Inlägg från: Tårtsmulan77 |Visa alla inlägg
  • Tårtsmulan77

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Hjorthan skrev 2008-06-22 06:41:24 följande:
    Åh håller du på med badrumsrenovering? Jag är så himla sugen på att göra en budgetrenovering av vårt badrum. Hade tänkt mig måla väggarna, och helst golvet också. Skulle vilja ha svart-vitt rutigt golv. Och sen behöver vi skaffa ny toastol då den vi har är sprucken och sliten. Nytt handfat hade inte varit fel heller. Usch, det drar snabbt iväg fast man bara vill göra en enklare renovering.
    Ja allting kostar så mycket.

Vi har bara hyreslägenhet så vi kan tyvärr inte göra så mycket men färgen på badrumsväggarna stod jag bara inte ut med (fult aprikosa) så där började jag gå lös med roller och vitfärg.
    Får väl se när jag blir färdig Fundersam
  • Tårtsmulan77

Nu ska jag ut på morgonpromenad med Azakir Glad

Hoppas ni får en härlig söndag.
    Vad ska ni alla hitta på?
    Här blir det nog en liten tripp till Blomsterlandet för inköp av lite fler växter.

Kram kram

• Tårtsmulan77
    Mammatilltretroll skrev 2008-06-22 08:34:02 följande:
    Jag hittar inte spegeln på Ellos hemsida tyvärr... :(Och den fina spegeln över öppna spisen där.. finns den kvar fortfarande tro? Och vad kostade den?
    Nej jag såg det också nu att de inte har den kvar, inte heller den spegeln som jag funderade på till badrummet fanns kvar Ledsen
    Hjorthan skrev 2008-06-22 14:31:18 följande:
    Spegeln på Rusta tror jag finns kvar. Jag såg den i alla fall för några veckor sedan. Den finns i två storlekar, min är den lilla. Nu kommer jag inte ihåg ordinariepriset, jag köpte min på rea och då kostade den 150 kr. Det brukar vara sänkt pris på dom till och från. Och när jag köpte min så fanns den antingen som shabbyvit eller guld.
    Den är så fin den spegeln Glad
    Det ska alltså finnas en mindre modell av den spegeln också, måste nog ta och kika in på Rusta igen men jag har för mig att jag bara har sett den stora hos oss.
  • Tårtsmulan77
    Mammatilltretroll skrev 2008-06-22 14:55:32 följande:
    Hjortan: Men vänta nu, jag tyckte du sa att spegeln över din byrå var från Jysk?Där var jag idag och såg iaf en likadan fast stoooor och den lilla hade utgått ur sortimentet tyvärr!På Rusta fanns bara ekspeglar...
    Hahaha...såg att jag också skrev Rusta i ren fart, Jysk menade jag Skrattande
  • Tårtsmulan77
    Mammatilltretroll skrev 2008-06-22 17:56:44 följande:
    Jag måste säga att jag tycker den här tråden verkar vara så trevlig :) Men nu får ni hjälpa mig..Jag hittar inga fina vita enkla gardiner med kanalupphängning och jag hittar inget fint soffbord. Alla soffbord jag hittar är super moderna och stilrena och det vill jag icke ha..Om någon vet var jag kan hitta ett fint bord att ha framför soffan så får ni gärna tjinga på mig :)
    Liatorpbordet på ikea tycker jag är fint Glad

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50087072
  • Tårtsmulan77
    LAVOLINA: Vad svårt det är när man inte är överens om vilken möbel man ska ha Fundersam
    Gäller och kompromissa och gå halva vägen var.
    Hoppas ni blir nöjda med soffan ni beslutar er för Glad
  • Tårtsmulan77
    Hjorthan skrev 2008-06-25 20:20:37 följande:
    Instämmer i ditt HURRA!!! Min make har blivit helt omvänd vad det gäller vitfärg. När vi är på loppisar eller kollar på blocket så kan han mycket väl kalla på mig och utropa: Detta skulle väl bli kanon i vitt!
    Hihihi...de kan vara lite tvära i början men sen märker de hur vackert, rofyllt och harmoniskt det är med vitt Skrattande
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.