• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • musli

Jo, visst är det skönt med lite egentid, men jag har rätt mycket av den varan varje kväll!!! Skönt att få jobba lite och få träffa lite folk! Man kan ju bli folkskygg av att bo här i skogen helt själv och inte ha ett jobb!!!
    Om 2 veckor kommer maken hem och då blir det ingen egentid alls antar jag! Vi ska ner till Stockholm ett par dagar hoppas jag (om vi kan låna lägenhet just den helgen men det är nog inga problem, bra att ha släkt lite överallt!) men annars ska vi baaara vara hemma och grilla och mysa tillsammans!!!

Ha det så skönt Lotta så hörs vi! Jag dyker antagligen upp här i helgen när jag är utvilad, men då är ni andra säkert på andra äventyr!

*kraaaaaaaaaaam*

Nattinatti!!!!

• Hjorthan

Jag vet gumman, mina enstaka veckor utan Roger är ju faktiskt ingenting emot de månader du får vara utan din gubbe! Och det måste vara en nervpress också att ha honom långt bort i främmande land där man inte riktigt vet hur läget ligger.

Sov så gott vännen! Kramelikram!!!!!

• Shyme

Hej hopp här inne!

Hinner inte riktigt med allt ni skriver här inne... orkar inte riktigt heller det är bara hem och familj när man kommer hem från jobbet...

Men nu är det bara två arbetsdagar kvar till sommarlov! Inte för att det blir så mycket lugnare då vi ska byta panel.... har nu ikväll stått och hållt upp små små färgprovslappar mot teglet för att välja nyans ... det finns så många gråa och vita nyanser att välja mellan....

Passade på aatt köpa tapet till vitrinskåpet (och ta hem färgprover på vitt till hallen) .... så jag hoppas vi ska få lite ordning i vardagsrummet snart så jag kan ta lite bilder....

• Tårtsmulan77
    God morgon

Idag är det skolavslutning och många tar studenten.
    Hoppas att de får en riktigt underbar och minnesvärd dag och att regnet håller sig borta...ser tyvärr rätt så mulet ut hos oss Fundersam
    tjenixen skrev 2008-06-12 20:59:44 följande:
    Vilken söt liten sittgrupp ni har. Ser ljust och härligt ut.
    Tack så mycket KyssGlad Vi trivs bra på vår lilla balkong och jag tror det blir bra när gardinerna kommer på plats och hyllan blir uppmonterad.
    musli skrev 2008-06-12 21:02:48 följande:
    GRATTIS till Kaktus m. familj!!!! Häääärligt med liten Alma!!! Men Tårtis, kommer du upp till Funäs??? Hur länge blir du i Funäs då??? *nyfiken*Ska ju dit och terra Eddan när de kommer tillbaks från semestern, undrans om du är där då? Orkar inte vara på internet och hänga med nå mycket i svängarna här inne just nu... Jobbar hela dagarna och på kvällen är jag så trött så jag däckar vid 22-tiden oftast... Ska gå och göra mig en kopp te nu och sätta mig i soffan efter jag tagit hand om tvätten, sen ska jag gå och lägga mig... Jobbar imorgon men sen är jag ledig lördag o söndag!!!Nästa vecka är lagom skoj... Jobbar 9 - 16.45 på måndag, 13 - 16.45 tisdag onsdag och sen 8 - 16.45 torsdag och fredag... Blä... Lattjo midsommar för mig va??? Men vad gör man inte för att visa arbets-vilja och förhoppningsvis få chansen att få en fast tjänst framöver i höst...*kram på er alla*Saknar er!!!
    Vi saknar dig också Kyss Kramar tillbaka.
    Nämen! Ska du också till Funäsdalen Skrattande
    Vi åker upp lördagmorgon vecka 27 och blir där en vecka, åker hem lördagmorgon vecka 28.
    Vi ska faktiskt för första gången inte bo i Funäsdalen utan i Tänndalen. Kommer kännas jättemärkligt Fundersam
    När ska du till Funäs?
    Shyme skrev 2008-06-12 22:29:30 följande:
    Hej hopp här inne!Hinner inte riktigt med allt ni skriver här inne... orkar inte riktigt heller det är bara hem och familj när man kommer hem från jobbet...Men nu är det bara två arbetsdagar kvar till sommarlov! Inte för att det blir så mycket lugnare då vi ska byta panel.... har nu ikväll stått och hållt upp små små färgprovslappar mot teglet för att välja nyans ... det finns så många gråa och vita nyanser att välja mellan.... Passade på aatt köpa tapet till vitrinskåpet (och ta hem färgprover på vitt till hallen) .... så jag hoppas vi ska få lite ordning i vardagsrummet snart så jag kan ta lite bilder....
    Hej Shyme Glad
    Verkar som om ni har lite arbete framför er.
    Ska bli jättekul med bilder sedan.
    Ankmor skrev 2008-06-12 22:57:44 följande:
    Vad tror ni det kostar att frakta detta bordet?Jag vill ha, och jag har plats för det!www.blocket.se/vi/15559806.htm
    Men så underbart!!!
    Ring fortare än kvickt och slå till!!!
    Jag törs inte alls säga vad det kan bli i frakt tyvärr.

Idag efter jobbet bär det ut till sommartorpet över helgen.
    Önskar er alla en riktigt mysig helg.
    Kram!!!
  • Hjorthan
    Shyme skrev 2008-06-12 22:29:30 följande:
    Hej hopp här inne!Hinner inte riktigt med allt ni skriver här inne... orkar inte riktigt heller det är bara hem och familj när man kommer hem från jobbet...Men nu är det bara två arbetsdagar kvar till sommarlov! Inte för att det blir så mycket lugnare då vi ska byta panel.... har nu ikväll stått och hållt upp små små färgprovslappar mot teglet för att välja nyans ... det finns så många gråa och vita nyanser att välja mellan.... Passade på aatt köpa tapet till vitrinskåpet (och ta hem färgprover på vitt till hallen) .... så jag hoppas vi ska få lite ordning i vardagsrummet snart så jag kan ta lite bilder....
    Hej, det var länge sen!
    Låter som om du har mycket jobb framför dig, men tänk vad härligt när det är klart! Och bilder vill vi gärna se.
  • Hjorthan

Här hos oss ser det ut att bli en fin avslutningsdag. Solen skiner från en klarblå himmel. Det är annat än i går det, när regnet vräkte ner!

Och idag kommer gubben min hem!!!!!! Kan inte bli bättre!

Ha en riktigt härlig fredag allihop, och helg med förstås!! Kram till er alla

• Lillsyrran

Gomorron!!!
    Du var vaken med tuppen du Tårtsmulan, hi,hi.
    Hoppas att ni får en skön semester alla ni som står inför den u. Själv är jag ju mammaledig, ska njuta av sommaren nu för i höst börjar jag jobba igen.

Har lite nytt att visa i min blogg.
    etthempalandet.blogspot.com

• Mettan69

Lillsyrran: Så underbart söt den blev. Förstår att pojken blev glad. Skrattande

Så kul att se så många "gamla" ansikten här inne. Hoppas ni har det bra och saknar oss lite här inne. Flört

Idag så slutar den stora pojken nian och sen så skall han på Mingla i kväll. Kommunen anordnar uppträdande och olika jippon från kl 18.00 och sen kl tio är det disco. Förra året var snyggerik här och uppträde och året innan var det Agnes så det är bra grejer de lockar med. Tävlingar med nykterhet som moment och 5 vinner en resa till grekland. Kul att kommunen fixar sådant som gör att ungdomarna håller sig på hemmaplan och förhoppningsvis håller sig nyktra. Cool

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.