Inlägg från: Tårtsmulan77 |Visa alla inlägg
  • Tårtsmulan77

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Min nya följeslagare finns i bloggen. Jag är så glad, nu ska här fotas Glad

• Tårtsmulan77
    Häxan Hedda: Ajajaja...stackars Tuva...
    Jag vet hur det där känns...för många år sedan så provade jag på speedway och råkade gasa istället för att bromsa och brakade rakt in i planket varav jag fick styret rakt in i låret...det blev en lårkaka i mattallriksformat och jag har nog aldrig sett så många intressanta färger FlörtSkrattande

MrsQ: Åh så många fina möbler. De kommer att bli toppen när de är vitmålade Glad
  • Tårtsmulan77
    nublu skrev 2008-05-18 17:09:50 följande:
    Mäh, är jättetrött efter att ha sovit på sjukhuset i natt med Gustav. Han råkade få i sig en godisbit med jordnöt i igår (lång historia om hur den slank ner i brorsans påse, orkar inte dra det nu) så det blev en tur med ambulansen till sjukhuset och övernattning. Nu går ögonen i kors.
    Nej fy...stackars er...hur mår Gustav nu då?
  • Tårtsmulan77

Hallå hallå Glad

Hinner inte med och vara här inne så mycket just nu.
    Hoppas det är bra med er alla?

Vi har äntligen fått upp några hyllor på balkongen, finns bilder i bloggen.

Kram på er!

• Tårtsmulan77
    Ankmor skrev 2008-05-28 20:19:37 följande:
    INTERNET/WEBSHOPPING - tråden är splittrad !!! Glad solig onsdag!Jag har splittrat och fixat med internetshoppingtråden...Det finns numera två trådar en utländsk och en svensk
    Nämen vad bra Glad Kanon att du delade upp i en utländsk och en svensk tråd.
  • Tårtsmulan77
    tjenixen skrev 2008-06-12 20:26:45 följande:
    Åh, så mycket fint jag har kikat på hos er nu. Har läst och läst så jag är alldeles rödögd:)Jag är nyfiken på hur ni har det på era altaner eller i era inglasade uterum etc. Vad har ni för möbler, textilier, färger, pynt, växter ja ALLT??????
    Finns några bilder i mitt galleri på vår inglasade balkong.
    Vi bor i lägenhet och har inte så stor balkong men får göra det bästa möjliga av den.
    Nu är inte vi klara på långa vägar på balkongen...en hylla till ska målas och sättas upp på väggen och tunna vita voilegardiner ska upp i fönstren så fort vi har skaffat en gardinstång.
    Lite annat pyssel ska också fixas.
  • Tårtsmulan77
    God morgon

Idag är det skolavslutning och många tar studenten.
    Hoppas att de får en riktigt underbar och minnesvärd dag och att regnet håller sig borta...ser tyvärr rätt så mulet ut hos oss Fundersam
    tjenixen skrev 2008-06-12 20:59:44 följande:
    Vilken söt liten sittgrupp ni har. Ser ljust och härligt ut.
    Tack så mycket KyssGlad Vi trivs bra på vår lilla balkong och jag tror det blir bra när gardinerna kommer på plats och hyllan blir uppmonterad.
    musli skrev 2008-06-12 21:02:48 följande:
    GRATTIS till Kaktus m. familj!!!! Häääärligt med liten Alma!!! Men Tårtis, kommer du upp till Funäs??? Hur länge blir du i Funäs då??? *nyfiken*Ska ju dit och terra Eddan när de kommer tillbaks från semestern, undrans om du är där då? Orkar inte vara på internet och hänga med nå mycket i svängarna här inne just nu... Jobbar hela dagarna och på kvällen är jag så trött så jag däckar vid 22-tiden oftast... Ska gå och göra mig en kopp te nu och sätta mig i soffan efter jag tagit hand om tvätten, sen ska jag gå och lägga mig... Jobbar imorgon men sen är jag ledig lördag o söndag!!!Nästa vecka är lagom skoj... Jobbar 9 - 16.45 på måndag, 13 - 16.45 tisdag onsdag och sen 8 - 16.45 torsdag och fredag... Blä... Lattjo midsommar för mig va??? Men vad gör man inte för att visa arbets-vilja och förhoppningsvis få chansen att få en fast tjänst framöver i höst...*kram på er alla*Saknar er!!!
    Vi saknar dig också Kyss Kramar tillbaka.
    Nämen! Ska du också till Funäsdalen Skrattande
    Vi åker upp lördagmorgon vecka 27 och blir där en vecka, åker hem lördagmorgon vecka 28.
    Vi ska faktiskt för första gången inte bo i Funäsdalen utan i Tänndalen. Kommer kännas jättemärkligt Fundersam
    När ska du till Funäs?
    Shyme skrev 2008-06-12 22:29:30 följande:
    Hej hopp här inne!Hinner inte riktigt med allt ni skriver här inne... orkar inte riktigt heller det är bara hem och familj när man kommer hem från jobbet...Men nu är det bara två arbetsdagar kvar till sommarlov! Inte för att det blir så mycket lugnare då vi ska byta panel.... har nu ikväll stått och hållt upp små små färgprovslappar mot teglet för att välja nyans ... det finns så många gråa och vita nyanser att välja mellan.... Passade på aatt köpa tapet till vitrinskåpet (och ta hem färgprover på vitt till hallen) .... så jag hoppas vi ska få lite ordning i vardagsrummet snart så jag kan ta lite bilder....
    Hej Shyme Glad
    Verkar som om ni har lite arbete framför er.
    Ska bli jättekul med bilder sedan.
    Ankmor skrev 2008-06-12 22:57:44 följande:
    Vad tror ni det kostar att frakta detta bordet?Jag vill ha, och jag har plats för det!www.blocket.se/vi/15559806.htm
    Men så underbart!!!
    Ring fortare än kvickt och slå till!!!
    Jag törs inte alls säga vad det kan bli i frakt tyvärr.

Idag efter jobbet bär det ut till sommartorpet över helgen.
    Önskar er alla en riktigt mysig helg.
    Kram!!!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.