror jag absolut itne på, bara nyfikenhet över nått nytt..

• Kalle Karls mamma

Anonym (Hahaha!) skrev 2008-03-25 13:40:02 följande:

Nåväl, det var ju lindrigt... Jag fick höra av min äldsta att jag hade lååånga och fina tuttar. Då var det bara fram med skådespelar-facet och säga ett glatt:"Tack"
    Ja visst är dom kära dom små liven
Svar på tråden 18 månader,, tagit på pappas snopp