• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • Hjorthan
    tjenixen skrev 2008-06-13 22:08:14 följande:
    nämen hmm jag var helt 100 på att du hade en veranda. Så fel man kan ta ibland. Var har jag fått det ifrån månntro?
    Jag har en uteplats som jag nog benämt som veranda kanske någon gång. Vi har en paviljong i trä på vår uteplats. Det ligger nog någon bild i mitt galleri tror jag. Denna sommar måste vi måla paviljongen och vi funderar skarpt på vilken färg vi ska måla med. Antingen grått eller vitt. Vårt plank är grått, men precis där vi har paviljongen har vi klätt planket med bambumattor så det skulle kunna kvitta om vi har grått eller vitt.
  • tjenixen
    Hjorthan skrev 2008-06-13 22:12:55 följande:
    Jag har en uteplats som jag nog benämt som veranda kanske någon gång. Vi har en paviljong i trä på vår uteplats. Det ligger nog någon bild i mitt galleri tror jag. Denna sommar måste vi måla paviljongen och vi funderar skarpt på vilken färg vi ska måla med. Antingen grått eller vitt. Vårt plank är grått, men precis där vi har paviljongen har vi klätt planket med bambumattor så det skulle kunna kvitta om vi har grått eller vitt.
    ja, det kanske kan vara så. Jadu, grått eller vitt spelar ju inte så stor roll om ni har bambumattor på planket där. Men jag röstar nog på grått ändå tror jag. Tycker det är fint med grått i trädgården och det "skriker" inte lika mycket som vitt kan göra ibland.
  • tjenixen

Titta vad som kom hem idag. En citruskorg från Alessi, ett skålset från TripTrap och tre gr eller rökfärgade ljuslyktor från Iittala. Alltihop + en trådlös telefon har vi fått från en leverantör. Kul ibland att vara egenföretagare:)

Skålset från TripTrap och ljuslyktor från IittalaFruktskål från Alessi

• libero

Tjenixen!
    Vi har en veranda som inte är inglasad men det är i allafall en veranda. Vi har vita trämöbler där. Soffa bord och 2 fåtöljer. Mina svärföräldrar däremot har inglasat och de har en helt vanlig soffgrupp där. Jätteskönt att sitta i på kvällarna.

• mammaninna

hej.
    kikar in lite å undrar om det finns plats för en till i tråden? vore roligt om man kunde få inspiration här!

• tjenixen
    mammaninna skrev 2008-06-14 16:00:37 följande:
    hej.kikar in lite å undrar om det finns plats för en till i tråden? vore roligt om man kunde få inspiration här!
    oja, här vill vi vara många såklart:) Inspiration har jag fått massor av här i tråden. Det finns så många kloka, kunniga och trevliga människor här.
  • Gullfina

Hej alla goa tanter.

Hoppas att det är bra med er. Stor kram från MIG!

Ja, jag hinner ju sällan något här inne. Men jag kollar till er ibland, så jag ser att ni sköter er.

• Tårtsmulan77

numberone: Jag håller fingrar och tår och hoppas att den lilla krabaten bestämmer sig för att titta ut snart Glad

tjenixen: Vad fina saker Glad

mammaninna: Välkommen hit Glad

Gullfina: Vad bra att du ser till att vi sköter oss som vi ska Glad

Ajajaj!!! Sträckte ryggen något så fruktansvärt igårkväll ute vid stugan. Skulle till och vattna grönsakerna och skulle lyfta ner en STOR dunk med vatten från skottkärran och aj vad det högg till i ryggen. Nu gör det ont när jag går, ligger, sitter ja hela tiden, minsta lilla för hastiga rörelse och det skär som knivar i ryggen Ledsen
  • Hjorthan
    tjenixen skrev 2008-06-13 22:22:58 följande:
    ja, det kanske kan vara så. Jadu, grått eller vitt spelar ju inte så stor roll om ni har bambumattor på planket där. Men jag röstar nog på grått ändå tror jag. Tycker det är fint med grått i trädgården och det "skriker" inte lika mycket som vitt kan göra ibland.
    Håller med dig, det blir nog grått till slut.
    tjenixen skrev 2008-06-13 23:03:56 följande:
    Titta vad som kom hem idag. En citruskorg från Alessi, ett skålset från TripTrap och tre gr eller rökfärgade ljuslyktor från Iittala. Alltihop + en trådlös telefon har vi fått från en leverantör. Kul ibland att vara egenföretagare:)

Finfina saker minsann! Jag vill också vara egenföretagare!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.