• umbro

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Ankmor: Ja visst kan det va snyggt. Jag tänkte låta väggen i hallen få vara antik vit och i köket, vill jag sen ändra så då kommer rollen fram hiihihi.Det är nog det bästa just nu.

Ni måste tycka jag är jätte jobbig med mina frågor om färg," blir trött på mig själv när jag velar så. " jag är känd för att tapetsera mer än jag möblerar så nu tänkte jag ta en paus från det och vill ha det klart hihih nja hihih jag hitta i dag en färg karta på en massa fina färger men det får bli i tyg väg i stället. Det var Butinox färger en som heter Ro, och en kandelaber och en porselen. Fanns en som hette Tåke och Taft och tyll oxå fina. Vilka namn de kommer på. Deras vita färg var oxå fin, men den gick mer åt det gröna hållet i skiftningen med solen m.m Den skulle jag vilja testa. hihih Näe, nu är det natti natti .

• umbro

Kaktus76: Åh så smarrigt gott det såg ut i bloggen. Den måste jag testa.

Häxan Hedda: Hoppas febern gått ner på Balder, jag gillar namnet Balder jätte mycket, får vi en son till då ska han heta Tor, Balder, Loke.

Gullfina: Jag tycker min hall vart så fin med det vita möblerna mot de antikvita väggarna, lite varmare. Nu har vi liksom grundat ganska täckande med vit färg i vardagsrummet, nu går jag här mellan hall och vardagsrum, vitt i vardagsrummet , eller antikvitt i vardagsrummet, och frågar gubben vilken ska vi välja?
    Samtidigt är både min man och jag väldigt trötta personer så vitt är ju bra, lite ljus terapi...
    Men jag behåller den anikvita färgen i hallen det har jag bestämt i alla fall. Nåt positivt att jag kan bestämma mig för nåt. HIHII Är jag ensam om att ha såå svårt att bestämma mig vad det gäller färg. Det är så sjukt för vitt är ju vitt kan ju inte vara så svårt, men såå finns det vitt i en massa toner. hihihih.

Jag har ju glömt att berätta i helgen så var jag på vår loppis, och då hade de halva priset på allt, jag har varje gång jag varit där tittat på ett brunt linneskåp men aldrig gjort slag i saken. Men nu så för 200 kr så är den min, sen fynda jag ett spinnväv heter det så som är i trä runt hjul. Ska ha den i trädgården. Ska fynda lite mer i morn. Ska lägga in bilder sen, då möblerna kommit.
    Må så gott på er

• umbro

Åhhh har sån beslut ångest, nu ska vi ju måla om vardagsrummet, jag har provmålat några väggar med antikvit, ser vitt ut, väldans fint mot det vita möblerna. Sen nu så har jag provmålat med den vita åhh sååå svårt.Det verkar som att vad jag än väljer så..... suck. Först så tänkte jag att jag kan ju alltid prov måla och ha det i obruten vit, tycker jag att det var föör vitt så är det ju bara att dra på med bruten vit över. Visst har de gett oss fel färg till ena sovrummet, jag drog där i går med bruten vit och vilken skillnad. Ni som har bruten vit tycker ni att den är så mycket åt det gula. Nu när jag prov målat med bruten vit så ( När jag inte ser den vita grundfärgen emot så ser det ju vitt ut. Inte alls nåt gult i bara när man har en kritvit möbel som man ser skillnad.

Förlåt att jag tjatar och tjatar hm

• umbro

Kaktus: Ja hihih det är inte lätt att heta Ulrika just nu... jag har målat en hel vägg och en halv vägg brevid med antikfärg super snyggt till vita möbler tycker jag för skåpet som jag snart är klar med står mot ser snyggt ut. Vi kommer ju ha vita möbler som vitt tv skåp och vita soffor. Så det kommer ju in mycket vitt där inne hihihi,Hade jag inte sett de andra väggarna som är grundmålade med vitt , hade jag nog inte sett nån skillnad. Och trott att de är vita väggar helt enkelt. HEHE Jag får måla 2 fondväggar med obruten vit och de andra väggarna långsidorna med obruten vit hehe.Jag hade oxå tänkt ha mörk brunt träslag till ( möjligtvis) Annars i beight. I min hall har jag antikvita väggar och i köket med det är vitt och frächt. Jag tycker oxå vitt är nästan för vitt, antikvit är ju en väldig behaglig vit. Vi ska ju ha vita dörrar till sen så i övrigt kommer det bli mycket vitt. Då blir det nog som du säger mycket bättre med antikvit. I helgen så ska det bli klart, huva. Kommer in med bilder sen när det är klart. Åh vilken fin tee service du visa. Rött är så snyggt. Åh så spännande att gå i väntans tider. Må så gott Tack för att du orkar höra på en gnäll tant som jag om färger hhehe

• umbro

Hejsan på er

Kikar in en sväng mellan målar varven hehehe puh svettit vill bli klar. Önskar er en trevlig helg.

• umbro

Hejsan

Hoppas att alla mår bra och grattis alla mammor på morsdag, här skall nu grillas är super hungrig.

I går blev två rum klara här hemma, vardagsrummet och ena sovrummet, har målat och målat och målat .Nu är jag trött på att måla hehehe.. Jag har ju oxå blivit klar med vår kökssoffa, tv bänk, jag har även målat 2 sängar, en pall, ett bord och två bänkar och en bokhylla Så nog har jag målat alltid hihi Nu tänkar jag låta målning ligga vilande en stund. Är super trött på måla. Så jag ska ta en paus nu från det. Nu ska jag plantera och fixa ute har jag tänkt. Ska försöka hinna med att lägga in en bild senare på vår kökssoffa. Må så gott

• umbro

Hjortan: Tusen tack. Hehehe ja då vet du hur det har varit här hemma huva, och jag har mer målar projekt på gång hihihi men jag känner att jag måste ta en liten pause och åter hämta krafterna lite nu, min mamma var här i helgen och hon var väldigt imponerad över allt som jag målat, och samtidigt ha 6 barn + att vår minsta är 6 mån och att jag jobbar 2 tim varje kväll. Det fick mig att tänka till lite att jaha faktiskt det är jäkligt duktigt gjort hehehe Har väldigt svårt för mig att ta emot beröm, men börjar kunna ta till mig sånt. Folk undrar hur f_n hinner du med allt. hehe Ibland undrar jag själv det heheh Men man hinner , finns viljan då funkar allt, och har man papper på golvet och 17 barn då måste man bara bli klar hehehe. De är rätt trötta på mig här hemma.

Jag har ett vitrinskåp kvar att måla, och ett runt bord, och ett litet vitrinskåp några hyllor och ett barnbord med 4 stolar till det, + köksbordet + 12 st stolar kvar att måla. Det tänkte jag på börja lite smått så fort orken kommer. Det är rätt kul att måla, det är såå kul när allt blir klart.

Har planterat lite blommor idag, det var verkligen kul.

• umbro

"Tusen tack blir rörd och stolt" Mina grabbar är väldigt lugna som tur är. De är födda 02,04,06 och 07 de har mycket nytta av varandra sen så har jag två barn i ett annat äktenskap som är födda 91 och 94 hehe så de är full rulle Barnen går inte på dagis utan är hemma. Så vi har det ganska lugnt, men nu börjar ena grabben i sexårsverksamheten efter sommaren, då ska vi stå vid busshållplatsen tidigt på mornarna. puh.

Zandrisen: hahaha det där med praliner lätt juvligt.

Finns nytt i min blogg Köksoffan som blivit klar om nån vill kika

ljuslyktanssken.blogspot.com/

• umbro

Tusen tack för kommentarerna i min blogg, det värmer. Kul att ni gilla min om stylade köksoffa. Och all ork med min målning så är det bland annat ni här som gör att jag orkar för man blir så inspirerad av er alla här.

Maran: välkommen hit, jag hitta hit för ett år sedan och fastnade direkt för den vita lantliga stilen, och jag har fått mycket tips här i från. Jag har ställt massor med knasiga frågor om målning och färg. Men här är alla så trevliga och tycker inte att det finns några knasiga frågor utan det är bara att fråga på.

För att få den där slitna stilen , så kan man slipa lite lätt i kanterna har jag fått höra. Med spraymålning är jag inte så kunnig i, hoppas att nån annan här kan komma med nåt svar om det.

Vill passa på att tacka er alla för alla råd jag har fått av er ang målning. Och all inspiration. Önskar alla en mysig kväll

• umbro

Lillsyrran: Åh så fina blommor i bloggen, och vilken härlig dag på loppisen, avundsjuk där hade jag oxå velat vara såg så mysigt ut.Vilken härlig morsdag.

Puh ang min kökssoffa som jag målat puh, mina barn hade i morse då jag amma lillkillen klättrat upp på en stol och lekt med mina sprit pennor, de hade målat på kroppen, som tur så hade de inte målat på väggar eller kökssoffan ihihihi.

Magu: Hej på dig, min man vill oxå ha en stor plasma tv, men nu så har jag köpt ett skåp som jag gjort till tv skåp, hihhih och då är det så att jag eller jaha hihi vi måste byta ut tv till mindre . Trodde att han skulle vara emot det men nä . Annars så kan man ju alltid sätta ett vitt drapperi / nåt fint vitt tyg framför så blir det lite bio känsla. Visst är det fint med shabby stil, jag hitta hit för ett år sedan, och har sen dess hållit på att förändra till så här hemma. Jätte kul

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.