Inlägg från: Tårtsmulan77 |Visa alla inlägg
  • Tårtsmulan77

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Gullfina skrev 2008-04-04 09:21:56 följande:
    Hoppas att det går framåt för er flickor.Snackar som om jag vore eran mamma.Själv är man äntligen klar med hyllorna i allrummet. Det tog mycket längre tid än den stående hyllan.*pust*Nu har man bara badrum, köksbänk och trapp kvar.Kram till er alla goa här inne!!
    Vad du är duktig som fejar och står i Glad nu är jag så nyfiken så...
  • Tårtsmulan77

Usch! Jag håller på och målar min Leksvik skohylla men just nu är jag inne i en "har inte lust och måla" period så det går så segt. Men jag vill ha skostället färdigt snart så det är väl bara och stå i. Det går ju väldigt smidigt när skostället inte är ihopsatt, det är bara och rolla på.

• Tårtsmulan77
    Gullfina skrev 2008-04-04 09:31:18 följande:
    Snart är du klar, vet du. Då är du nöjd. Ha en kopp kaffe bredvid.
    Hmm...jag får tänka på hur fint det blir när jag är klar.
  • Tårtsmulan77
    La Lola skrev 2008-04-04 09:33:09 följande:
    Vet ni vad jag just kom ihåg att jag har i min ägo? För en massa år sen, min dotter var bebis, så var jag på en loppis där jag hittade 2 gamla underbyxor, typ mammelucker (stavas?) fast med korta ben. De har jag sparat i alla år för att nån gång sy kuddar av de! Fånigt kanske men jag tycker de är så fina (o ser helt oanvända ut påpekar jag).
    Det är absolut inte fånigt Glad Det kan nog bli jättesöta kuddar.
  • Tårtsmulan77
    Häxan Hedda skrev 2008-04-04 23:17:54 följande:
    Du har nog rätt Tårtsmulan77, smakar det så kostar det Här hemma håller jag på och packar,ska åka upp till Torpet imorgon *längtarlängtarlängtar*Nu har jag tömt kameran och batteriet ligger på laddning så nu ska fota så ni får se hur det ser ut  Ha det så jättegott under helgen och var rädda om er,stor Kram
    Låter härligt Glad
    Vi ska väl också åka ut till vår sommarstuga snart och börja röja efter hösten och vintern, jag längtar så efter att få börja vara där ute igen.
  • Tårtsmulan77
    zandrisen skrev 2008-04-05 12:14:49 följande:
    Hej alla härliga Nu har jag jobbat första veckan, och det känns faktiskt ganska ok! Klart att jag saknar ungarna så att jag nästan avlider imellanåt, men tack och lov har jag ett ganska hektiskt jobb och superhärliga arbetskamrater som kan få mig på andra tankar! Idag har jag verkligen njutit av att bara vara med dom, har lekt och läst och lagat mat ihop... Mina små gullungar, mammahjärtat nästan exploderar av stolthet över att dom är så FINA Vad ska alla göra idag då? Nu sitter jag och dottern och väntar på att lillebror ska vakna, då blir det nog en promenad till lekparken i fina vårvädret. Maken är i full gång i köket, hoppas att det blir klart snaaaart!
    Vad skönt att det känns bra ändå att arbeta igen, du får ta igen tiden med dina barn och mysa ordentligt på helgerna istället Glad

Jag är nyss hemkommen från Rusta med en matta som jag ska ha i datarummet, en pensel och en burk med vitfärg.
    Tog en tur in på Blomsterlandet också, där de har pelargonveckor, men jag hittade ingen pelargon som föll mig i smaken.
    Förra söndagen däremot så åkte vi ut till ett stort växthus ett par mil här ifrån och jag som är pelargontokig fick fullständigt fnatt därinne...herre jösses vad pelargoner Förvånad
    De hade jättemånga gammeldags pelargoner som tex mårbacka, rosenpelargoner, äggskalspelargoner, änglapelargoner m.m. m.m.
    Jag köpte en vit rosenpelargon och en röd/vit spräcklig äggskalspelargon.

Mina projekt idag blir att fortsätta måla skostället och ett nyckelskåp.
  • Tårtsmulan77
    zandrisen skrev 2008-04-05 13:34:05 följande:
    Jag har inga som helst andra projekt för mig idag än att mysa med barnen Blir ju ändring på det när nedervåningen är klar (har en massa möbler som väntar på vitfärg b la), men det känns faktiskt helt ok att BARA vara medd barnen och inget annat just nu!
    Det låter jättehärligt Glad
    Man måste få tid till familjen och bara umgås utan att ha tusen projekt på gång hela tiden.
    Familjen är trots allt viktigast Glad
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.