Inlägg från: Tårtsmulan77 |Visa alla inlägg
  • Tårtsmulan77

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

numberone: Jag håller fingrar och tår och hoppas att den lilla krabaten bestämmer sig för att titta ut snart Glad

tjenixen: Vad fina saker Glad

mammaninna: Välkommen hit Glad

Gullfina: Vad bra att du ser till att vi sköter oss som vi ska Glad

Ajajaj!!! Sträckte ryggen något så fruktansvärt igårkväll ute vid stugan. Skulle till och vattna grönsakerna och skulle lyfta ner en STOR dunk med vatten från skottkärran och aj vad det högg till i ryggen. Nu gör det ont när jag går, ligger, sitter ja hela tiden, minsta lilla för hastiga rörelse och det skär som knivar i ryggen Ledsen
  • Tårtsmulan77

God morgon

Tänk vad svårt det är och sova när jag väl får sova.
    Jag är så inställd på och gå upp klockan 04.30 varje vardagsmorgon så när helgen kommer...vaknar alltid innan 04.30...idag t.om före klockan 04.00. Trött som en...jag vet inte vad och kan självklart inte somna om...

Hjorthan skrev 2008-06-14 19:46:20 följande:
    Ännu ett inlägg från mig! Försöker hålla tråden igång! Tårtsmulan - usch, sträckning i ryggen är inget skoj! Hoppas det bara är en lindrig sträckning och att en god natts sömn kan få det att lindras. Styrkekramar till dig!
    Gullfina skrev 2008-06-14 23:10:00 följande:
    Ta hand om dig gumman!
    KyssKyssKyssKyssKyss

musli: Oj!!! Vilken tur!!! Förstår att du är glad Skrattande Du får visa bilder sedan på alla dina fynd.
  • Tårtsmulan77
    tjenixen skrev 2008-06-15 06:39:00 följande:
    Tårtsmulan: Aj, hoppas din rygg är bättre
    Nej Ledsen tyvärr inte mycket.
    mammaninna skrev 2008-06-15 10:06:06 följande:
    tårtsmulan: vad gör du uppe mitt i natten? hoppas ryggen är bättre!
    Uppe med tuppen Skrattande
    Kaktus76 skrev 2008-06-15 17:40:24 följande:
    Kastar hastigt in en bild på våran goding!!Hoppas att ni alla har det bra,här är det bara bra,hinner inte vara här inne just nu..... men det kommer nog snart tid till det också
    Men åh så söt...åh så rar......GRATTIS än en gång Glad
  • Tårtsmulan77

Oj!!! Här har det varit lugnt idag.

Arctura skrev 2008-06-15 20:39:28 följande:
    I dag har jag besökt alla de loppisar som finns i Östersund med omnejd tror jag!! Söker efter en Glaskupa/ostkupa i en speciell stil. men i dag hittade jag ingen sökte även efter lite roliga skålar (i typ luffarslöjd) men inte hittade jag nått sånt heller.... jag kom dock hem med några fina tyger & påslakan (i 70-tals stuk) som ska bli barnkläder/klänningar till dottern så helt tommhent blev jag ju inte!!
    Kul att du hittade lite iallafall Glad
    mammaninna skrev 2008-06-15 21:13:45 följande:
    kaktus: vad fin hon är! hur gammal? min lille är tre månader drygt. känns som han fortfarande är nyfödd.. idag har jag och min man å våra två pojkar vart på indisk restaurang, såå mysigt! edvin (2 år) skötte sig jättebra å ville ha mer mat efter att ha slukat sin barnportion + fått x-tra ris från oss! sen sa han tack för maten till ägarna
    Mums! Det lät gott med indisk mat Glad
    musli skrev 2008-06-15 22:47:04 följande:
    Har tagit lite bilder idag men orkar inte lägga upp dem nu, ska försöka hinna imorgon!Ska upp 6 och åka och visa Hanna på BVC, eventuellt har hon vattkoppor men det verkar låååångdraget i så fall... Då får hon ju inte vara på dagis så då måste jag köra hem henne igen och som tur är har makens bror kommit upp igen så då får han vara barnvakt och jag får flänga iväg till jobbet... *suck* Känner att jag måste jobba nu så jag får visat att jag VILL jobba där...!Dags att knyta ihop säcken för ikväll och studsa i säng...Natti!!!
    Hur har det gått med Hanna, var det vattkoppor hon åkt på?
  • Tårtsmulan77
    musli skrev 2008-06-16 22:24:38 följande:
    Tårtis, Hjortan, Hanna mår fint! Inga vattkoppor var det utan troligen sand-/gräs-loppor typ. Så här är det full fart framåt!!! Här kommer lite klick-bara bilder på några fynd från huvud-ödehuset som ska tas hem senare!Huset i sigPidestalLampaOch naturligtvis de fantastiska parytterdörrarna!!!!De är verkligen gamla (runt 150 år gissade ägaren till huset på) och massiva som bara den!!! Ääääälskar dem!!! Ska ta lite bilder sen på allt porslin, glas, vaser, uppläggningsfat, pressglas och annat som jag håller på att diska för fullt just nu!!!
    Vad skönt att höra att det inte var vattkoppor Glad men loppor är inte heller kul...huva vad det kan klia...

vad mycket fint du har hittat, är nyfiken på och se resten.
  • Tårtsmulan77
    numberone skrev 2008-06-17 09:54:39 följande:
    ca 22 timmar kvar tills de ska sätta fart på lilla busen i magen.....
    Så spännande!!! Äntligen Skrattande
    Häxan Hedda skrev 2008-06-17 13:29:01 följande:
    Nya SängenFotänden vände vi på så man ser det fina mönstret Kaktus,snäääälla får jag snusa lite på henni? Guud så go Numberone,är det en tösabit du bär på? Jag gick ju på gullfinas linje och trodde på en Nils Åhh,vad jag ska tänka på dig imorgon,eller hela natten förresten.Blir inte alls förvånad om det startar inatt då du vet att det är sluttid imorgon Och mettan tro mig jag morrar jag också,är inte den som brukar gå igång men igår så sket han i det blå skåpet om man säger så Så nuu förstår jag varför det känns som om han tar det så lättvindigt då vi bråkar,han får ju ur sig allt på en gång medans jag är tyst.Tror att det blir ändring på det från och med nu, det var riktigt uppfriskande Hoppas att alla mår bra mellan solskenen,ösregnen och hagelskurarna
    Men du...vad fint det blev Skrattande
  • Tårtsmulan77
    clara: Den här spegeln har vi i vår hall.
    Det ska egentligen sitta en liten hylla nertill på spegeln men den har vi valt att inte sätta dit,
    Spegeln kommer från Ellos.

• Tårtsmulan77
    Hjorthan skrev 2008-06-22 06:24:50 följande:
    God morgon!Är du också uppe med tuppen? Själv har jag varit vaken sen 4. Vår ene son har haft 5 stycken kompisar här sedan i går eftermiddag. De har suttit ute i vårt garage alla 6 och "lanat", spelat data. Och när de har sina såna här "lan-kvällar" så går de inte och lägger sig förrän fram på morgonkvisten. Så klockan fyra stövlade de alla 6 ut från garaget och skulle ut till tälten som vi satt upp i trädgården. Men inte skulle de somna direkt inte, nä, de har legat och snackat och skrattat och tjoat och tjimat i sisådär två timmar nu. Både maken och jag har varit ute några gånger och bett dom dämpa sig, och nu kl 6 tror jag att jag äntligen fick dom att förstå att det var dags att sova.Sitter här och funderar på när jag ska ta och gå ut i trädgården och pyssla och hålla liv och störa dom riktigt mycket! Nä, skämt åsido, de får nog sova fram till middag tror jag.
    Hahaha...ja se ungdomar...Skrattande...tänk när en annan var ung och ORKADE hålla igång så.
    Nu är jag för gammal och alldeles för trött på kvällarna Flört
  • Tårtsmulan77
    Hjorthan skrev 2008-06-22 06:26:34 följande:
    Den spegeln har jag med i vår hall, jag har hyllan på min. Visst är det en enkel söt spegel, jag är jätteförtjust i den. Köpte den dessutom när jag hade rabatt på ellos så det kändes som ett riktigt bra köp.
    Ja jag gillar den jättemycket Glad
    Det finns en annan spegel på Ellos som jag är lite sugen på att kanske skaffa till badrummet men först måste jag se till och måla klart väggarna i badrummet...det går så seeeeggggt!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.