• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • Hjorthan
    mammaninna skrev 2008-06-14 16:00:37 följande:
    hej.kikar in lite å undrar om det finns plats för en till i tråden? vore roligt om man kunde få inspiration här!
    Du är hjärtligt välkommen! Vi har jättetrevligt i denna tråd, och alla får plats. Tyvärr är vi inte så aktiva kanske men fördelen är att vi ju hinner med att läsa och kommentera det mesta. Och så är vi väldigt trevliga!!!!
  • Hjorthan
    Gullfina skrev 2008-06-14 17:09:54 följande:
    Hej alla goa tanter.Hoppas att det är bra med er. Stor kram från MIG!Ja, jag hinner ju sällan något här inne. Men jag kollar till er ibland, så jag ser att ni sköter er.
    Hej gumman! Skönt att höra ifrån dig. Och vi försöker sköta oss så gott det bara går. Stor kram till dig från mig.
  • Hjorthan

Ännu ett inlägg från mig! Försöker hålla tråden igång!

Tårtsmulan - usch, sträckning i ryggen är inget skoj! Hoppas det bara är en lindrig sträckning och att en god natts sömn kan få det att lindras. Styrkekramar till dig!

• tjenixen
    Tårtan: tack, fick ju en del saker att välja mellan men det var mycket som inte var intressant alls. Hade kunnat ta ännu fler ljuslyktor från Iittala, gillar dom. Men anledningen att vi fick välja olika saker som var värda olika poäng är att maken tjänat ihop dessa poäng genom att göra beställningar från detta företag.

Hjortan: Det kommer bli fint i er trädgård vare sig du väljer vitt eller grått men som sagt grått håller jag på:)
    Ja, fördel med make som beställer varor och jag får välja vilka bonusprylar vi vill ha hehe
  • Hjorthan

Tjenixen - bonusprylar är mycket trevligt! Maken har american expresskort och med jämna mellanrum får jag välja lite trevliga bonusprylar.

Usch, jag sitter här och får hjärtinfarkt nästan. Inte bra att se på fotbollsmatch och försöka vara lugn samtidigt.

• musli

Halloj brudar!!!

Tårtis, jag bor ju typ 17 mil från Eddan så jag tänkte ta en tur dit och hälsa på henne lite granna! Vet dock inte vilken dag eller så...

Nu har ni en tok-lycklig jänta i tråden ett tag!!!
    Så här ligger det till:
    Makens morfars bästa vän har gamla hus som ligger nedanför vårat berg. De används inte till något längre men där är massor med saker som bara står där typ... Hans pojk Lasse är uppe och hälsar på far sin och vi har snackat en del och fikat kaffe här hemma och då kom vi in på husen. Jag sa då i förbifarten att om Göran kände för det så kunde jag tänka mig att köpa lite saker ur husen. En vedspis och en köks-panna bl.a. och ett par skit-fina par-ytterdörrar med glasrutor och lite annat. Nå, idag var jag och Hanna med Lasse i husen och kollade och JAG FÅR TA VAD JAG VILL!!! GRATIS!!!
    Så imorgon ska Hanna till farmor över dagen och jag ska ta och fara ner och plocka ihop lite porslin och glas och nån lampa och lite annat smått o gott. Fina skålar och vaser och sånt också... Sen ska vi hämta par-ytterdörrarna om nån vecka, fatta att få så fina dörrar GRATIS!!! Jag har gått runt och skint som en sol hela eftermiddagen!!! Vi får även hämta vedspisen och kökspannan helt GRATIS!!! Jag är alldeles till mig i trasorna!!!!!

Tar med mig kameran dit imorgon så ska jag fota grejorna!!! Åh, där är en jätte-fin pidestal också som åker med hem imorgon om jag får med mig den! Den är jätte-häftig!!! De som bodde där (bl.a. hans farfar och farfars bror) var möbelsnickare så de har säkert gjort mycket själva, kanske pidestalen?

Nä, nu ska jag sova lite om jag kan somna i upphetsningen!!!

Saknar er alla nu när jag har så lite tid att vara här.....
    *STORA KRAMAR UTDELAS*

Heddan, min Hedda! Om du läser här så vill jag bara säga att nu är det bestämt!!! 3 - 6 juli kommer vi att bo i Solna och åka på Junibacken, Skansen och Gröna Lund bl.a!!! Hojta till vilken dag som passar dig bäst och vad ni kan tänkas vilja hitta på! Var vi ska ses!!!
    *STOOOR KRAM*

• Arctura
    musli skrev 2008-06-14 22:11:32 följande:
    Halloj brudar!!!Tårtis, jag bor ju typ 17 mil från Eddan så jag tänkte ta en tur dit och hälsa på henne lite granna! Vet dock inte vilken dag eller så...Nu har ni en tok-lycklig jänta i tråden ett tag!!!Så här ligger det till:Makens morfars bästa vän har gamla hus som ligger nedanför vårat berg. De används inte till något längre men där är massor med saker som bara står där typ... Hans pojk Lasse är uppe och hälsar på far sin och vi har snackat en del och fikat kaffe här hemma och då kom vi in på husen. Jag sa då i förbifarten att om Göran kände för det så kunde jag tänka mig att köpa lite saker ur husen. En vedspis och en köks-panna bl.a. och ett par skit-fina par-ytterdörrar med glasrutor och lite annat. Nå, idag var jag och Hanna med Lasse i husen och kollade och JAG FÅR TA VAD JAG VILL!!! GRATIS!!! Så imorgon ska Hanna till farmor över dagen och jag ska ta och fara ner och plocka ihop lite porslin och glas och nån lampa och lite annat smått o gott. Fina skålar och vaser och sånt också... Sen ska vi hämta par-ytterdörrarna om nån vecka, fatta att få så fina dörrar GRATIS!!! Jag har gått runt och skint som en sol hela eftermiddagen!!! Vi får även hämta vedspisen och kökspannan helt GRATIS!!! Jag är alldeles till mig i trasorna!!!!!Tar med mig kameran dit imorgon så ska jag fota grejorna!!! Åh, där är en jätte-fin pidestal också som åker med hem imorgon om jag får med mig den! Den är jätte-häftig!!! De som bodde där (bl.a. hans farfar och farfars bror) var möbelsnickare så de har säkert gjort mycket själva, kanske pidestalen? Nä, nu ska jag sova lite om jag kan somna i upphetsningen!!!Saknar er alla nu när jag har så lite tid att vara här.....*STORA KRAMAR UTDELAS*Heddan, min Hedda! Om du läser här så vill jag bara säga att nu är det bestämt!!! 3 - 6 juli kommer vi att bo i Solna och åka på Junibacken, Skansen och Gröna Lund bl.a!!! Hojta till vilken dag som passar dig bäst och vad ni kan tänkas vilja hitta på! Var vi ska ses!!!*STOOOR KRAM*
    Meeen vilken turgumma du är Spännande att se dina bilder på grejjerna sen!!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.