• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • umbro

Arctura:Åh så fint, och vilka fina saker du sytt.

• Gullfina
    Tårtsmulan77 skrev 2008-06-14 18:26:18 följande:
    numberone: Jag håller fingrar och tår och hoppas att den lilla krabaten bestämmer sig för att titta ut snart tjenixen: Vad fina saker mammaninna: Välkommen hit Gullfina: Vad bra att du ser till att vi sköter oss som vi ska Ajajaj!!! Sträckte ryggen något så fruktansvärt igårkväll ute vid stugan. Skulle till och vattna grönsakerna och skulle lyfta ner en STOR dunk med vatten från skottkärran och aj vad det högg till i ryggen. Nu gör det ont när jag går, ligger, sitter ja hela tiden, minsta lilla för hastiga rörelse och det skär som knivar i ryggen
    Ta hand om dig gumman!
  • Gullfina
    Hjorthan skrev 2008-06-14 19:44:13 följande:
    Hej gumman! Skönt att höra ifrån dig. Och vi försöker sköta oss så gott det bara går. Stor kram till dig från mig.
    Kyss
  • Tårtsmulan77

God morgon

Tänk vad svårt det är och sova när jag väl får sova.
    Jag är så inställd på och gå upp klockan 04.30 varje vardagsmorgon så när helgen kommer...vaknar alltid innan 04.30...idag t.om före klockan 04.00. Trött som en...jag vet inte vad och kan självklart inte somna om...

Hjorthan skrev 2008-06-14 19:46:20 följande:
    Ännu ett inlägg från mig! Försöker hålla tråden igång! Tårtsmulan - usch, sträckning i ryggen är inget skoj! Hoppas det bara är en lindrig sträckning och att en god natts sömn kan få det att lindras. Styrkekramar till dig!
    Gullfina skrev 2008-06-14 23:10:00 följande:
    Ta hand om dig gumman!
    KyssKyssKyssKyssKyss

musli: Oj!!! Vilken tur!!! Förstår att du är glad Skrattande Du får visa bilder sedan på alla dina fynd.
  • tjenixen

Tårtsmulan: Aj, hoppas din rygg är bättre

Gullfina: ta det lugnt och vila mycket, även om jag vet att det är svårt att göra det. Hoppas, hoppas du får må bra.

Musli: Wow, det var inte illa. Bilder ser vi ju såklart gärna när du har plockat ihop alla dina gratisfynd.

Hjortan: Hoppas du lever och inte fick någon hjärtattack för tyvärr gick det ju inte vägen i fotbollen igår.  Bara att hoppas på nästa match mot Ryssland då.

Arctura: Vad mycket fint du har gjort.

• libero

Musli!
    Grattis vad kul.

Tjenixen!
    Jag skrev några rader till dig längre upp igår. Vet inte om du missade dem.

Gullfina
    Tänker på dig

• Sessan

Tjingeling i tråden!

Här hemma går det i inredningens tecken..hehe
    Har uppdaterat bloggen med små glimtar av vad jag håller på med

Kika gärna in...

• 13 år emellan

Musli:

Åh, liiiite avis blir jag !

Gullfina:

Hej! Du är båda saknad å älskad !

• mammaninna

musli: blir allt oxå lite avis..

tårtsmulan: vad gör du uppe mitt i natten? hoppas ryggen är bättre!

• tjenixen
    libero skrev 2008-06-15 08:07:04 följande:
    Musli!Grattis vad kul.Tjenixen!Jag skrev några rader till dig längre upp igår. Vet inte om du missade dem.GullfinaTänker på dig
    Åh, inte meningen att ignorera dig. Hade missat det. Bra med tips. Vi har ju inglasat men inte isolerat så det är svårt att ha "vanliga" möbler i uterummet för de måste ju vinterförvaras någonstans för man vill ju inte ha in fukt i dem så de möglar. Vi trooooor att vi har kommit fram till att vi vill ha en mys/matgrupp hehe, inte lätt att förklara men bilder kommer när/om vi hittar det rätta möblemanget i alla fall.

Har nog fått maken till att vi ska ha en vilfåtölj i uterummet så man kan slappa och läsa etc där. Idag har vi satt upp skuggtaket med, så skönt. Håller sol och värme lite borta under dagen men gör ändå så att värmen behålls lite under kyliga kvällar. Blir nog fika i uterummet idag om vi inte sitter ute-ute (som småbarnen säger) på altan. beror lite på väder och vind.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.