• umbro

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Hejsan på er

Tusen tack ang min bokhylla, känns skönt at ha gjort den klar , nu så ska jag på nästa möbel hihihi.

Ni som målat stolar eller kökssoffa vilken blankhet har ni haft? Jag har blank 40, tror ni det ska va bra.

Hm känner mig lite smått febrig jag som tänkt måla som bara den i helgen.

• umbro

Puh76: Åh så mysigt att ha stranden som granne, så avudsjuk jag blir. Tänk at få bo vid havet. I går skulle jag testa min ny inköpta stegräknare så funka den inte. Lämnade tillbaka den i går. I dag ska jag ut och gå har jag tänkt.

Mettan 69: Visst var den sööt, funderar på att köpa en till min prins. Men jag hade då velat haft i blå färg. Men så funderar jag på sånna där vimplar . Nåt av det blir det. Åh nu blir jag ännu avundjukare Husvagn åh så mysigt. Låter som ni kommer få en super trevlig helg, håller tummarna för strålande väder i helgen för er. När jag var liten så var vi mycket ute på sjön min pappa hade båt, det är så härligt att vistas nära hav och camping

• umbro

Puh76: Åh så kul,ser framemot att se bilder. Åh så härligt det låter att fått växa upp nära havet. Mina turer ute på sjön betyder mycket för mig. Jag har vistats mycket även i stockholms skärgård Norra grinda där är det sååå fint. Där hade min pappa ett stort tält som blev till en liten stuga med veranda m.m Han har inte sitt kvar där nu, men jag blev erbjuden att ta över ett sånt tält av en där ångra djupt att jag inte gjorde det . Det var evigheter känns det som sen jag var där sist, ska försöka på en dags tur ut dit i sommar.

• umbro

Hejsan

Som alltid bjuder ni på så gott i era bloggar.
    Vi håller fortfarande på med en del målning hemma, när jag hitta denna tråd för ca 1 år sedan så blev jag så inspirerad av era bloggar och kände att jag liksom hittat hem vad det gäller inredning osv Om hur jag vill ha det här hemma. Och nu har alla väggar blivit vita hihihih. Vi håller på med vardagsrummet nu, och det har grundmålats, nu återstår bara att måla med den slutgiltiga färgen. Och står i frågan vit eller stockholmsvit " bruten vit"? jag har " bruten vit i alla de övriga rummen. Hm Beslut ångest. Minns att när vi måla i sommras så tyckte jag när vi grundmåla att åh så vitt och frächt sen då vi måla med den brutna vita färgen sen så hm den va ju liksom inte lika vit. Åh nåt råd tror ni? Som det känns nu så vill jag ha vitt och ser det konstigt ut mot hallen min i bruten vit så är det ju bara att måla om den. hm

I kväll ska jag i väg till våran öppna förskola och lyssna på Martina Haag som kommer dit. Ska bli jätte kul.Kommer kännas konstigt att gå dit utan barn. Sen ska jag gå och jobba sen ska jag hem och titta på barnmorskorna.Önskar er en fortsatt trevlig dag.

• umbro

dansdotter: Tusen tack, vi hsr använt oss av den som du skrev 0502-y. Och när vi köpte färg för att måla om sovrummet så ville vi ha samma. Men jag tror vi fick fel, upplevde när vi måla att det här stämmer inte den ser mycke gulare ut.Det hade kommit färg på burken så jag kunde inte se artikelnummret. Det blir till att måla om igen. huva. Jag ska se om vi har burken kvar så ska jag kolla igen. Hoppas att gubben inte kastat den. Men golvet i rummet är lite gul beight så det kan ju va golvet som gör att väggarna ser lite mindre vita ut. men ialla fall så är jag inte nöjd. Vi ska ju ändå måla om vardagsrummet så det är ju så lätt att måla om sovrummet det är inte så stort rum.

Zandrisen: Åh så kul, måste köpa tidningen.

• umbro

Zandrisen: Det är så trist när det blir så ja att man inte blir nöjd, nu måste jag liksom måla om ett rum , men jag kan ju inte gå och vara missnöjd. Tillslut så blir jag ju nöjd.

Åh så kul med barnen i tidningen måste ge mig ut och köpa den sen.

• umbro

Jag skriver oftast om inredning men nu tänkte jag skriva om nåt annat. hihih I går var jag och lyssnade till martina Haag som berättade om sitt liv och sina böcker och om rollen som mamma. Det var jätte kul. De fick mig att klottra ner detta hihih

Så roligt det är med barn i bland hiihihihi mina huliganer passar på att busa emellan åt, ( då brukar jag tänka på alla som säger jämt att åh så lugna och fina barn du har hehehe i går så var min man så duktig och torka köksluckorna vad tror ni inte lilla Kian hittar på medans mamma tar en snabb dusch på morgonen, jo då leker med smör och leverpastej. det var ju bara att torka om. Nån som känner igen detta???? En annan rolig grej det här med att vara mamma hihihih. Vi hade damsugat och skurat på kvällen, vad väcks man inte av dagen efter jo då Kian kommer glad i vågen med en sko som inte var så särkild ren och vips så fick man en smäll i huvudet av en sko.Och sängen då som var precis bytt med nya lakan. hm hihih liksom sand över allt. hehe. Jo då visst är det härligt med barn För nån vecka sedan planterade jag äntligen en blomma, i dag när barnen var ute på vår framsida så hade barnen flyttat blomman det visste inte jag Så när jag skulle skaka en matta vad tror ni händer då. Blomman får en smäll av dörren bang så ligger min fina blomma upp och ner vänd . Visst är det härligt med barn, fick nyss en puss av min son sen säger han - Mamma jag älskar dig. Jag Skulle vilja ha tusen ungar vill aldrig komma i från det här livet. Nu börjar ju man bli lite äldre - hur kommer livet va sen när alla barnen flyttar hemifrån???? Jösses så lugnt det kommer vara då Vem ska då väcka mig med en skitig dojja i ett ny städad radhus och vem ska grisa ner mitt kök.? En sak har jag lärt mig som mamma- Att leva i nuet. Visst är det härligt med barn, de är så ärliga och säger precis vad de tycker. Och när barnen flyttar hemifrån då har jag som föräldrer möjligheten att bli Farmor och då kommer de miniatyrer av små gosiga bebisar som är på pricken lik min son, och jag glömmer både tid och rum.Det är verkligen härligt med barn De får mig att njuta av varje sekund. Just för att det är såå UNDERBART ATT VARA MAMMA!

• umbro

Musli: Visst rusar tiden i väg, åh så kul med en studsmatta i födelsedagspresent. En sån vill mina barn väldigt gärna ha. Men vi har ingen tomt för det bara en liten plutt tomt till barnens besvikelse. Åh vilka härliga mamma shoppings fynd. Dom där från rusta är väldigt fina

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.